Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Retaliator er én hull, og har (så langt?) blitt solgt i to varianter som du sier: base og bomber.

 

I fremtiden vil skipet bli modulært, og den eneste forskjellen mellom base og bomber vil være at sistnevnte kommer med torpedomoduler, mens førstnevnte kommer uten moduler. Flere typer moduler har allerede blitt solgt (cargo, crew, dropship etc), men funksjonaliteten til å bytte til disse er ikke med i spillet enda. Det er forøvrig ikke Retaliator base heller, og om du eier en Retaliator base får du en Retaliator bomber som loaner i mellomtiden.

 

Så ja, en tali base kan også ha torpedoer - dersom du smeller på torpedomoduler. Isåfall er det null forskjell mellom den, og en tali bomber. Disse modulene har tidligere blitt solgt, og jeg mener å huske at totalprisen for front + rear torp module var den samme som prisdiffen mellom base og bomber. Du vil også kunne få tak i dem ingame på et senere tidspunkt.

 

edit: Skal du ha deg en tali base, kan du kjøpe disse tre og få LTI + $5 rabatt totalt (listepris $150):

 

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Standalone-Ships/Origin-100i-Warbond

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Upgrades/100i-To-Constellation-Taurus-Upgrade

https://robertsspaceindustries.com/pledge/Upgrades/Constellation-Taurus-To-Retaliator-Base-Upgrade

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

Det at man har brukt for lang tid. Hadde du klart det raskere selv? :p

 

 

Er det virkelig noen som tror at "dersom du ikke kan gjøre X bedre, så har du ingen rett til å kritisere X" er et rasjonelt argument i seg selv?

 

 

Jeg bare skjønner ikke maset om å få ut spillet når det dem gjør er såpass avansert og nytt. Se på God of War, det tok 5år og så ser tenker du over alt det Star Citizen skal tilby .... det er rimelig ekstremt stort. La dem ta tiden det trenger. Enten får vi et fantastisk spill ellers har dem lagd grunnlaget for andre å ta over ballen. Uansett får vi det fantastisk i framtiden med tanke på open world space spill. 

Lenke til kommentar

Ett annet spørsmål hvilken hornet går for og være "best".

Det kommer jo helt an på formålet. Om jeg går for et fighterskip vil det i all hovedsak være for å ha noe til å kjøre eskorte for cargotransport etc. Altså vil jeg ikke ha bruk for stealth og den type ting. For mitt vedkommende er da vanlig F7C Hornet og F7C-M Super Hornet de aktuelle kandidatene i Hornet-serien.

 

Jeg har en ghost, det står den har en utility slot, men hva kan jeg montere der?

Scannere og den type ting vil jeg tro.

 

Jeg beholder collectors edition osv selv om jeg feks bytter fra standard hornet til ghost versjon feks?

Så lenge du kjøper en upgrade og ikke melter for store credit er det kun skipet i pakken som endres. Alt av hangar, starting money, insurance, hangar flair etc forblir det samme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Et at de få selskapene som faktisk forteller noe under utviklinga, og er ihvertfall helt åpne om feil og mangler.

 

MEN, jeg har prøvd Alpha 3.0, den kræsjer alltid under lasting, jeg ble anbefalt å ha spillet på en SSD, sånn at spillet laster raskere og er mer stabilt under lastinga.

Den bruker også 95% (kun spillet) av min i5-4460 under lasting, og bruker mellom 0.1 -> 1 MB/s av HDDn (og rundt 5Mbit/s av nettlinja, jeg har ca 16Mbit/s (2MB/s)), så skjønner ikke hvordan det skal hjelpe med SSD.

Eneste som fungerer ganske bra for meg, er Arena Commander og Racing Module.

 

Og jeg orker ikke å måtte oppgradere maskinvaren bare for å spille ett spill, hvis de ikke skal kunne støtte folk med kun mid-end maskinvare, og kun high-end, så gir jeg opp å følge spillet. Jeg har ikke mulighet til å installere spillet på SSDn, den er kun på 256GB der OS er installert, sammen med endel programmer og et par andre spill.

 

Jeg håper virkelig at Chris Roberts og gjengen virkelig får det til, det er mye jobb, mye spenning, lenge å vente og jeg håper ikke at de har tatt for mye vann over hodet. :)

Bare vent til dem har fått fysikken optimalisert. Har 60+ på tom server men når den er full 20-25 og ca 5 når den er på vei til å "dø". Vent til 3.1 som forhåpentligvis kommer i mars. Ac skal dog funke fjell

 

3.1 har nå kommet. Samme problem.

Har reinstallert både Windows 10 og selveste spillet, og byttet til en vanlig 16:9 monitor istedenfor en 21:9 monitor. Leser på forumet til sc at flere har det samme problemet fortsatt, spesielt når en server er full. Og det er folk som har installert spillet på SSD, med i7-6700k, GTX 1080 osv som også fortsatt har problemet.

 

Og det problemet jeg hadde med at spillet kræsjet står som en fiks i patch-notes til 3.1. :)

 

Men spillet kræsjer ihvertfall ikke lenger, bare veeeldig lav fps :p

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Forsøk å kjøre spillet i windowed fullscreen. Dette bøter på mange crash-under-load-problemer, men ikke alle. Endel overlay-programvare (discord, overwolf for teamspeak, teamviewer etc.) har også en tendens til å krasje spillet, selv om disse kun kjører som bakgrunnsprosesser.

user.cfg for windowed fullscreen: https://fixes.transversetheverse.com/helpdesk/how-to-create-a-user-cfg.html

Du kan også skumme gjennom den nye knowledge base-portalen CIG har lansert, eller stikke innom #helpdesk-volunteer @ Spectrum for flere konkrete tips når det kommer til CTD under load.

edit: Her er en oversikt over typiske fixes for crash under load.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Forsøk å kjøre spillet i windowed fullscreen. Dette bøter på mange crash-under-load-problemer, men ikke alle. Endel overlay-programvare (discord, overwolf for teamspeak, teamviewer etc.) har også en tendens til å krasje spillet, selv om disse kun kjører som bakgrunnsprosesser.

 

user.cfg for windowed fullscreen: https://fixes.transversetheverse.com/helpdesk/how-to-create-a-user-cfg.html

 

Du kan også skumme gjennom den nye knowledge base-portalen CIG har lansert, eller stikke innom #helpdesk-volunteer @ Spectrum for flere konkrete tips når det kommer til CTD under load.

 

edit: Her er en oversikt over typiske fixes for crash under load.

Glemte å skrive at spillet ikke krærsjer lenger. :)

 

"Men spillet kræsjer ihvertfall ikke lenger, bare veeeldig lav fps  :p"

Lenke til kommentar

"Men spillet kræsjer ihvertfall ikke lenger, bare veeeldig lav fps  :p"

 

Ytelseproblemene er hovedsaklig på tjeneren, ikke klienten. CIG vet om det og jobber med saken. Folk som har kjørt (hacket) SC på egen tjener hjemme sier de får 80+ fp/s.

Lenke til kommentar

 

"Men spillet kræsjer ihvertfall ikke lenger, bare veeeldig lav fps :p"

Ytelseproblemene er hovedsaklig på tjeneren, ikke klienten. CIG vet om det og jobber med saken. Folk som har kjørt (hacket) SC på egen tjener hjemme sier de får 80+ fp/s.

Med 2 spillere på? :p
Lenke til kommentar

Ja har testet dette selv. Er en tweak man kan gjøre for å kjøre universet "offline" og da har man tvert 80-90 fps. Problemet utifra det jeg har lest er at "online" så loader serverne ting spillere gjør overalt og ikke bare området du befinner deg i. I et spill som er såpass detaljert som Star Citizen så er det ikke rart det blir ytelsesdropp.

 

Network Bind Culling som skal fikse det er nesten ferdig utifra det jeg har hørt.

Forklaring:

"This work aims to help improve performance in multiplayer by cutting down the number of entities that exist on clients. Entities too far from a player will be removed from the local client, and when the player moves or the server otherwise detects new entities entering the player's range they will be added to the client. Because clients will then only consider updating entities that are near to them the overall CPU load will be reduced and performance should improve.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Network Bind Culling som skal fikse det er nesten ferdig utifra det jeg har hørt.

 

Ja, Network Bind Culling skal fikse noe av problemet, og er planlagt til alfaversjon 3.2* (slutten av juni). De andre store endringene som påvirker ytelsen drastisk, er Object Container Streaming (3.3 i slutten av september) og Server Meshing (3.4 i slutten av desember).

 

Andre ting som vil påvirke ytelsen i positiv retning, er bl.a. implementering av Vulkan (senere). Vulkan har innebygd støtte for flerkjerne- og flertrådprossessering og parallellkjøring, bruk av grafikkortet for shaders, m.m. Vulkan virker nærmere metallet og tar opp mindre minne enn sin konkurrent, DirectX 12, er derfor også raskere. Dessuten er Vulkan åpen kildekode og blir aktivt utviklet av en hel verden, samt at den kjører på alle de viktigste platformene - Windows, OSX, Linux/Unix, Android, Arm, m.fl.

 

https://tinyurl.com/yd62k6rp

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...