DementedAlbino Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hva trenger jeg utenom selve chipen og en loddebolt for å få dette til. Hvilke programmer må jeg ha klart og hvordan skal dette gjøres videre? Fint om noen har en fin guide som tar for seg alt jeg trenger å vite. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 http://www.slashxbox.com/ http://www.mikro-soft.net/forum2/index.php http://www.xbox-scene.com/ http://www.xboxhackz.net/ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Xbox-scene er definitivt plassen. Du trenger Torx™-trekkere også. Start her og beveg deg langsomt nedover etter behov. http://www.xbox-scene.com/articles/soldering2.php lister opp følgende: Absolute must-have equipment: 15-Watt Soldering Pencil with Grounded Tip $7.99 RSCN 64-2051 A "soldering iron" will NOT do - the tips are too large, the power output is often way too high, and the irons themselves are rarely grounded. Spend the eight bucks and save yourself the $200 for a new Xbox. 0.032" Diameter Lead-Free Solder $2.99 RSCN 64-025 Repeat after me: small diameter equals more control. Equipment you probably should buy but can live (dangerously) without: Adjustable Wire Stripper/Cutter $2.99 RSCN 64-2129 Great little tool for the price! Desoldering Braid $2.99 RSCN 64-2090 For repairing those "oopses." REQUIRED if installing an LPC header in a v1.0 Xbox. Anti-Static Wrist Strap with Cord $4.99 RSCN 276-2397 I highly recommend investing in AT LEAST this cheapass wrist strap. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 hva er en Diameter Lead-Free Solder og hva gjør denne? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Siden jeg har tenkt å gå for en chip som ikke skal loddes så trenger jeg vel ikke noe mer enn skrujern og antistatisk armbånd? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 0.032" Diameter Lead-Free Solder er loddetinn uten bly som er nokså tynt. Hvis du har pogo-pin chip, så høres vel det rett ut. Sjekk Xbox-scene. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Siden jeg har tenkt å gå for en chip som ikke skal loddes så trenger jeg vel ikke noe mer enn skrujern og antistatisk armbånd? Hadde jeg hvert deg så hadde jeg vel kanskje tenkt meg to ganger om før jeg hadde kjøpt loddefri. Dvs, jeg har prøvd de loddefrie, og det er noe sheit! (tilbake til loddebolten igjen) 1. De er ustabile, dvs at de fort forandrer litt posisjon, og da er det bare å begynne å skru igjen. 2. De er faktisk nærmest umulig å installere som de skal ha det til (hvertfall ikke xecuter sin) hvis du leser litt på forumene til xbox-scene så ser du at veldig mange faktisk har klipt pogo pinnene av kortet og heller lodda de istede. det blir rett og slett for vansklig å få de til å treffe alle punktene. PS: Antistatisk armbånd trenger du ikke uansett! Endret 8. desember 2003 av warelf Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kanskje litt off topic men er det noen som vet om de "nye" xboxene støtter DVD+R(RW) formatet? Kjøpte i dag en xbox fra elkjop og lurer på om de tar + formatet... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mediakompabiliteten kommer an på hvilken spiller du har fått. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Kanskje litt off topic men er det noen som vet om de "nye" xboxene støtter DVD+R(RW) formatet? Kjøpte i dag en xbox fra elkjop og lurer på om de tar + formatet... Hvilken dvd spiller som står i da og hvilken versjon av xbox fikk du? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvor kan man se hvilken X-Box versjon man har? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Etter å ha funnet ut at serial nummeret er synlig uten å åpne pakken, følgte jeg fremgangsmåten til xbox-scene og fant ut at det var sannsynlig at jeg har versjon 1.4, går det i såfall ann å spille av DVD+R på den? Edit: Vet desverre ikke hva slags spiller det er da den skal være en presang, og har derfor ikke åpnet den Skal riktignok få modda den, kan finne det ut da kanskje... Endret 9. desember 2003 av b_cybe Lenke til kommentar
Panter Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Eneste måte å finne ut fabrikat på dvdspiller 100% sikkert er å åpne skuffen. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Tar dette fra et annet forum: Hvilken dvd spiller? Åpne opp skuffen og se hvordan den ser ut. Thomson har kun et rundt hull i midten. Samsung har et hull på hver side av det runde. Philips har et avlangt hull i midten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå