Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, hekomo said:

Jeg synes dette spillet i utgangspunktet virker veldig spennende. Pproblemet er at det virker som det aldri blir ferdig og at det loves mye, men at man kaster bort tid på å stadig legge til nye ting fremfor å få til en kjerne som fungerer som man så kan bygge på.

Et skakkjørt prosjekt som sluker mer og mer penger og aldri blir ferdig.

I utgangspunktet kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve det selv, men gidder ikke når det er såpass uferdig og ting virker såpass fucked.

Vurdert å prøve det i en "free fly"? Da koster det deg ikke en krone - kun litt midlertidig ssd-plass og noen kwh med strøm. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Og jeg har sikkert spilt det bedre spillet da også. Er ingen grunn til at jeg ikke  kan gi SQ42 en sjans uansett. 

Spiller fortsatt gjennom KOTOR jevnlig, selv om den ikke akkurat er ny. 

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Forskjellen med Star Citizen og andre åpenbare vaporware spill, er at SC faktisk har en fungerende build man faktisk kan spille. Men på langt nær ferdig. 

Andre slike spillselskaper hadde bare tatt pengene og stukket. Og absolutt alle involverte hadde forsvunnet fra Internettet itillegg. 

Og åpen kommunikasjon er viktig, noe Chris Roberts briljerer med. 

Men jeg er skeptisk til det ferdige produktet, men håpefull. 

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar
5 hours ago, brogamer said:

Briljerer med å vise trynet sitt 2 ganger i året? Juge til alle som har gitt ham penger om og om igjen?

Han lyver nok ikke - han tror på det han sier og gjør.

Problemet er bare at han trenger noen som kan tøyle ham inn, styre prosjektet og gi ham en reality-check. Når han sitter på toppen og pengene strømmer inn, så vil dette aldri ta slutt. Han kommer hele tiden på nye ting han vil ha med i spillet sitt og uten utgivere eller andre som kan sette foten ned og tvinge frem noe så vil dette pågå inn i evigheten (eller til pengemangel tvinger frem en eller annen form for slutt).

Vi hadde aldri sett Freelancer heller om ikke Microsoft hadde kommet på banen og fått det gjennom - om Roberts hadde hatt like mye penger til det, så hadde det sannsynligvis vært under utvikling fremdeles.

Roberts har gode idéer og har absolutt et talent innenfor deler av spillutviklilng - han har bare null kontroll på prosjektstyring og evne til å sluttføre et prosjekt. Det er et gigantisk problem når en slik person sitter på toppen og bestemmer alt - SC vil aldri bli bra nok for Roberts stadig utvidede ambisjoner.

Det vil alltid være noe mer som må inn - og han evner ikke å se at alt det andre han allerede vil ha inn ikke er i nærheten av å være der heller før han kjører på med nye planer.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i det siste som blir skrevet her.

Chris Robert må skjønne at det de allerede har skapt er ganske sykt. Bare det at man spiller et så stort spill uten loading screens er nesten verdt opplevelsen alene.

Jeg støtter Star Citizen og har gjort det siden jeg kjøpte den første pakka. Det som irriterer meg er mengden av detaljer de hele tiden skal implementere. Og for hver ting som blir implementert, oppstår det nye kodeutfordringer i en endeløs rekke.

De kunne kuttet ned på antall detaljer, og fokusert på å få spillet ut i beta i første omgang. Eller rett og slett gi ut et spill som er fullt spillbart med mye bra innhold, men som ikke har hver lille ting Chris Robert kunne ønsket seg.

De må sette seg ned og bli enige om rammene rundt spillet, helst noe mer enn bare "vi skal utfordre teknologien til det ytterste".

Selvfølgelig er alle detaljene Roberts ønsker seg kule, men det er litt kost vs nytte oppi dette her. Hvor mange år til skal folk (som bare har lyst til å spille spillet uten bugs) måtte vente fordi utviklerne ikke har magemål?

De kunne f.eks. gitt ut spillet etter å ha satt seg en grense på hva som skal med, for så å implementere nye, og kanskje mindre viktige, gameplay features etterhvert.

Lenke til kommentar

Det kan spørsmålet kan antagelig @Aetiussvare på bedre enn meg, men spillet har tatt store skritt det siste året av hva det jeg har sett.

Derfor mener jeg også at det må være mulig å sluttføre spillet innen rimelig tid, og allikevel levere et bra produkt. Men igjen, da må Chris Roberts erkjenne at man må utelate flere elementer i spillet. Man kan jo i teorien utvikle spillet i evigheter all den tid hardware blir bedre.

Jeg for min del kan vente lenge på SC, men jeg tror ikke utviklerne vil være tjent med å la dette dra ut til nærmere 2030. For det er jo faktisk et realistisk estimat, hvis Roberts på død og liv SKAL ha med ALT av features. Og spesielt når man også tenker på at det implementeres nye ting etterhvert som det dukker opp.

Det blir litt som å spa sand i Sahara, man kommer aldri i mål.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
bshagen skrev (På 15.1.2022 den 15.02):

For en som står på utsiden og kanskje vil inn den dagen det er ferdig, ser dere som spiller det lys i tunnelen? Er spillet i sluttfasen?

Star Citizen som lovet kommer aldri ut, men en 1.0 release er mellom 5 til 10 år unna, singel player delen SQ42 er 2 år unna i følge CIG selv, så 3-4 år unna tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så hva holder Cloud Imperium på med for tiden, kan man spørre seg... og det gjør man jo ofte med tanke på at "spillet" fremdeles er årevis, selv med de mest optimistiske estimater, fra en lansering.

Nå holder de på å implementere 'laken-fysikk'... Altså for å sikre at laken og dyner ser ut som de har blitt sovet i etter at spilleren har brukt en seng...

https://www.pcgamer.com/uk/star-citizen-is-doing-bedsheet-deformation-physics-now-because-of-course-it-is/

 

Quote

"This work is currently underway and, if successful, will allow the AI to deform their sheets when entering, exiting, or sleeping inside them. This is a challenging assignment and expands the complexity of the feature. For example, what happens to the sheets if the AI needs to exit the bed in an emergency?"

Ja, nei hva skjer i en slik dramatisk situasjon? Jeg kan knapt vente på å få svaret på det og det er betryggende å se at de har fokus på de viktige tingene når de nå jobber seg frem mot release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...