Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan man bruke 2 ISP´er samtidig?

Anbefalte innlegg

Jeg har tilgang på trådløst nett hjemme, men får i tillegg adsl linje snart, og lurer i den anledning

på om det er mulig å bruke disse to internettlkildene samtidig, på samme maskin? Hadde vært fett å få

dobbel dose med mbits. Noen som har peiling?

Dag K. Lunden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få til dette i fra en maskin blir nok ikke helt enkelt, men det kommer litt ann på hvordan du bruker maskinen. Hvis den f.eks. har en web tjeneste (står som server) kan man sette inn 2 nettverkskort i maskinen, og ha forskjellig IP adresse på kortene, altså 2 forskjellige internett forbindelser.

Antar at det ikke er det du tenker på, men andre veien, at du vil bruke begge forbindelsene som en forbindelse. Dette blir på en måte samme problemstilling som å kjøre et program på 2 maskiner, eller 2 CPU'er.... det er mer eller mindre umuliig å få til for en applikasjon som ikke er laget for dette. Antar videre at du kjører windows og bruker en vanlig browser alle IE eller Opera, og da kan du nok glemme dette.

Det er en mulighet, som jeg ikke vet så veldig mye om: at man har en router som tar hånd om forbindelsene, slik at maskinen din kun ser en forbindelse, men routeren ser to. Dette er ganske vanlig i forbindelse med redundante forbindelser, men vet ikke om noen har løsninger for å "legge sammen" ytelsen.

Espen

Lenke til kommentar

kom forresten på at det var en nyhetssak oppe på HW for en stund

siden. det var en boks som kunne kombinere to linjer slik at du skulle

få dobbel hastighet. tror det stod noe om at den var beregnet for

beddriftsmarkedet, så den er sikkert dyr..

edit: med hjelp fra Blib, fant jeg denne "nyheten".

Endret av capy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...