AnonymDiskusjon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Hei Har kjøpt en bruktbil hos forhandler. Når avtalen ble inngått ble vi enige om at bilen skulle settes til ett eksternt verksted for kontroll, og de feil som eventuelt ble påpekt skulle forhandler utbedre på sin regning. Jeg satt med det inntrykket at det eksterne verkstedet (det er autorisert) også skulle utføre reparasjonene. Da jeg hentet bilen, viste det seg at reparasjonene var utført i lokalene til forhandler. Tenkte ikke noe mer over det, før jeg nå skriver en reklamasjonssak til forhandler på flere ting på bilen som har dukket opp etter ett par dager i drift - og ser da at forhandler ikke er autorisert verksted ut fra oversikten på vegvesen.no. Det jeg tenker på i denne saken er kan/bør jeg kreve at utførte reparasjoner på kjøretøyet som de har gjort kontrolleres på autorisert verksted for selgers regning? Anonymous poster hash: c1738...002 Anonymous poster hash: c1738...002 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Autorisert... av hvem ? Ah.. glem det, fant lista til veivesenet. Note; Lista sier ingenting om kvaliteteten på utført arbeid de ulike steder, men de som står oppført driver neppe svart om ikke annet. Endret 27. april 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Statens Vegvesen, kanskje autorisert ikke er riktig ord av trådstarter- Godkjent bilverksted? http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Godkjenning+av+verksteder Endret 27. april 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå