Solid Snail Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hm ja, undersøkt litt mer nå. Ser ut som dette blir nok et spill med fokus på mikrotransaksjoner. Tror jeg står over denne runden. Stemmer. er Free2play der du må vente 24 timer på å respawne hvis du dør/blir skutt/krasjer, hvis du ikke betaler 9.99$ på insta-spawn. Er jo EA som utvikler det og Ubisoft som distribuerer så det er jo ikke akkurat noen overraskelse. 1 Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Hm ja, undersøkt litt mer nå. Ser ut som dette blir nok et spill med fokus på mikrotransaksjoner. Tror jeg står over denne runden. Stemmer. er Free2play der du må vente 24 timer på å respawne hvis du dør/blir skutt/krasjer, hvis du ikke betaler 9.99$ på insta-spawn. Er jo EA som utvikler det og Ubisoft som distribuerer så det er jo ikke akkurat noen overraskelse. Det er vanskelig å si helt hvordan systemet kommer til å bli, men tanken er at man kun trenger å kjøpe spillet (akkurat som et hvilket som annet spill) og spille både singleplayer og multiplayer delen av spillet uten å måtte betale en krone ekstra. Modellen de bruker er så at de som vil kan kjøpe x antall spillpenger pr dag/uke/måned som de kan bruke i spillet. Det eneste man da får kjøpt er spillpenger, men man må fortsatt reise til den delen av universet som selger tingen man ønsker å kjøpe, for å kjøpe den. Man kan heller ikke kjøpe f.eks. "gullammo" eller andre ting som man ikke kan kjøpe i spilluniverset for ekte penger. Det blir som sagt trolig også en begrensning på hvor mye spillpenger en bruker kan kjøpe pr dag, uke osv. Det sneila sier er bare tull. Spillet er ikke free2play, og det er heller ikke snakk om at du må vente i lang tit på å spawne hvis du ikke betaler ekte penger for det. EA, Ubisoft og resten av den gjengen der har ingen ting med spillet å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det er ganske åpenbart at de må ha en løpende inntektskilde hvis de skal kunne holde liv i spillet på den måten de planlegger. Men det blir selvsagt spennende å se hvordan det vil utarte seg. Å selge spillvaluta kan være et minefelt og vanskelig å balansere. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 (endret) Noen som har link til opptak av Gamescom-streamen? Edit: Endret 17. august 2014 av StaBBer Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det er ganske åpenbart at de må ha en løpende inntektskilde hvis de skal kunne holde liv i spillet på den måten de planlegger. Men det blir selvsagt spennende å se hvordan det vil utarte seg. Å selge spillvaluta kan være et minefelt og vanskelig å balansere. De er helt klart avhengig av å få inn penger på en eller annen måte. Salg av nye "grunnpakker" blir neppe nok til å holde liv i universet over lenger tid. Når de heller ikke ønsker "subscriptions" heller, så blir vel dette redningen. Ulempen er at endel ser på dette som mikrotransaksjoner og p2w, her kommer alt an på hvordan de klarer å balansere det. Det som kan være positivt (i tillegg til at spillet holdes i live) er at spillet muligens blir mindre påvirket av "goldfarmers". Både ved å sette grenser på hvor mye spillpenger man kan kjøpe for ekte penger og trolig blir det grenser/restriksjoner også for overføring mellom spillere (uten at jeg kan si det sikkert). De har mange dyktige folk som jobber med økonomi biten, og jeg tror at de sammen med brukerne kan finne en god balanse til slutt. 1 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Det virker for utrolig til å være sant alt det dem planlegger, og med det detaljnivået som vises i klippene. Ingen som har vært i nærheten av noe lignende før ihvertfall, så vi får se hvordan sluttresultatet blir her ... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. august 2014 Del Skrevet 18. august 2014 Det er ganske åpenbart at de må ha en løpende inntektskilde hvis de skal kunne holde liv i spillet på den måten de planlegger. Men det blir selvsagt spennende å se hvordan det vil utarte seg. Å selge spillvaluta kan være et minefelt og vanskelig å balansere. De er helt klart avhengig av å få inn penger på en eller annen måte. Salg av nye "grunnpakker" blir neppe nok til å holde liv i universet over lenger tid. Når de heller ikke ønsker "subscriptions" heller, så blir vel dette redningen. Forstår godt at de må få inntjening fra en eller annen plass, om dette skal være et slags MMO hvor de stadig kommer med oppdateringer \ nytt spillområde osv. Men da vil jeg heller at de har en fast subscription slik de aller fleste MMOer har idag. Slik det er nå kan man ha Subscription, samtidig som man kan kjøpe en haug av andre ting.. Såklart, jeg trenger ikke kjøpe noe, men når man først får muligheten vil mange av oss gjerne kjøpe det "beste" av forskjellige ting.. da det er garantert andre som gjør det, så blir det jo litt kjedelig når man ligger langt bak andre på forskjellige områder.. Men har ikke fått testet spillet noe enda, så blir spennende på hvordan det blir til slutt.. Uansett ingen fan av mikrotransaksjoner. En fast sum pr måned er levbart, da man vanligvis bruker mange timer i spillet pr måned, så er det som oftest verdt det. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Forstår godt at de må få inntjening fra en eller annen plass, om dette skal være et slags MMO hvor de stadig kommer med oppdateringer \ nytt spillområde osv. Men da vil jeg heller at de har en fast subscription slik de aller fleste MMOer har idag. Slik det er nå kan man ha Subscription, samtidig som man kan kjøpe en haug av andre ting.. Såklart, jeg trenger ikke kjøpe noe, men når man først får muligheten vil mange av oss gjerne kjøpe det "beste" av forskjellige ting.. da det er garantert andre som gjør det, så blir det jo litt kjedelig når man ligger langt bak andre på forskjellige områder.. Men har ikke fått testet spillet noe enda, så blir spennende på hvordan det blir til slutt.. Uansett ingen fan av mikrotransaksjoner. En fast sum pr måned er levbart, da man vanligvis bruker mange timer i spillet pr måned, så er det som oftest verdt det. Tja. Jeg er i motsatt ende av tankegangen. Jeg har ingen mulighet til å spille mye per måned, så en fast sum pr måned for spill er helt uaktuelt for min del. Savner heller ikke følelsen av at jeg må spille for å få valuta for pengene som trekkes hver måned. Samtidig er det svært få spill med F2P-modellen som gjør dette på en god måte. Optimalt bør det ikke være mulig å kjøpe seg en eneste fordel mot andre spillere. 1 Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Forstår godt at de må få inntjening fra en eller annen plass, om dette skal være et slags MMO hvor de stadig kommer med oppdateringer \ nytt spillområde osv. Men da vil jeg heller at de har en fast subscription slik de aller fleste MMOer har idag. Slik det er nå kan man ha Subscription, samtidig som man kan kjøpe en haug av andre ting.. Såklart, jeg trenger ikke kjøpe noe, men når man først får muligheten vil mange av oss gjerne kjøpe det "beste" av forskjellige ting.. da det er garantert andre som gjør det, så blir det jo litt kjedelig når man ligger langt bak andre på forskjellige områder.. Men har ikke fått testet spillet noe enda, så blir spennende på hvordan det blir til slutt.. Uansett ingen fan av mikrotransaksjoner. En fast sum pr måned er levbart, da man vanligvis bruker mange timer i spillet pr måned, så er det som oftest verdt det. Tja. Jeg er i motsatt ende av tankegangen. Jeg har ingen mulighet til å spille mye per måned, så en fast sum pr måned for spill er helt uaktuelt for min del. Savner heller ikke følelsen av at jeg må spille for å få valuta for pengene som trekkes hver måned. Samtidig er det svært få spill med F2P-modellen som gjør dette på en god måte. Optimalt bør det ikke være mulig å kjøpe seg en eneste fordel mot andre spillere. Jeg mener den modellen de prøver å få til er en god modell. Som i gode gamle dager, så kjøper man spillet, for så å få tilgang til hele spillet. Du kan spille det så mye eller lite du vil, uten at du trenger å føle deg "presset" til å spille fordi du har betalt for å få spille i en måned. En ganske stor del av brukermassen er godt voksne folk som har jobb og familie, og kanskje ikke har mer enn 2-3 timer å spille hver uke. Disse ønsker kanskje også et romskip som normalt tar ca. 20 timer spilletid å skaffe seg, eller da heller $75 for å få nok spillpenger. Jeg ser selvsagt at "problemet" kan være gutten på 17 år som har 20 timer hver uke å spille og i tillegg kjøper spillpenger. Men hvilken fordel har han? Det er ikke noe som heter å vinne i spillet her. Målet kan selvsagt være å tjene mest mulig penger, bli en av universets beste bounty-hunters, bli mester i murry-cup (racing), men hva så? Konkurrerer dere mot hverandre på noen måte? Kanskje, om dere begge driver med racing. Da er som regel ikke problemet at han har kjøpt spillpenger for ekte penger, men det faktum at han spiller nesten 10 ganger mer enn deg i uka, og han har mer skills. De har tidlig gått ut og sagt at dette spillet skal være skill-basert, og da er det snakk om hva du som person kan, og ikke hvor mange erfaringspoeng du har i spillet, for det finnes faktisk ikke. Jeg er usikker på hvordan man kan kjøpe seg fordeler her i spillet. Med riktig balanse på hvor mye spillpenger man kan skaffe seg, samt det faktum at man ikke kan kjøpe noen "special-items" som kun kjøpes med ekte penger, så tror jeg dette er den løsningen som er mest rettferdig og som vil sikre driften av spillet i mange år fremover. Det kan godt hende jeg har tunellsyn når det gjelder denne saken/spillet, ettersom jeg har spyttet inn endel penger i spillet allerede. Men jeg vil heller ha det på denne måten enn å måtte betale subscription, eller den helt håpløse f2p modellen med microtransaksjoner. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Mikrotransaksjoner har jeg ingenting imot. Det er hva de betaler for som kan være problematisk. Dette kommer jo helt an på spillet, men i f.eks MMOs synes jeg det blir feil dersom man kan betale for å få fordeler over andre spillere. Kjøp av spillpenger kan f.eks brukes til å kjøpe seg bedre utstyr, som igjen vinner kamper mot andre spillere. Så har man spill som f.eks HoN (F2P) som ikke lar deg betale for en eneste fordel. Kun kosmetiske ting. Og det ser ikke ut som om de sliter økonomisk av den grunn. Når man ser på betalingsviljen til Star Citizen sine fans virker det som om det er rom for en tilsvarende modell, hvor man fikk kjøpt alle mulige kosmetiske ting for penger, både ekte og spillpenger. Men det er fortsatt for tidlig å si hvordan dette vil bli i praksis. Jeg håper skepsisen min er ubegrunnet. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Er det mange her som er med i eksisterende norske klaner/corps, eller er det noen stemning for å starte et? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Det finnes allerede en større Norsk flåte: http://asgardconsortium.com/ Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ja, jeg er klar over at den eksisterer (har blitt spammet av dem selv), men det betyr jo ikke nødvendigvis at det er riktig for alle å samles der. Ved å starte noe selv har man litt mer kontroll på at man får oppegående medlemmer osv. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Tjaa, så sant man blir med i en tidlig fase som nå og engasjerer seg så vil man nok ha sitt og si på hvordan fremtiden blir hos en allerede eksisterende flåte. Stor eller litern Men om du er mer gira på å kun være del av en flåte som har mange begrensinger på hvem som kan være med å ikke så er det nok ikke riktig flåte for deg siden disse satser på å samle alle type spillere under et flagg. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Vel, det finnes jo en middelvei et sted mellom å rekruttere med spammail (slik Asgard Consortium har gjort) og å ha "mange begrensninger". Endret 20. august 2014 av Aasgaard 3 Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Har selv fått spammail fra Asgard corpet (regner med at alle har fått det). Jeg forblir heller corp-løs enn å være med den type corps. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ikke sett eller hørt noe til at AC har rekruttert på denne måten. Sikker på at du ikke forveksler navnet med noen andre? Jeg vet det var en Norsk gruppe som nylig gjorde det på denne måten. Vi satt og diskuterte det internt i AC, og gutta/mennene som står bak AC fremmet det slik at dette ikke var en måte de ville gjort det på. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 (endret) Ja, jeg er sikker. 26. mars fikk jeg følgende fra Asgard Consortium, hvor de også innrømmer at det er spammet til alle nordmenn de fant: hei (insert your name) Jeg ønsker å sende deg en invitasjon til Norges største Star Citizen organisasjon vi er for øyeblikket over 55 medlemmer og #66 mest aktive org. på RSI. vi målretter oss til å være en åpen gruppe for alle type spillere, om du liker industri, mining, handel, gjøre quests med venner, være en pirat, eller bare spille. Vi er sikre på at vi er sterkest samlet med varierte spille stiler. fordelen med en større norsk organisasjon er at vi mesteparten av tiden er på-logget samtidig, lav ping, og har hele AGC i ryggen vis det skjer noe. sjekk gjerne ut vårt manifest for en forklaring om hvor organisasjons struktur , og hvordan den åpner opp for alle uavhengig av spille stil. vi både trenger ledere og grunts. ønsker du å ta en leder stilling er dette stedet å komme. Vi har langt flere skip en vi har piloter, inkludert et flaggskipet av typen IDRIS-M. så det vil alltid være roller å fylle hos oss. vi er en avslappet gjeng, hyggelig å prate med, og spiller mange andre typer spill. men du er selvsakt fri til å melde deg opp til oss med kun SC i tankene. har du venner som du også ønsker å ta med er det mest sannsynlig like velkomne, at du har fått denne invitasjonene er kun fordi vi har klart å finne ut at du er Norsk CS fan gjennom forumet til RSI. vi skjønner at det er nok mange mange flere Norske spillere vi ikke har kontakt informasjon til å klarer ikke å sende invitasjon til. Er du leder av en organisasjon, og ikke ønsker sammenslåing, ønsker vi fortsatt diplomatisk kontakt, ta gjerne kontakt. vi er overbevist om at vi alle Norske er best tjent med å starte ut spillet som venner, og allerede ha et kart over hvem som er vennene våre før spillet er ute. vis du ønsker å prate med oss litt mer før du tar en avgjørelse så kan du finne oss på: -Mumble: agc.mumble.com port: 5326 eller på facebook: https://www.facebook.com/groups/434469420009697/?ref=br_tf Endret 20. august 2014 av Aasgaard Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. august 2014 Del Skrevet 20. august 2014 Ironisk at de har gjort dette når de selv virket skeptiske til en annen flåte/organisasjon når de gjorde det samme. Men nå skal jeg være ærlig at jeg ikke ser direkte ned på slik form for bevisstgjøring for sin flåter så lenge det er formulert på en slik måte at det virker litt seriøst. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. august 2014 Del Skrevet 21. august 2014 Roberts endrer modellen litt for å få med flere spillere: http://www.pcgamer.com/2014/08/20/star-citizen-developer-wants-to-focus-less-on-crowdfunding-numbers-more-on-stretch-goal-progress/ Mitt største problem er at jeg egentlig ikke ser helt lyset i tunnellen her, syntes det går så ekstremt sakte fremover at jeg ikke kan skjønne når jeg egentlig kan fly fritt rundt og besøke planeter og stasjoner i first person uten restriksjoner. Snakker vi 1 eller 5 år til ting er på plass liksom? Er det noen ETA på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå