steinjarle Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Mens Telenor setter opp prisene for en del kunder.Chess innfører fri EU-roaming - uten å sette opp prisene Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Øker med 900% i forhold til hva? Tidligere utlandsbruk? Det høres ut som at Telenor sutrer litt der, men det skulle jo bare mangle med fri roaming. Heldigvis for operatørene er vi i Norge mesteparten av året, men det er det ingen som snakker om ... Operatørene er flinke til å overdrive når noe blir marginalt dyrere hos dem. PS: Utrolig bra gjort av Chess å lansere EU roaming uten å øke prisene! Skal jeg noen gang ha et abonnement med Telia dekning, så blir det sannsynlig med Chess, som det ser ut per nå. Endret 26. april 2017 av Kynxx 3 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Kynxx, den 26 Apr 2017 - 15:24, sa: Øker med 900% i forhold til hva? Tidligere utlandsbruk? Det høres ut som at Telenor sutrer litt der, men det skulle jo bare mangle med fri roaming. Heldigvis for operatørene er vi i Norge mesteparten av året, men det er det ingen som snakker om ... Operatørene er flinke til å overdrive når noe blir marginalt dyrere hos dem. PS: Utrolig bra gjort av Chess å lansere EU roaming uten å øke prisene! Skal jeg noen gang ha et abonnement med Telia dekning, så blir det sannsynlig med Chess, som det ser ut per nå. Vil ikke si meg enig i at det er "Utrolig bra gjort av Chess å lansere EU roaming uten å øke prisene!" når de i utgangspunktet er opptil mer enn 50% dyrere enn billigste konkurrent... Da burde ha MER enn nok margin i utgangspunktet til at det bare skulle mangle at de ikke satter opp prisene ennå mer! 3 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Kan forstå argumentet ditt, men det jeg mente, var at Chess, i forhold til dem selv, var jeg glad for at de ikke forandret på noen ting utenom å legge til en ekstra tjeneste på abonnementene deres uten å ta ekstra betalt. Hvor mye en operatør velger å ta seg betalt er opp til dem selv, og kundene deres til å velge det abonnement og operatør som passer deres krav og lommebok. Per 1. mai er det kun chess som gir 5 GB for 299,-/mnd med EU roaming inkludert i alle abonnement, de andre operatørene har enten ikke abonnementer som passer, eller lansert sine alternativer enda. Telipol f.eks vil ta i bruk sine abonnementer med tilsvarende abonnement på 5 GB til 299 den 1. juni. Chess er ikke best, men fra 1. mai er det sannelig ikke langt unna! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Fikk et hyggelig brev av Telenor jeg også om at jeg må betale 30 kr mer i mnd, for noe jeg IKKE bruker. Blir nok å bytte til et annet abonnement i løpet av sommeren ja. Noen råd til et som er billig og har god dekning i Telemark området? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) I USA tar Chess 49 øre/minutt og 19 øre per MB/SMS. Er det for godt til å vare? Edit: kommer OneCall ut av skapet snart? Eller blir de øksa? Endret 26. april 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Skulle da bare mangle. Før innføringen av EU-roaming tok de seg betalt 299 kr for 5 GB, noe som gir deg 10 GB hos Komplett. 10 GB har hele tiden vært 399 kr hos Chess, så jeg vil ikke akkurat rose et selskap opp i skyene for at de ikke gjør dårlige priser verre. Endret 27. april 2017 av Windoge 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Men fri eu roadming gjelder vel ikke for bredbånd avtale? https://www.chess.no/abonnement/bredbaand Kun mobilavtale samme med Data rollover, irriterende. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Når selskapene tvinges til å gi bruk i utlandet på alle abonnement, vil dem jo ta inn tapet med økt abb pris. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Det er ikke tap, det er mindre fortjeneste de vil ta igjen. Det er dog lov å tjene penger når man driver butikk, men det er så arrangert "mafia" når alle øker omtrent like mye og bruker EU roaming som unnskyldning når de har fått et direktiv rettet mot seg som forbyr fakturering for nettopp, roaming. 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Kynxx De tjente vel mye penger på folk som brukte data og roamet før, det mener jeg. Og når de mister den inntjenesten så er det helt normalt å sette opp prisen for å kompensere. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Tek.no burde egentlig oppdatert tittelen på saken nå som det viser seg at de kommer til å endre prisene neste uke og fri EU-roaming uten prisendring kun gjelder eksisterende kunder. 1 Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Fikk et hyggelig brev av Telenor jeg også om at jeg må betale 30 kr mer i mnd, for noe jeg IKKE bruker. Blir nok å bytte til et annet abonnement i løpet av sommeren ja. Noen råd til et som er billig og har god dekning i Telemark området? Hvis du er fornøyd med Telenordekning, vil vel Hello sin 1GB/måned med rollover og ubegrenset ordinær telefoni/sms/mms for kr 129 være noe av det rimeligste... Lenke til kommentar
Y3JKFPG8 Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Nei, og Chess sperrer mobilt breiband-abonnementa for bruk i utlandet frå 1. juni. For dei av oss som har denne typen abonnement, iallefall frå Chess, er dei nye EU-reglane eit minus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg