Gå til innhold

Bush vil til månen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott at romfart er kommet på dagsordenen igjen. Tenk hvor mye fint romforskningen vil lage for sivilt bruk. Det kommer til å bli øgy å følge med på TV når de lander g slikt, det er skikkelig underholdning i motsetning til realitytv. Synes det er flott at Bush tar initiativ til økt forskning på romfart, og det pengeargumentet holder ikke. Det vil aldri bli penger "til overs" å bruke på romfart, og jeg synes det er bedre å bruke et par prosent av skatten på romfart en på velferdsstaten og kommunalt julegratiale.

 

Rapporterer til moderator pga dette:

egen lille sjimpanse George W. Bush
Dette er ikke god debattskikk, og forteller mer om deg enn om Bush. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Alle har vel lov å ha sin personlige mening om Bush akkurat som om visse andre har kommet med uttalelser om Saddam?

 

FiskePinna: Prøv å forsvare romfartsprosjektet når USA skylder x antall milliarder til FN. Dessuten så tar jeg ikke dette seriøst før jeg virkelig ser at de begynner å arbeide med dette i "dybden".

Lenke til kommentar
Hva er det å utforske i forkant av Mars-ekspidisjonen? Astronauter har ikke landet på månen siden 1972 - med god grunn.
F.eks å lære om hvordan mennesker best kan overleve på en permanent base i flere år. Måneturen var bare peanuts som tok en uke eller noe, en mars tur vil ta minst 1,5 år.

Det viktigste steget i romfartshistorien er etter min mening Sputniks oppskytning i 1957 - ikke fordi det var den første, men fordi det satte fart i det amerikanske forsvarssystemet - som gjennom perioden 1960-69 utviklet ARPANet som et kommunikasjonssystem innad i forsvaret for høyere effektivitet. Dette gav oss til slutt dagens internett. Og det kan vi faktisk takke amerikanerne for - også plattformen UNIX selvfølgelig. Det er stort!

 

Slike forhold er det rikitgnok ikke i dag. Bushs prioritering er dårlig - for et land som allerede har kastet bort nok penger i en meningsløs krig. Greit nok at ledern i landet burde bort - det mener jeg, og sikkert alle andre demokratisk innstilte personer - men måten å gjøre det på, uten verdens godkjenning osv. er uakseptabel.

 

Synes egentlig the Democrats burde få slippe til nå - har simpelthen sett nok grauthuer fra the Republicans de siste 40 årene. Howard Dean eller Hillary Clinton for eksempel - beste kandidatene.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Alle har vel lov å ha sin personlige mening om Bush akkurat som om visse andre har kommet med uttalelser om Saddam?
Kan jeg da kalle Bondevik en inntørka prestegorilla fra Molde? Nei, fordi det er ærekrenkelse.
FiskePinna: Prøv å forsvare romfartsprosjektet når USA skylder x antall milliarder til FN. Dessuten så tar jeg ikke dette seriøst før jeg virkelig ser at de begynner å arbeide med dette i "dybden".
USA betaler 22% av FN sitt budsjett. FN skylder USA penger skal jeg si deg. UNder Kroeakrigen forpliktet FN seg til å sende 40 000 soldater. Hvor mange kom? Tror det var 3000. USA måtte steppe inn og ta over FN, og mistet desto flere menneskeliv. FN er ingen hellig organisasjon, halvparten av medlemslandene er diktaturer. Sjefen for FN's menneskerettigehtavdeling skulle ha vært Irak.

Kan du nevne noe FN faktisk har fått gjordt i løpet av de 60 årene de har eksistert, noe de har fått utrettet?

Lenke til kommentar

Når China og andre rødere land sendere opp romferder, hvorfor skal ikke USA være dårligere? Hva?

 

Jeg synes det er fantastisk at USA planlegger nye romferder. Dette året har jeg to ganger vært på Kennedy Space Center i Florida. Der har de brukt utrolig lang tid på å komme over det at Culomiba gikk ned...

 

Alle løysstolpene hadde de to siste gangenme jeg var der, flaggene på halv stang.

 

Vi trenger nytt mot, og ny giv!

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at September 11, ikke er den største TRAGEDIEN siden Pearl Harnor?

 

Jeg er virkelig enig i dette. SEPTEMBER DEN ELLEVTE ER DET VÆRSTE SOM HAR SKJEDD I MIN LEVETID!

At det var skremmende og forferdelig håper jeg det er få som er uenig i! For det var virkelig forferdelig.

 

MEN, JoachimR, det har skjedd verre ting. Jeg synes krigen i Rwanda er det verste som har skjedd de siste årene. Og av omfang blekner 11. september fullstendig i forhold til denne.

 

Det forbauser meg ikke om du ikke har hørt om den, heller.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
USA betaler 22% av FN sitt budsjett. FN skylder USA penger skal jeg si deg. UNder Kroeakrigen forpliktet FN seg til å sende 40 000 soldater. Hvor mange kom? Tror det var 3000. USA måtte steppe inn og ta over FN, og mistet desto flere menneskeliv. FN er ingen hellig organisasjon, halvparten av medlemslandene er diktaturer. Sjefen for FN's menneskerettigehtavdeling skulle ha vært Irak.

Kan du nevne noe FN faktisk har fått gjordt i løpet av de 60 årene de har eksistert, noe de har fått utrettet?

Godt mulig at de betaler mye, men at de skylder FN penger er det ingen tvil om, eks: penger som FN skal bruke til Afghanistan. Riktignok er ikke USA det eneste landet som skylder penger. Uansett synes jeg av bl.a. den grunn at det vil være feil av dem å bruke mer penger på romfart enn de allerede gjør.

 

FN er ikke hellig nei, men hvorvidt de har utrettet noe har INGEN som helst betydning for denne diskusjonen.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...