Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander

Anbefalte innlegg

Star Citizen kjører nå det de kaller "Valentine's Day Multi-Crew Free Fly". Hvem som helst kan prøve spillet gratis frem til søndag 19. februar, og såvidt jeg forstår vil alle som deltar i denne free fly-en få tilgang på et Constellation Andromeda (et av de største skipene i spillet hittil).

For å delta må du registrerer deg. Bruk min referanselink for å få litt ekstra ingame currency om du senere velger å kjøpe spillet, eller bruk en fra referral randomizeren. Referrals kan ikke legges til etter en har registrert seg.

For å få tilgang til free fly etter du har registrert deg, se denne siden.

Mye er fortsatt uferdig, og selve spillet i sitt nåværende stadie er ganske learn-as-you-go, så om noen føler de trenger en omvisning, send en PM så ser vi

om jeg har tid en av dagene :)

FÅ en constellation? Hvordan?

'Få tilgang til'. Altså i denne prøveperioden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få tilgang på. Frem til søndag. Se den siste linken min. Selv om du evt. har konto fra før må du inputte den coupon-koden for å få deg en låne-connie.

Ah, så ikke at tråden var gått over på ny side. Jaja.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Oh man. Åpnet launcheren for SC for første gang siden i fjor før jul. Mitt gamle HD6870 døde nylig, så jeg tenkte mitt nye(ikke helt raskeste, måtte kompromisse pga kostnader) RX460 ville kjøre det bedre. Den måtte selvsagt oppdateres. Lot den stå på i bakgrunnen. Sjekket nå etter en stund. En time igjen, maks 15% nedlastet. Laster ned med 7.1 MBps, og det er fremdeles 24.2 GB igjen!  :ohmy:

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen her som kan ha en anelse om hvorfor 290x skjermkort i crossfire kjører SC betraktelig dårligere enn kun et kort? Et enkelt kort kjører spillet på very high, når jeg aktiverer to kort må jeg ned på medium og low for at fps'n skal bli levelig.

Lenke til kommentar

Noen her som kan ha en anelse om hvorfor 290x skjermkort i crossfire kjører SC betraktelig dårligere enn kun et kort? Et enkelt kort kjører spillet på very high, når jeg aktiverer to kort må jeg ned på medium og low for at fps'n skal bli levelig.

https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/5uw1b3/tip_to_amd_users_disable_crossfire_profile_for/?st=j0nsh9bk&sh=72669023

Takk så mye :) Får bare vente på brukbar programvare fra AMD da..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spennende tider i Star Citizen universet:

https://robertsspaceindustries.com/schedule-report

Alpha (eller hva det nå er de kaller det for tiden) 3.0 som skulle kommet før jul er nå schedulert (i en nedvannet versjon) til slutten av juni isteden. 

Men ingen grunn til å henge med hodet over nok en utsettelse og feature-cuts, for Star Citizen-shoppen kjører vårsalg!! Blant annet kan en plukke opp en pakke med "mini-ships" til kun 160 dollar! (Og er man ung og frisk nok, så er det mulig en lever lenge nok til å kunne bruke dem i et ferdig spill også.)

Løp og kjøøøøøøøøp!!!

Lenke til kommentar

Alpha (eller hva det nå er de kaller det for tiden) 3.0 som skulle kommet før jul er nå schedulert (i en nedvannet versjon) til slutten av juni isteden. 

Men ingen grunn til å henge med hodet over nok en utsettelse og feature-cuts, for Star Citizen-shoppen kjører vårsalg!! Blant annet kan en plukke opp en pakke med "mini-ships" til kun 160 dollar! (Og er man ung og frisk nok, så er det mulig en lever lenge nok til å kunne bruke dem i et ferdig spill også.)

Løp og kjøøøøøøøøp!!!

Jeg setter pris på at de forsøker å gjøre ting skikkelig enn å levere noe kvasidrit. For kvasidrit er som regel det som blir levert i dag. Det virker nesten som om folk vil ha et halvferdig søppelspill, fremfor kvalitet. Det tar lang tid, men det skulle bare mangle når man etterhvert har sett hvor omfattende og banebrytende dette prosjektet er.

Det kommer til å ta ytterligere år og utsettelser før spillet er ferdig, men det vet vi jo. Hvor kommer irritasjonen fra?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Løp og kjøøøøøøøøp!!!

Jeg setter pris på at de forsøker å gjøre ting skikkelig enn å levere noe kvasidrit. For kvasidrit er som regel det som blir levert i dag. Det virker nesten som om folk vil ha et halvferdig søppelspill, fremfor kvalitet. Det tar lang tid, men det skulle bare mangle når man etterhvert har sett hvor omfattende og banebrytende dette prosjektet er.

Det kommer til å ta ytterligere år og utsettelser før spillet er ferdig, men det vet vi jo. Hvor kommer irritasjonen fra?

Det er forskjell på å barbere seg og å kutte hodet av seg.

I dette tilfellet har vi et spill som skulle vært utgitt i november 2014 som aldri blir utgitt fordi mannen bak hele tiden fortsetter å utvide 'scopet' for hva spillet skal inneholde, mens han stadig selger drømmer (aka virtuelle romskip) i dyre dommer til heiende fanboys.

Vi snakker ikke her om å "gjøre ting skikkelig" - vi snakker om utviklere som ikke makter å sette en grense, og en sluttstrek, for hva et spill skal inneholde.

Og det som kanskje er enda verre - de har tydeligvis ingen anelse om hvordan de teknisk skal få skrudd dette spillet sammen - de kjører på med visjoner og drømmer mens de enda ikke er i nærheten av å faktisk kunne få til det de lover. Det virker som om de håper ting skal gå seg til, og mens de venter på dette mirakelet, så trår de vannet ved å konstruere en masse fantasier i form av romskip og annet stash som folk betaler for.

• Liker 3
Lenke til kommentar

At fansen kjøper romskip i dyre dommer kan vel ikke utviklerne klandres for?

Hele prosjektet er jo en visjon og en drøm. Det gjorde jo Roberts klart fra start av. De revolusjonerer tross alt spillindustrien. De er først ute med mye og da er det opplagt at de støter på problemer rundt hver sving. De må finne tekniske løsninger ingen andre har gjort før dem.

Utviklerne hadde nok klart å satt en grense for hva spillet skal inneholde, men det vil de ikke og begge tomler opp for det.

Jeg er for all del ikke en fanboy da jeg har eid spillet i knappe 2 mnd, men som spillentusiast synes jeg det er bra noen strekker grensene for hva som er mulig å lage (istedet for å slå seg til ro med "godt nok").

Allikevel er jeg enig i at det er tåpelig å komme med lovnad på lovnad som brytes. De kunne vært bedre på å formidle den usikkerheten som ligger i å være først ute med mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar

(...)

Jeg er for all del ikke en fanboy da jeg har eid spillet i knappe 2 mnd, men som spillentusiast synes jeg det er bra noen strekker grensene for hva som er mulig å lage (istedet for å slå seg til ro med "godt nok").

(...)

Men nå er det slik at ingenting av det som har blitt levert enda strekker noen grenser, hvis man ikke er noen fanboy burde man ikke tro på noen av lovnadene før man får oppleve dem selv.

Lenke til kommentar

Og dra sømløst mellom planeter og div er jo grensesprengende og det er ikke noe hoax. Du har kanskje ikke fått det enda men du får det på 3.0 release

Det som er mest bekymringsfullt er jo communityet som er helt hinsides redd for noe som helst penalty og møte andre folk i space som kan være slemme. Er helt lattelig de vil ha mmo men ikke møte andre folk og hvertfall ikke pirater osv for det er bare griefers etc.

Jeg foreslo på et forum inlegg for en god stund tilbake at de burde lage 2 separate servere. en med sliders og lti og en uten lti og sliders. 

Ble flamet som f.... det var en elendig ide og splitte communytiet osv osv,men samtidig vil de ikke møte noen ingame annet en på ports osv som er trygt. Og når jeg skulle gjøre et point ut av ureferdigheten til slider konseptet var det bare en vegg med engang og at npc er like vanskelig og møte som et menneske og det er jo renspikka tullpjatt.

Siste 10 for the chairman var bare spørsmål om mining og diverse jobber. Så folk flest vil ha en virtuell jobb wtf??? 

Blir verdens beste spill teknisk og verdens dårligste spill gameplaymessig har jeg på følelsen.

Eneste som er verdt og vente på her er sq42.

Lenke til kommentar

De har jo allerede klart det umulige spør du meg. Bare det som er tilgjengelig nå er generasjoner over hva andre spill har klart så jeg har absolutt troa. Grunnen til at det tar tid er jo nettopp pga det er kvalitet over det dem gjør. 

Lenke til kommentar

Og dra sømløst mellom planeter og div er jo grensesprengende og det er ikke noe hoax. Du har kanskje ikke fått det enda men du får det på 3.0 release

Det som er mest bekymringsfullt er jo communityet som er helt hinsides redd for noe som helst penalty og møte andre folk i space som kan være slemme. Er helt lattelig de vil ha mmo men ikke møte andre folk og hvertfall ikke pirater osv for det er bare griefers etc.

Jeg foreslo på et forum inlegg for en god stund tilbake at de burde lage 2 separate servere. en med sliders og lti og en uten lti og sliders.

Ble flamet som f.... det var en elendig ide og splitte communytiet osv osv,men samtidig vil de ikke møte noen ingame annet en på ports osv som er trygt. Og når jeg skulle gjøre et point ut av ureferdigheten til slider konseptet var det bare en vegg med engang og at npc er like vanskelig og møte som et menneske og det er jo renspikka tullpjatt.

Siste 10 for the chairman var bare spørsmål om mining og diverse jobber. Så folk flest vil ha en virtuell jobb wtf???

Blir verdens beste spill teknisk og verdens dårligste spill gameplaymessig har jeg på følelsen.

Dem ga vel ut for lenge siden en strategi på hvordan de skulle løse dette problemet med forskjellige ønsker rundt pve/pvp. Modellen, slik det fremsto da, minnet veldig om EVE sin løsning.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt særlig nøye med på spillet annet enn det jeg leser og ser her i tråden. Men det er litt bekymringsfullt hvis folk flest vil ha et snilt spill og er redd for å miste skip og utstyr i PVP. Da blir det dørgende kjedelig og ingen utfordring. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Haha de mener vel en NPC vil gi like store utfordringer som en spiller? Hvorfor velger de forutsigbarhet og syntetisk AI fremfor et organisk og levende miljø med ekte mennesker du kan omgås med. Er folk anti-sosiale så kan de like gjerne bli i SQ42. 

Jeg synes jobbene virker interessante, gjør du det bra så blir du promoted, får ny tittel og tilgang til nye ting. Hva er så spesielt med en virtuell jobb? Tror det blir mer givende enn å snakke med en quest-giver som man har i andre MMO'r hvor de ber deg om å drepe 50 griser, også går du i en retning i 10-15 minutter for å nå destinasjonen hvor grisene befinner seg i. Så bruker du en halvtime til på finne disse grisene, når du er ferdig med å slakte alle grisene. Må du reise tilbake, også får du en ny quest hvor du skal drepe 30 edderkopper, og slik fortsetter det...  Etter å ha  gjort dette fem timer hver dag i 2 måneder, er du endelig makslevel og kan gjøre andre ting. Personlig liker jeg ideen om å smugle contrabands, hvor du må passe deg opp for politi og pirater bedre. I Star Citizien er varer basert på supply & demand. Er sikkert kult å frakte verdifulle ressurser også, hvor det fare for å bli hijacka av pirater, kommer du deg trygt til fabrikken eller butikken så får du betalt store summer med cash. Selv mining-jobb, tror jeg vil være en grei jobb. Slik jeg forstod så skal ikke mining bli slik at du lander skipet ditt på en planet/asteroide.  Så slenge ut snabelen, deretter vente på at skipet ditt har sugd opp de ressursene du trenger. Sånn jeg forstod ønsker de å sette deg arbeid underveis slik at du ikke må sitte og kjede deg i cockpiten.

I Star Wars Galaxies ble flere av de dedikerte crafterne kjent over hele serveren fordi de leverte gode varer. Noen var kjent for å være de beste arkitektene, andre som de beste kokkene, våpensmeder osv... Ikke nok med at de hadde en viss status de var ofte styrtrike også. Noen av dem bygde museumer fordi de hadde så mye dyre og sjeldne objekter. Skjønner godt at folk velger å være craftere når det er lukrativt med penger og det ligger prestisje bak det. Så jeg tror Star Citizien blir givende for både "pasifister" og kamphaner. 

Personlig blir det nok Han Solo stil på meg. Blir vel fort til at jeg smugler mennesker, contrabands og varer. Generelt ute etter spennende oppdrag og godt betalte jobber.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart en 

Har ikke fulgt særlig nøye med på spillet annet enn det jeg leser og ser her i tråden. Men det er litt bekymringsfullt hvis folk flest vil ha et snilt spill og er redd for å miste skip og utstyr i PVP. Da blir det dørgende kjedelig og ingen utfordring. 

Jeg ville ha foretrukket om de gjorde AI'n farligere enn vanlige spillere, egentlig vil jeg helst at de dropper den fullstendig. Heller gi feiginger dårligere betalte jobber. Høyere risiko burde tilsi at du får bedre betalt.

Håper også de ikke gjør piratvirksomhet for lønnsomt heller, fordi da blir alle pirater. Piratvirksomhet burde være en litt sånn all in situasjon. Du ofrer mye, men kan være heldig å tjene fett på det. Med mindre du er en god eller talentfull pirat så burde det ende i tap. Tror det alltid vil være mer lønnsomt å være politi enn røver. Politi kan jeg bore piratskip uten å straffes for det, forhåpentligvis kan man lure seg unna med tyvgods fra piratene også :p Det morsomme med å være pirat isåfall er å se hvor langt du kan gå uten å bli tatt.

Lenke til kommentar

(...)

(...)

Men nå er det slik at ingenting av det som har blitt levert enda strekker noen grenser, hvis man ikke er noen fanboy burde man ikke tro på noen av lovnadene før man får oppleve dem selv.
Man ser jo i banebrytende prosjekter at utsettelser og endringer er vanlig, nettopp fordi ingen har gått opp stien først.

Så kan man være uenige til det siste om hvor lenge man skal holde på å utvikle et spill, men for meg gjør det ingenting.

Og; det de leverer i 3.0 er det ingen andre som har gjort.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...