TomTucker Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Hei. Ja, er ingen elektriker, å at jeg må ringe en trenger ikke nevnes. Vet det er flust av moral-voktere her, så ta det en annen gang. Så; har koblet til ei lampe som ikke fungerer. Er det noen som kan se noe feil? - Alt av sikringer er av, å bryteren er av. Jeg har tenkt at alle svarte ledninger kobles sammen, hvor en av dem går til bryteren min. Fra bryteren kommer det en brun, ut som går til takpunktet mitt, akkurat som den svarte, og skal kobles sammen med en blå (N) inn på lampen der sammen med en eventuell jording hvis lampen bruker det. Men Brun og svart fra bryteren til takboksen, kobler jeg lampa inn på disse, så fungerer den ikke uansett. Det er ett hus fra -60, så kan det være brudd noe sted da. Endret 27. april 2017 av TomTucker Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 For at lampen skal fungere må du aktivere sikringene og sette bryteren på. 6 Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 For at lampen skal fungere må du aktivere sikringene og sette bryteren på. haha. +1 for den! For sikkerhetsskyld; Sikringer er skrudd på igjen.. ;p Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Slik jeg ser det, så har du samme fase på begge sider. Sort->lampe->brun->bryter->sort. Snu lampen slik at brun->brun, og blå->blå Endret 27. april 2017 av stelar7 1 Lenke til kommentar
Triarii Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ser for meg ut som begge ledere er koblet til 'svart'. Hvis du bruker multimeteret ditt så finner du ut av hvilke ledere du har strøm i mellom. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Koble blå til blå i lampe. Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Koble blå til blå i lampe. Seint svar, fant det ut rett etter at jeg postsa sist,men ja, dette er helt korrekt. Tusen takk for svar! Endret 27. april 2017 av TomTucker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå