Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan funker egentlig dette med pledging? Hvis man pledger så får man altså spillet ved launch? Men om man pledger 15.000 USD osv... får man egentlig noe annet enn et spesielt skip (og muligheten til å støtte et flott spill)? Man får ikke pengene tilbake om spillet tjener penger f.eks? Trodde det var noe av poenget med Kickstarter osv... altså at spillerne investerte i spillet.

Lenke til kommentar

Hvordan funker egentlig dette med pledging? Hvis man pledger så får man altså spillet ved launch? Men om man pledger 15.000 USD osv... får man egentlig noe annet enn et spesielt skip (og muligheten til å støtte et flott spill)? Man får ikke pengene tilbake om spillet tjener penger f.eks? Trodde det var noe av poenget med Kickstarter osv... altså at spillerne investerte i spillet.

Poenget med Kickstarter er å støtte prosjekter. Opprinnelig var nok tanken kun prosjekter som ikke ellers ville klart å samle nok midler, men dette har nok endret seg noe. Man investerer ikke, men støtter. Altså får man ikke noen avkastning, annet enn det man blir "lovet" ved en pledge. Det er også en viss risiko for at prosjekter ender opp i ingenting, uten at noen får noe. Jeg har opplevd dette med ett prosjekt, i tillegg til et par som har levert langt under forventning. Heldigvis har jeg langt flere positive opplevelser, men er nok mer kritisk til hva jeg støtter nå.

Om du støtter med kun nok til å få tilgang til spillet, eller hiver inn en månedslønn... Etter relativt kort tid tror jeg eventuelle fordeler ved å spytte inn mer penger er ubetydelig. Skip du får "kjøpt" nå, kan også skaffes in-game. Hvor mye tid det tar er noe uvisst, men det skal være innen rekkevidde for folk flest slik jeg forstår. Vurdér det heller utifra hvor mye du ønsker å støtte prosjektet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at det er litt snodig? Når investorer gir penger til spillutviklere så er det jo fordi de både forventer de ikke bare pengene tilbake, men avkastning i tillegg. Om Star Citizen tjener enorme summer med penger, noe det er grunn til å tro, så sitter vel Roberts og selskapet hans igjen med de pengene, og det er greit nok, og fungerer også som gulrot til å gjøre ferdig spillet, men jeg stusser over denne modellen.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes at det er litt snodig? Når investorer gir penger til spillutviklere så er det jo fordi de både forventer de ikke bare pengene tilbake, men avkastning i tillegg. Om Star Citizen tjener enorme summer med penger, noe det er grunn til å tro, så sitter vel Roberts og selskapet hans igjen med de pengene, og det er greit nok, og fungerer også som gulrot til å gjøre ferdig spillet, men jeg stusser over denne modellen.

Kickstarter er ikke for å investere i, men støtte prosjekter. Prosjekter som mest sannsynlig ellers ikke ville sett dagens lys. Det finnes mange gode eksempler på hvordan dette er gjort, og dessverre (etterhvert) også flere dårlige. Hvor Star Citizen kommer til å havne tror jeg vi må vente å se. Det er også uenigheter om et slikt prosjekt i det hele tatt skulle vært på Kickstarter, men den diskusjonen er en helt annen.

Personlig er jeg fortsatt usikker på om Star Citzen kommer til å innfri. De har lovet mye, og det er skyhøye forventninger. Mange kommer uansett til å bli skuffet, for spillet kommer ikke til å oppfylle alles ideer og visjoner om hva det skal være. Men utifra hva de har levert og vist så langt tror jeg også mange vil finne noe de liker.

Lenke til kommentar

Om det innfrir forventningene spørs vel, personlig liker jeg det jeg ser så langt. Det jeg finner idiotisk er de som mener hele greia er en scam. Hvis en oppriktig mener at cig ikke faktisk lager ett spill, men bare driver med lureri..

Ikke vet jeg, har blitt møtt av den flere ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det innfrir forventningene spørs vel, personlig liker jeg det jeg ser så langt. Det jeg finner idiotisk er de som mener hele greia er en scam. Hvis en oppriktig mener at cig ikke faktisk lager ett spill, men bare driver med lureri..

Ikke vet jeg, har blitt møtt av den flere ganger.

Alle som har noe som helst kjennskap til spillbransjen vet at godeste Roberts ikke bedriver scams. Han er vel mer eller mindre en legende innen utviklermiljøet (Wing Commander). Er dette en scam skal jeg spise PC`en min også aldri stole på noen noengang igjen.. :p

Lenke til kommentar

Skulle Star Citizen på et eller annet vis ikke levere noe - altså ikke engang et spillbart spill - tror jeg vi kommer til å se det første (?) massesøksmålet mot et prosjekt på Kickstarter. Om de kommer til å levere et godt spill er en helt annen sak. De gaper over mye.

Lenke til kommentar

Forskjellige deler av spillet er vel fremdeles i alfa på vei mot beta, og kommer ikke ut før tidligst neste år, så det virker jo som om de er i brukbar rute, men man skjønner hvorfor de ikke kunne gi ut i 2015 :p Selv arena commander og hangar er veldig uferdige. Polish er dog det siste som kommer på, så jeg tipper det blir et veldig dugelig spill uansett, men om det i det hele tatt KAN levere på lovnadene er jo en annen sak... dog om noen kan så er det vel Roberts + 75 million dollar and counting...

Lenke til kommentar

Det er lenge siden de sluttet å legge til nye ting som skulle være klart når spillet blir lansert. Fra 26mill og utover har det vel kun vært avslørt funksjoner som var i de opprinnelige planene eller funksjoner som vil komme i tiden etter at spillet er lansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det var snakk om en demo av det her for ikke så mange uker siden

Edit: Whoops. var snakk om frem til 15 mars, så den er vel utgått

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Jeg ble nylig gjort oppmerksom på dette spillet.

Er det mulig å teste ut betaversionen?

Den er ikke kommet til beta versjonen enda, eneste som er implementert er hangar modulen hvor man får opp noen av de skipene man har kjøpt og noe som kalles arena commander som er første steg på å teste ut ting som er starten på alpha utgaven av spillet.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...