TSandvik Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Har et eldre asus m2n-mx se pro hovedkort. Monterte inn et msi gt710 skjermkort for å få støtte for 2 skjermer. Når jeg starter pcen kommer det ikke bilde. Maskinen lager ikke pipet når den booter heller. Resetter jeg bios ved å ta ut batteriet får jeg bilde. Får opp mld i bios at jeg kan trykke F1 for å fikse bios eller F2 for å laste default. Trykker jeg F2 booter den windows. Og virker fint til jeg rebooter. Da blir det ikke noe bilde. Så jeg må da resette biosen igjen for å få bilde. Er det noe fancy instilling i bios jeg ikke vet om? Endret 26. april 2017 av BX-Networks.NET Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Du har resatt bios - ikke flashet. Les deg opp på hva flashing er og flash siste bios. Finner nyeste bios på produsentens hjemmeside. Endret 26. april 2017 av Complexity Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Ja.. mente resatt. Var inne på asus sine sider. Fant siste bios oppdatering. Brant denne på en cd. Da pcen enten søkte på floppy disk eller cd. Men fikk så beskjed om at bios versjonen enten var for gammel eller hardware ikke passet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 På cd? Bruk en minnepenn Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Den ville ikke lese minnepenn. Når jeg trykker F2+alt under POST screen. For å starte flashing. Men hjelper jo ikke når den ikke godtar .rom fila Lasta ned herfra: https://www.asus.com/us/Motherboards/M2NMX_SE_Plus/HelpDesk_Download/ versjon 0602 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Siste bios er fra 2008, som vil si at det er 9 år siden Asus gav opp dette produktet. Da skjønner jeg hvorfor du måtte legge det på cd.. Vil egentlig annbefale deg å bare kjøpe nytt.. På moderne billige hovedkort kjører man 3 skjermer helt fint uten dedikert skjermkort.. Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Ja vet at nytt er det enkleste. Men ikke min maskin. Og eieren ville bare ha et skjermkort for å få 2 skjermer. Og siden jeg får bilde ved å laste default bios etter å resette den. Men mister bilder etter reboot, ville jeg tro det var noe i biosen som må fikses for å få det til Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Prøvd å installer ny driver etter at du får win opp å kjøre Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Har installert nyeste nvidia driver. Men er jo bios som sliter. Driveren har ikke mye med bios å gjøre Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Prøvd å skue av interne skjemkortet i bios? 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Du kan jo alltids prøve med et eldre skjermkort også. Lenge siden 2 skjerm støtte kom Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Prøvd å skue av interne skjemkortet i bios? vet du hvor det gjøres i bios ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Dæven nå var jeg heldig. Første søk http://s11.photobucket.com/user/eastcoasthandle/media/P5W%20DH%20Deluxe/TimingBios1.jpg.html Sånn ca midt på bildet må du sette boot prio til PCI Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Ja.. den har jeg sett. Men du deaktiverer vel ingenting der. Den står og har alltid stått med pci-express som første. Åsså 2 andre etterpå. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Nå har jeg desverre ingen så gamle hovedkort liggende med skjermutgang. Eldste jeg har er et Asus 5pk foruten en p4 maskin. Men vil tippe det skal ligge under advanced og cpu config. Endret 27. april 2017 av xClaymanx Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 Ok... Har nå testet litt mer med de løsningene som dere har kommet med. Men ingen hell. Legger ved noen bilder fra bios., slik at dere kan se hvordan ting er. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 IGP er gpu i brikke settet ditt, kan du vise meg/oss de andre valgene der Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 28. april 2017 Forfatter Del Skrevet 28. april 2017 IGP er gpu i brikke settet ditt, kan du vise meg/oss de andre valgene der Eneste plass jeg finner at det står noe om IGP er her: Lenke til kommentar
TSandvik Skrevet 29. april 2017 Forfatter Del Skrevet 29. april 2017 Prøvd valg nr 2 Ingen forskjell der heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå