Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Depressive symptomer uten å være trist?

Ravnen

Anbefalte innlegg

I et par år nå har jeg vært veldig umotivert og sover lenge, fordi det føles meningsløst å stå opp. Jeg har veldig typiske depressive symptomer, som at ingenting virker gøy lengre. Imidlertid føler jeg meg ikke trist, og jeg setter stor pris på solfylte dager ute i solen. Men når jeg kommer hjem fra jobb, for eksempel, så føler jeg ikke for å gjøre noen ting. Jeg bare prøver å få tiden til å gå til jeg kan sove igjen. 
Kjenner noen seg igjen? Jeg har prøvd å gå til terapi, men føler jeg ikke det hjelper noe særlig, siden det ikke er konkrete ting å prate om enn en manglende motivasjon. Vil anti-depressive være til hjelp, eller være verdt bivirkningene i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tristhet er ikke sentralt for depresjon. Det er vanlig å være deprimert uten å føle tristhet. Foreslår at du ikke gir opp behandlingen, og hvis du skal prøve antidepressiva, så er det slik at folk flest profiterer best på antidepressiva sammen med samtalebehandling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har latt vanene ta over livet ditt. Så skal jeg stille et stort spørsmål for å se hva motivene dine egentlig er:

Hva ville du gjort om du vant 150 millioner i vikinglotto?

Kjøpt hus og investert i boligmarkedet? Det første jeg kommer på

Lenke til kommentar

Du har latt vanene ta over livet ditt. Så skal jeg stille et stort spørsmål for å se hva motivene dine egentlig er:

Hva ville du gjort om du vant 150 millioner i vikinglotto?

Kjøpt hus og investert i boligmarkedet? Det første jeg kommer på

Så du ville blitt en investor? Kanskje å studére økonomi og finans er noe du er interessert i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...