Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg vanvittig. Bare det å få tilgang til å lande på planeter og gå rundt er nok innhold for å tilfredstille meg noen år hehe. Jeg spiller det nesten daglig fra før av med det lille innholdet som er nå. Har et andromeda skip :o

Lenke til kommentar

Satan det ser bra ut! Jeg hadde donert en lunge for å bare kunne tusle rundt som en sivil person i VR. Gå rundt på stasjonene og se på utsikten, være passasjer på et skip etc. Hadde ikke trengt å være så mye interaksjon med det første bare det å være tilstede og gå rundt å kikke hadde vært nok.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Var det ikke noe snakk om at de skal slippe 3.0 i løpet av Gamescom?

 

Det var det man håpet på i 2016. Tar sin tid :p

 

Tipper 3.0 ikke er klar før om enda en stund til, men de skal vise frem en del fra 3.0 i morgen hvertfall. Det er sikkert.

Lenke til kommentar

For øvrig, noen som vil være med i en "norsk" organisasjon med fokus på rollespill og utforskning?

The Nansen Club

 

Will you go fearlessly into that good night?
Will you without hesitation risk your life for knowledge and the future of the human race?
Will you explore the furthest reaches of the universe, simply because it's there?
Will you seek knowledge new and old, exciting and mundane, and preserve it for the good of humanity, without seeking reward or glory?

Ut explorarent humanum est!

Lenke til kommentar

Etter å ha sett Gamescom presentasjonen i går begynner jeg å bli en smule skeptisk. Fy f**n så mye bugs! 

Jeg lurer på om alle funksjonene og elementene de ønsker å ha med i spillet til syvende og sist kan kjøre sammen i en suppe med en bugsfree opplevelse på normal ytelse. Jeg håper virkelig de har gjort tilstrekkelig med testing på at dette faktisk er mulig, for akkurat nå virker det som de ønsker å ha med alt for mye ift. hva spillmotoren/nettverket faktisk takler. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Etter å ha sett Gamescom presentasjonen i går begynner jeg å bli en smule skeptisk. Fy f**n så mye bugs!  

 

Man må forvente bugs i en alfaversjon. Dessuten er det vi så aller siste versjon, som ikke er testet skikkelig internt engang. Ville du heller foretrukket en bugfri demo som var satt opp på forhånd, slik andre spillselskaper gjør? Da ville vi fått se noe gammelt nytt ... Jeg synes det tross alt er bedre å se noe nytt og helt ferskt. Så får man være litt overbærende med bugs.

 

Jeg lurer på om alle funksjonene og elementene de ønsker å ha med i spillet til syvende og sist kan kjøre sammen i en suppe med en bugsfree opplevelse på normal ytelse. Jeg håper virkelig de har gjort tilstrekkelig med testing på at dette faktisk er mulig, for akkurat nå virker det som de ønsker å ha med alt for mye ift. hva spillmotoren/nettverket faktisk takler. 

 

Spillmotoren har blitt endret fortløpende for å passe bedre til Star Citizen. CIG sier at ca. 2/3 av Cryengine (nå Amazon Lumberyard) er endret. Og ting virker mye bedre i "Star Engine" enn i Lumberyard. Man har bl.a. 64-bit maps, som vil si en kube ca. ut til Plutos bane; sømløs overgang fra romskip til rommet eller fra rommet til landing på planet/måne; soner (Zones) som gjør at man kan dele opp en map i så mange mindre deler man vil (soner inni soner), som f.eks. innsiden av et romskip er en sone, mens utsiden er en annen. I store romskip har man typisk mange soner.

 

En spennende ting som kommer snart er tjenermaskenett (Server Mesh), som i korthet går ut på at instanser (instances) og store eller små soner kjøres opp automatisk hos Amazon Cloud, slik at det kan være nærmest ubegrenset antall deltakere samtidig i samme "instans". De forskjellige tjenerne kommuniserer med hverandre slik at spillerne kan "se" inn i en annen tjener (som egentlig er en annen sone). Man kan fly sømløst fra én tjenersone til en annen, på en annen tjener, akkurat slik man nå kan gå sømløst fra inne i et skip til rommet og omvendt. Dette betyr at vi vil kunne ha store "instanser" med hundrevis, kanskje tusenvis, av skip og spillere i samme område - litt som EvE Online, bortsett fra at i Star Citizen kan ting foregå inne i romskip også, samtidig.

Endret av Prognatus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Etter å ha sett Gamescom presentasjonen i går begynner jeg å bli en smule skeptisk. Fy f**n så mye bugs!  

 

Man må forvente bugs i en alfaversjon. Dessuten er det vi så aller siste versjon, som ikke er testet skikkelig internt engang. Ville du heller foretrukket en bugfri demo som var satt opp på forhånd, slik andre spillselskaper gjør? Da ville vi fått se noe gammelt nytt ... Jeg synes det tross alt er bedre å se noe nytt og helt ferskt. Så får man være litt overbærende med bugs.

 

Jeg lurer på om alle funksjonene og elementene de ønsker å ha med i spillet til syvende og sist kan kjøre sammen i en suppe med en bugsfree opplevelse på normal ytelse. Jeg håper virkelig de har gjort tilstrekkelig med testing på at dette faktisk er mulig, for akkurat nå virker det som de ønsker å ha med alt for mye ift. hva spillmotoren/nettverket faktisk takler. 

 

Spillmotoren har blitt endret fortløpende for å passe bedre til Star Citizen. CIG sier at ca. 2/3 av Cryengine (nå Amazon Lumberyard) er endret. Og ting virker mye bedre i "Star Engine" enn i Lumberyard. Man har bl.a. 64-bit maps, som vil si en kube ca. ut til Plutos bane; sømløs overgang fra romskip til rommet eller fra rommet til landing på planet/måne; soner (Zones) som gjør at man kan dele opp en map i så mange mindre deler man vil (soner inni soner), som f.eks. innsiden av et romskip er en sone, mens utsiden er en annen. I store romskip har man typisk mange soner.

 

En spennende ting som kommer snart er tjenermaskenett (Server Mesh), som i korthet går ut på at instanser (instances) og store eller små soner kjøres opp automatisk hos Amazon Cloud, slik at det kan være nærmest ubegrenset antall deltakere samtidig i samme "instans". De forskjellige tjenerne kommuniserer med hverandre slik at spillerne kan "se" inn i en annen tjener (som egentlig er en annen sone). Man kan fly sømløst fra én tjenersone til en annen, på en annen tjener, akkurat slik man nå kan gå sømløst fra inne i et skip til rommet og omvendt. Dette betyr at vi vil kunne ha store "instanser" med hundrevis, kanskje tusenvis, av skip og spillere i samme område - litt som EvE Online, bortsett fra at i Star Citizen kan ting foregå inne i romskip også, samtidig.

 

 

Greit nok at du forsvarer Star Citizen slik du gjør, men vær klar over at å si ting som "med hundrevis, kanskje tusenvis" viser at du egentlig ikke vet hva du snakker om.

 

Det ser mer og mer ut som at Star Citizen blir med drømmen, dessverre.

Lenke til kommentar

 

En spennende ting som kommer snart er tjenermaskenett (Server Mesh), som i korthet går ut på at instanser (instances) og store eller små soner kjøres opp automatisk hos Amazon Cloud, slik at det kan være nærmest ubegrenset antall deltakere samtidig i samme "instans". De forskjellige tjenerne kommuniserer med hverandre slik at spillerne kan "se" inn i en annen tjener (som egentlig er en annen sone). Man kan fly sømløst fra én tjenersone til en annen, på en annen tjener, akkurat slik man nå kan gå sømløst fra inne i et skip til rommet og omvendt. Dette betyr at vi vil kunne ha store "instanser" med hundrevis, kanskje tusenvis, av skip og spillere i samme område - litt som EvE Online, bortsett fra at i Star Citizen kan ting foregå inne i romskip også, samtidig.

 

Greit nok at du forsvarer Star Citizen slik du gjør, men vær klar over at å si ting som "med hundrevis, kanskje tusenvis" viser at du egentlig ikke vet hva du snakker om.

 

Jeg vet godt hva jeg snakker om. Det er nok du som er dårlig informert. Hadde du fulgt med på prosjektets oppdateringer ville du også sett hva dette gjelder.

 

Det ser mer og mer ut som at Star Citizen blir med drømmen, dessverre.

 

Der er du også dårlig informert. Utviklingen nærmer seg endestasjonen mer og mer, dag for dag.

Endret av Prognatus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...