Gå til innhold

Bush vil til månen


Anbefalte innlegg

Den Røde Tsar @ 04/12/2003 : 22:22

USA og vesten har da nok grunker til å løse både romfart og afrika tror jeg...

 

Vil antagelig koste det samme vi ville spare på å gå tilbake til ett-lags dopapir...eller ved å slutte å gjøre oss selv og marssvinene syke ved å øke parfyme/deodorantforbruket med - vet ikke jeg - hvor mange prosent hvert år...

 

Naturligvis skal vi hjelpe mennesker som sulter med mat og medisiner. Men vi må også hjelpe dem til å hjelpe seg selv etter at de har fått mat og medisiner. Jeg synes helt ærlig at vi ikke viser dem særlig respekt ved bare å vise dem på TV hver gang noe har gått forferdelig galt og de må stå i matkø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så de skal opp til månene (igjen). Har amerikanerene vært på månen i det hele tatt da?

 

Kilde: Conspiracy Theory - Did we land on the moon :D

Hvis den månelandinga var det dårlige anvendte penger. I nevnte "dokumentar" var det mange "newbie" feil som de garantert må ha sett hvis det var fake. Men nå er ikke jeg noeb ekspert på området.

Lenke til kommentar
Nå har altså vår egen lille sjimpanse George W. Bush bestemt seg for å sende en ny bemannet romferd. Noen som vet hvor mye dette vil koste? Har de virkelig ikke bedre å bruke pengene på?

Hva mener dere?

:no:

Jeg er enig i at USA har mange langt viktigere ting å bruke pengene på der hjemme... men samtidig...

Space, the final frontier! :roll: *sukk*

Skulle ønske jeg kunne komme med noen gode argumenter, men dessverre....

Lenke til kommentar

I følge Einsteins relativitetsteori kan vi jo ikke komme oss vekk fra kloden..Da må vi isåfall lage oss en liten jordklode i et gigantisk romskip hvor vi kan leve mens vi reiser.

 

Men var på et lite seminar om kvantefysikk med bl.a. fysikere fra CERN laben i Sveits(?), det var interessant! Var f.eks noen som snakket om at det kan bli mulig å "bøye" rommet for å korte ned distansene.

 

Tenk dere et tau hvor A og B er et punkt sin ende av tauet. I stedet for å gå fra dra fra A til B i en rett linje over tauet kan det være mulig å "bøye" tauet(rommet til f.eks en sirkel) slik at A og B tar borti hverandre. Med andre ord er distansen kortet ned til ingenting.

Det høres jo ganske Sci-Fi ut, men ganske artig om dette kan bli mulig..

Lenke til kommentar
Men var på et lite seminar om kvantefysikk med bl.a. fysikere fra CERN laben i Sveits(?), det var interessant! Var f.eks noen som snakket om at det kan bli mulig å "bøye" rommet for å korte ned distansene.

 

Tenk dere et tau hvor A og B er et punkt sin ende av tauet. I stedet for å gå fra dra fra A til B i en rett linje over tauet kan det være mulig å "bøye" tauet(rommet til f.eks en sirkel) slik at A og B tar borti hverandre. Med andre ord er distansen kortet ned til ingenting.

Det høres jo ganske Sci-Fi ut, men ganske artig om dette kan bli mulig..

Altså, kanskje på tide at du leser om såkallte "wormholes" som du hører om i Star Trek og alle andre sci-fi-serier og ilmer :p

 

De bygger jo på noe av den samme teorien

Lenke til kommentar
I følge Einsteins relativitetsteori kan vi jo ikke komme oss vekk fra kloden..Da må vi isåfall lage oss en liten jordklode i et gigantisk romskip hvor vi kan leve mens vi reiser.

 

Men var på et lite seminar om kvantefysikk med bl.a. fysikere fra CERN laben i Sveits(?), det var interessant! Var f.eks noen som snakket om at det kan bli mulig å "bøye" rommet for å korte ned distansene.

 

Tenk dere et tau hvor A og B er et punkt sin ende av tauet. I stedet for å gå fra dra fra A til B i en rett linje over tauet kan det være mulig å "bøye" tauet(rommet til f.eks en sirkel) slik at A og B tar borti hverandre. Med andre ord er distansen kortet ned til ingenting.

Det høres jo ganske  Sci-Fi ut, men ganske artig om dette kan bli mulig..

Men så tar det helt av når du går vekk fra tanken om et plant fortau, og over til et romlig univers! :dribble:

Det 2-dimensjonale fortauet bøyes i 3-dimensjonal stil (brettes over i en sirkel, som du sier) - og når man skal tenke seg noe tilsvarende for et allerede 3-dimensjonalt univers, spretter hjernen i været!!!

Lenke til kommentar

Bare for å svare på sjimpanse saken. Jeg beklager av hele mitt hjerte :blush:

Jeg lover herved å aldri gjøre narr av sjimpanser på denne måten igjen.

 

Som dere sikkert skjønner har jeg lite til overs for en person som heller vil til månen enn å bruke pengene på å redde sultende barn.

 

PS: Du kan gjerne rapportere meg om du vil. Men det får meg ikke til å endre mening.

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja, hvilket atter beviser at verden står stille i det landet! Mens amerikanerne enda snakker om 11. september som den største katastrofe siden Peral Harbour - er det mer opplyste menensker som minnes at 800.000 mennesker mistet livet under krigen i Rwanda i 1994.

Mens FN og alle andre sto og så på. ;)

 

USA hadde egentlig ikke råd til krigen i Irak heller. Norge har egentlig ikke råd til mange ting de gjør. De fleste land gjør ting de egentlig ikke har råd til. De fleste land skylder masse andre land penger. De største betalerene blant FNs medlemmer er for det meste sen i betalingen. FNs regelverk lar man være opptil 3 år på bakbetaling. Så "skylder" penger blir egentlig ikke det korrekte ordet.

Man "skylder" penger på huset sitt, men betyr det egentlig noe? Nei, fordi banken har satt opp huslånet ditt sånn, det er opplagt at du "skylder" penger, det er det som er avtalen. Det blir det samme med USA for å betale FN. Samt som andre land som er litt sein i betalingen.

 

Hørte forleden at ting begynner å revne i Cote D'Ivoire... ser ut som de franske FN styrkene ikke klarer å holde ro på ting der... Skulle bare mangle.

 

FN trenger renovasjon. FN er ubrukelig i de fleste sammenhenger.

 

Bush vil til månen. Ja vel. De vil prøveteste opphold på månen som de kan da bruke til å ta en tur til Mars. Vet egentlig ikke om det er noen real hensikt med å dra til Mars, siden det kommer mest sannsynlig til å føre til... ingenting.

 

"Wow! There was water here 1000 years ago!"

"Cool!.... Now what?"

"I dunno. Go home I guess."

 

Så lenge Bush ikke har bevilget penger til dette enda... Syns det hadde vært litt søkt å bruke penger på det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...