Gå til innhold

I dag åpner det som trolig er verdens mest klimavennlige flyplassterminal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klimavennlig og mest klimavennlig er to forskjellige ting.

At Gardemoen har et annet behov enn andre flyplasser tilsier ikke at tiltakene ikke er bra eller gjør flyplassen mindre klimavennlig sett opp mot andre tilsvarende flyplasser.

Dette prosjektet, siden mange løsninger er nye'ish, er også en inspirasjon for fremtidlige bygg.

Lenke til kommentar

Ville heller ha brukt ordet energivennlig fremfor klimavennlig, uten å starte diskusjonen​ om menneskeskapt CO2 vs andre elementer (både menneskeskapte og naturlige) som påvirker drivhuseffekten.

Uansett spennende med innovative løsninger som kan selges til utlandet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klimavennlig flyplass . . .?

Den kjøper sikker de grønne (som egentlig er røde) . . . .

Og selvfølgelig bryr klimaet seg ikke om dette kostbare tullet . . .

Som representant for de grønne, som egentlig er røde, vil jeg poengtere at jeg ikke kjøper det. Flere fly=mindre klimavennlig. Det virker mer som markedsføring, enn noe annet.

Lenke til kommentar

Som representant for de grønne, som egentlig er røde, vil jeg poengtere at jeg ikke kjøper det. Flere fly=mindre klimavennlig. Det virker mer som markedsføring, enn noe annet.

Takker for bekreftelsen, ikke minst det med de røde. . . . .

Du ville være kvalifisert til en fysikkpris dersom du med rimelig grad av sikkerhet kunne påvise en sammenheng mellom bruk av fly og merkbare endringer i klimaet.

Lenke til kommentar

Saken handler jo ikke om antall fly, det handler om energibruken og miljøpåvirkningen fra bygget. Og jeg er enig med deg at dette virker som (er) markedsføring, noe som er veldig viktig her i verden da det er vrient å selge noe uten bevis og uten å få vite om mulighetene.

Lenke til kommentar

Klimavennlig og mest klimavennlig er to forskjellige ting.

At Gardemoen har et annet behov enn andre flyplasser tilsier ikke at tiltakene ikke er bra eller gjør flyplassen mindre klimavennlig sett opp mot andre tilsvarende flyplasser.

Dette prosjektet, siden mange løsninger er nye'ish, er også en inspirasjon for fremtidlige bygg.s

Det finnes vel ingen andre flyplasser med tilsvarende talentløs plassering. Jeg har opplevd å vente i åpne bølgeblikkskur. Da er vi vel i nærheten av klimanøytralt, men fortsatt ikke klimavennlig.

Lenke til kommentar

Ville heller ha brukt ordet energivennlig fremfor klimavennlig, uten å starte diskusjonen​ om menneskeskapt CO2 vs andre elementer (både menneskeskapte og naturlige) som påvirker drivhuseffekten.

Det er menneskelige utslipp av CO2 som gjør at det blir varmere. Det er ingen diskusjon engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva man skal skylde på den dagen alle har el bil og el fly og klimaet fortsatt endrer seg både til kaldt og varmt og når pol isen fortsetter å smelte, de finner vel på ett eller anna, vi får slutta å puste ut alle sammen, bare puste inn og alle som driver med storfe får også slutte med det, hjelper på co2 nivået det også.

Så dere har nå valget, enten slutter dere å puste eller så får dere sulte ihjel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva man skal skylde på den dagen alle har el bil og el fly og klimaet fortsatt endrer seg både til kaldt og varmt og når pol isen fortsetter å smelte, de finner vel på ett eller anna, vi får slutta å puste ut alle sammen, bare puste inn og alle som driver med storfe får også slutte med det, hjelper på co2 nivået det også.

Så dere har nå valget, enten slutter dere å puste eller så får dere sulte ihjel.

Jeg lurer på når vitenskapbenektere skal slutte å spy ut svada.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...