Gå til innhold

Valg av leverandør for hosting av hjemmeside og e-post

DSG_17

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi (firmaet) bruker i dag et selskap som vi er svært misfornøyde med. 

Hjemmesiden er laget på wordpress og vi har rundt 10 aktive e-postbrukere.

Vi ønsker at sertifikatene skal være oppdaterte til en hver tid. I dag sliter vi med dette fra selskapet vi bruker.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke sertifikater snakker du om her da? SSL? Altså at siden har https?

Og så kommer det jo veldig an på hvor mye dere vil betale, og i hvor stor grad dere har kontroll på egne sider, oppdaterer sikkerhet osv.

Også hvilke epost tjenester dere er ute etter.

Du har jo alt fra delte webhotell, til VPS til dedikerte servere. Og så kommer jo service nivå på toppen av det.

Ønsker dere å ha sidene på store selskaper, eller hos mindre, men kanskje mer personlige selskaper?

Du sier at siden er WordPress basert, men har dere f.eks nettbutikk løsning i tillegg, eller andre spesielle plugin/tjenester?

Jeg begynte for noen år siden å tilby webhotell til mine kunder som jeg drifter selv. Så bruker jeg Office365 til epost tjenestene. Baserer ellers webhotellet på dedikerte servere og med masse backup rutiner, DNS failover osv osv.

Men slikt koster jo peng. Tar ikke i mot nye kunder, så prøver ikke å selge deg noe. ;)

Men kundene mine foretrekker at jeg har alt med sidene deres å gjøre, og gjør ikke noe som helst selv ang sidene sine.

Så det er jo greit å tenke over når man leter etter en ny leverandør.

Men ville vel generelt sett anbefalt å holde seg unna delte webhotell med tusenvis av kunder på samme server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...