PAR Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg fikk blåskjerm da jeg skulle oppgradere til geforce2 MX-200 AGP , fra et annet agp kort. Meldingen som kommer er : kan ikke initialisere skjermdriver. Har installert W2K i paralellt på samme partisjon , og har da ikke noe problem,men på den orginale installasjonen ligger det nettverk og masse vitale data som jeg må få tilgang til. Er det noen som kan hjelpe meg?. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Når i "prosessen" får du BSOD? Under boot eller etter at W2K har lastet ferdig? Uansett kan du prøve å fjerne driveren (vanlig eller i sikkerhetsmodus) og reboote. Lenke til kommentar
house Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 start opp PC'n i sikkerhetsmodus, uninstall driveren som er der, så legger du inne den nye på neste vanlige reboot Lenke til kommentar
PAR Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 17:00, borre skrev:Når i "prosessen" får du BSOD? Under boot eller etter at W2K har lastet ferdig?Uansett kan du prøve å fjerne driveren (vanlig eller i sikkerhetsmodus) og reboote. BSOD kommer under boot , uansett hvilket valg jeg tar ved hjelp av F8 . Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Meget mulig at det er feil på skjermkortet. Test det på en annen pc. Sjekk også at det er plassert godt nok i slotten. Får du skjermbilde før Windows booter? Lenke til kommentar
PAR Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 17:23, borre skrev:Meget mulig at det er feil på skjermkortet. Test det på en annen pc. Sjekk også at det er plassert godt nok i slotten.Får du skjermbilde før Windows booter? Det kan ikke være feil på skjermkortet for det virker jo OK i den andre installasjonen på samme maskin.Jeg har også oppgr.bios,men det er ingen forskjell.Har også byttet ut ram med nye. Jeg har full tilgang til alle filer i org.oppsett ,ex. -.ini-exe-boot.ini etc..Har sjekket reg. i begge oppsett , lagt til skjerm drv. , kjører nå på PCI. Noen tips? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Du har vel fjernet den gamle driveren før du installete det nye skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå