OuO Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Den 9/11 ble det også drept 10.000 mennesker i Sierra Leone i afrika under en massakre. Mesteparten sivile. Kan ikke se hvorfor 9/11 var noe værre en dette. Selfølgelig var det oppøagt at følgene av katastrofen ville bli mye større, men det gjør det ikke mer forferdelig. Dessuten skjer det lignende forferdeligheter stadig vekk. I Tjetsjenia for eksempel. Kan ikke se hvorfor 2000 døde amerikanere skal være noe værre en 2000 døde tjetsjenere. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Men det tipper jeg Jokke kan? Nå BØR du forklare deg Jokke, HVORFOR er amerikanere mer tragisk å miste enn "negere"? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ja, hvilket atter beviser at verden står stille i det landet! Mens amerikanerne enda snakker om 11. september som den største katastrofe siden Peral Harbour - er det mer opplyste menensker som minnes at 800.000 mennesker mistet livet under krigen i Rwanda i 1994. Da-ah.. du kan jo ikke sammenligne 800.000 fattige med 3000 rike da! Det går jo ikke i hop. (noe ironi) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 VERDENSØKONMIEN tok en kraftig dukkert efter September den ellevte. Dette pga. hendelsene i USA. Angrepene på USA bar UPROVOSERTE. Dette synes jeg har meget at si. Mange sorte mistet også livet i New York. Selvsagt er det like mye synd på dem som de hvite som mistet livet. Angrepene på USA skjedde på grunn av religøse fantaster. Dette kan ikke verden sitte å se på, noe må gjøres. Når hele land støtter slikt, må landene fjernes. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Så du tror de sivile i Sierra Leone hadde framprovosert gerilijaen til å angripe dem? Dessuten er det vel mange som vil stille seg uenige i at angrepet på wtc ikke var framprovosert. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 VERDENSØKONMIEN tok en kraftig dukkert efter September den ellevte. Dette pga. hendelsene i USA. Ja, så penger er det som betyr noe? Ikke anntall liv? Angrepene på USA skjedde på grunn av religøse fantaster. Dette kan ikke verden sitte å se på, noe må gjøres. Når hele land støtter slikt, må landene fjernes. Nesten alle kaprerne var fra Saudi Arabia, der kommer mye av olja til USA fra, så det landet står urørt... Du svarte ikke på spørsmålet... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) VERDENSØKONMIEN tok en kraftig dukkert efter September den ellevte. Dette pga. hendelsene i USA. Angrepene på USA bar UPROVOSERTE. Dette synes jeg har meget at si. Mange sorte mistet også livet i New York. Selvsagt er det like mye synd på dem som de hvite som mistet livet. Angrepene på USA skjedde på grunn av religøse fantaster. Dette kan ikke verden sitte å se på, noe må gjøres. Når hele land støtter slikt, må landene fjernes. Det er ikke snakk rike svarte. Det er snakk om: Er en lusfattig, svart mann fra Rwanda mindre verdt enn en hvit millionær fra NY? Endret 4. desember 2003 av As}{antii Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nå tør han sikkert ikke å svare før om et par timer... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 VERDENSØKONMIEN tok en kraftig dukkert efter September den ellevte. Dette pga. hendelsene i USA. Angrepene på USA bar UPROVOSERTE. Dette synes jeg har meget at si. Mange sorte mistet også livet i New York. Selvsagt er det like mye synd på dem som de hvite som mistet livet. Angrepene på USA skjedde på grunn av religøse fantaster. Dette kan ikke verden sitte å se på, noe må gjøres. Når hele land støtter slikt, må landene fjernes. 1. Er økonomi virkelig viktigere enn mennesker? Da lurer jeg på hva slags liv du har. 2. Du snakker om religiøse fanatikere. Ja, Al-Qaida og Taleban er det. Og de utgjør en trussel for verden. MEN angående religiøse kristne fanatikere, oppholder de seg for det meste i USA - blant annet i den sittende regjering. 3. Har du hørt om krigene i Afrika de siste tyve år? PS: Du trenger ikke å skrive "efter" for å uttrykke din mening. Det bare fordummer det hele at det er 65 år siden det var en del av rettskrivningsnormalen... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nei vel, jeg får kanskje svare nå da.... Om en høytstående FN-mann eller en president eller en direktør blir drept, er det selvsagt "more important" enn om en enslig arbeider dør i Rwanda. Jeg synes ikke det er greit at mennesker dør i Rwanda, men jeg synes det er verre når v i den vestlige verden som skulle ha kommet så langt, blir rammet av slikt. Man kan ikke angripe land bare fordi forbrytere er derfra. Men dersom land støtter handlingene LOVBRYTERE har gjennomført, da kan et angrep bli nødvendig. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Da synes jeg du har et grunnleggende dårlig menneskesyn. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nei vel, jeg får kanskje svare nå da.... Om en høytstående FN-mann eller en president eller en direktør blir drept, er det selvsagt "more important" enn om en enslig arbeider dør i Rwanda. Jeg synes ikke det er greit at mennesker dør i Rwanda, men jeg synes det er verre når v i den vestlige verden som skulle ha kommet så langt, blir rammet av slikt. Man kan ikke angripe land bare fordi forbrytere er derfra. Men dersom land støtter handlingene LOVBRYTERE har gjennomført, da kan et angrep bli nødvendig. Så fordi vi er så siviliserte skal ikke de mindre siviliserte landene anngripe oss i vesten? Hvilke land er det BEVIST at støttet 11/9? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Aghanistan støttet kaprernene økonomisk. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Som du så kjekt sa om napalmen, det tror jeg ikke før du beviser det... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Kan du ikke lese Røde Tsar eller Felix var det vel du het? Har du lest noe om hvorfor FN f.eks., støttet krigen mot Afganistan? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Men, det var aldri noe bevis, ikke noe helt klart, FN likte ikke styret, og det skjønner jeg... Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Man kan ikke angripe land bare fordi forbrytere er derfra. Men dersom land støtter handlingene LOVBRYTERE har gjennomført, da kan et angrep bli nødvendig. Var ikke USA sitt angrep på Irak imot alt som er av FN resulosjoner og internasjonalt lovverk? De hadde ikke støtte fra FN, gjør ikke dette dem til lovbrytere? Tilbake til topic: Jeg synes det er artig at vi skal tilbake til månen, men det ville kanskje vært mer fornuftig å investere disse ressursene i å få mennesket til Mars? Det er jo der framtiden ligger innenfor bemannede romferder. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Månen er en bra mellomstasjon for ferder videre ut i verdensrommet pga av den lave gravitasjonen der. Synes det er toppers at de reiser ut. Det eneste jeg gruer meg til er den dagen NASA for å styrke finansene begynner å selge reklameplass på stjernehimmelen og McDOnalds og CocaColas logoer lyser ned mot oss om natten. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Folkens - enkelte av dere er flinkere til å spore av enn de botswanske järnvägar jo! Hold dere til tema, takk! Og om USA ønsker å dra til månen, kunne jeg ikke være mer fornøyd. Det er på tide å få tilbake spiriten og utforskertrangen som rådde i 60- og 70-årene. Dersom vi fokuserer litt på å utvide vår horisont, kanskje det blir mindre fokus på krig og elendighet? Og husk: romforskning kommer sivile til gode LENGE før millitær forskning gjør det. Så jeg støtter opp om Bush i dette, selv om jeg ikke akkurat har så mye til overs for ham. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 All romforskning er bra. Fremtiden vår ligger i rommet. Bare der kan vi treffe andre inteligente vesener å kommunisere med. Noe frem i tid, men... Jeg skulle alikevel ønske USA ikke kjørte sololøp, men bygget videre på samarbeidet med Russland og den enorme kompetansen de har opparbeidet seg på lange opphold i vektløs tilstand, drifting av romstasjoner og særlig ad hoc løsninger. Der er NASA tradisjonelt dårlige. De liker å planlegge alt til minste detalj. Det funker for en tre dagers ferd, vil funke dårlig for en tre års ferd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå