Alt-Ctrl Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Spillet ser utrolig bra ut, men begynner å bli litt skeptisk til hvor artig det blir. Elite Dangerous er en solid utfordrer i hvert fall. Så en video hvor en var på tur forbi Saturn og vi kunne se de kjente ringene. Senere i videoen er han tilbake men mye nærmere, og da er faktisk ikke ringene bare "malt" på slik man kunne tro, men de inneholder enorme mengder stein og whatnot. Så vanvittig bra ut. Men hvordan blir det med SC? Er det mulig å lande på planetene? Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Men hvordan blir det med SC? Er det mulig å lande på planetene? Etter hva jeg har skjønt så kan du lande på planeter, men dette vil bli automatisk i første omgang. De har planlagt å implementere atmosfærisk flyving, men dette vil komme en stund etter spillet er "ferdig". Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Om noen år altså. Det som hadde vært kult er om du sømløst kan gå fra å være i verdensrommet til å lande for eksempel på jordkloden. Kjenne at tyngdekraften tar tak i romskipet ditt og at det kanskje til og med ikke overlever turen om det ikke er designet for det eller om det er skadet. Se for deg at du har en dogfight også får du skutt i filler den ene motoren. Tyngdekraften tar etterhvert tak i skipet ditt og drar det nærmere og nærmere planeten. Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Jepp helt enig i at det hadde vært utrolig kult, og jeg tror vi vil få lignende scenarioer i Star Citizen. Eneste problemet jeg har med spillet på nåværende tidspunkt er selve "flight" modellen. Jeg synes det ikke er gøy å fly i det hele tatt. Mulig det jeg er som er noob og at det krever en del tilvenning. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Om PCen min ikke dør... På medium lagger den ganske bra, selv om jeg har en i7 2600, 16 GB DDR3 og Radeon 6800. Må nok ned på low. Men først må jeg finne ut hvordan jeg launcher skipet. Gikk inn i det, og trykket på alle knapper på tastaturet, men ingenting skjedde. Neste skip kom jeg ikke inn i. Ikke neste heller. Fjerde eller femte kom jeg inn i, men kunne ikke launche det heller. Radeon 6800 er nesten 4 år gammelt! Kjører ganske flytende hos meg med i2500k OC 4.3GHz 8GB ram og 760GTX. Skulle være 6870, om det gjør noen forskjell. Kjøpte kortet for 2.5år siden tror jeg, tror ikke kortet er fire år. Var før 7000 serien kom i alle fall. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Skaffa meg en billig og brukbar HOTAS for et par uker siden: http://www.thrustmaster.com/en_US/products/tflight-hotas-x Meget gøy! En smule bratt læringskurve på AC (litt sutring på forumet merka jeg), men en kommer fort inn i det. Vurderer faktisk å teste noen "vanlige" fly simulatorer med denne, var jo kanonfett å bruke. Bidrar helt klart på innlevelsen. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Har nå anskaffet meg det her... Og må bare si at Arena Commander er fantastisk morsomt, og ganske vanskelig..! Ser på noen fora at folk klager over hvordan flyving fungerer i Star Citizen, men det virker ikke som om folk forstår at det i rommet verken er tyngdekraft eller luftmotstand å ta hensyn til... Faktisk, så skulle jeg ønske spillet var enda litt mer brutalt, men det er kanskje bare skipet som har massevis av automatiske stabilisatorer? På min siste runde med Arena Commanter skulle jeg akkurat til å sette inn nådestøtet på en Vanguul Hunter i det fiendens skip snudde rundt og bråbremset. Jeg rakk ikke å svinge unna fort nok, og vingen hans klipte cockpiten min rett av. Awesome. I fullversjonen håper jeg at spillet ikke bare slutter der og da, men at man lever i et halvt minutt til før man dør av oksygenmangel og at blodet koker. Bonus om kroppen fryser til is og knuses mot en asteroide. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 I fullversjonen tror jeg man skulle kunne skyte seg ut i en kapsel. Og hvis du er heldig, bli reddet. For hver gang man "dør", så får man arr og slikt, og "dør" man for mange ganger, så dør karakteren på ordentlig. Deretter vil du fortsette som sønnen. 1 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hvordan de har tenkt å legge opp dødsmekanismen, står grundig forklart i artikkele "DEATH OF A SPACEMAN" https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/12879-Death-Of-A-Spaceman edit: Vil også anbefale alle om å lese de andre artiklene de har skrevet om sine visjoner - de er veldig grundige og gir god innsikt i de ulike områdene av spillet. Endret 10. juni 2014 av TB-GORGONPLEX 1 Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har nå anskaffet meg det her... Og må bare si at Arena Commander er fantastisk morsomt, og ganske vanskelig..! Ser på noen fora at folk klager over hvordan flyving fungerer i Star Citizen, men det virker ikke som om folk forstår at det i rommet verken er tyngdekraft eller luftmotstand å ta hensyn til... Faktisk, så skulle jeg ønske spillet var enda litt mer brutalt, men det er kanskje bare skipet som har massevis av automatiske stabilisatorer? På min siste runde med Arena Commanter skulle jeg akkurat til å sette inn nådestøtet på en Vanguul Hunter i det fiendens skip snudde rundt og bråbremset. Jeg rakk ikke å svinge unna fort nok, og vingen hans klipte cockpiten min rett av. Awesome. I fullversjonen håper jeg at spillet ikke bare slutter der og da, men at man lever i et halvt minutt til før man dør av oksygenmangel og at blodet koker. Bonus om kroppen fryser til is og knuses mot en asteroide. Før jeg leste ditt innlegg så var jeg ferd med å gi opp spillet helt. Men nå ble jeg gira igjen Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Spillet er jo bare i pre-alpha foreløpig, litt tidlig å gi opp kanskje selv om det er noe buggete og kontrollene sikkert kunne vært bedre. Til tross for at spillet er i et veldig tidlig stadium må jeg si at i alle fall Arena Commander fungerer overraskende godt, de eneste store feilene jeg ser er dårlig framerate og at jeg mister lyden noen ganger. Hvordan de har tenkt å legge opp dødsmekanismen, står grundig forklart i artikkele "DEATH OF A SPACEMAN" https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/12879-Death-Of-A-Spaceman edit: Vil også anbefale alle om å lese de andre artiklene de har skrevet om sine visjoner - de er veldig grundige og gir god innsikt i de ulike områdene av spillet. Hadde ikke lagt merke til denne delen av nettstedet ennå, synes siden virker litt uoversiktlig. Men, det der var jo velskrevet og besvarte det jeg lurte på mange ganger over. Liker at utviklerne dokumenterer veldig mye av det de gjør og holder samfunnet oppdatert. Vet noen om det har kommet noe info om når multiplayer AC blir tilgjengelig? Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 "Arena Commander V0.8 also includes multiplayer functionality for the Battle Royale and Team modes. These modes will be available for a small number of players today. As we hunt down lag and synch issues and spin up servers, we will open these modes up to more and more players in the coming weeks." Noe estimert tid for multiplayer for massene har per i dag ikke kommet, så vidt jeg vet. Samtidig synes jeg CIG har vært flinke til å få orden på ting relativt fort - så jeg håper det ikke går så lenge før vi får noe mer info om det! Samtidig kan det tenkes at de vil justere litt mer på AC sånn den er i dag før de frigir noe mer (som helt sikkert også vil skape mer arbeid). Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Den såkalte "sutringen" på forumet er helt berettiget. Quote fra en developer: "The current state of control is not what it will be. Over the past week, I have been refining the response to controller inputs to make the game easier to control without sacrificing realism. I personally cannot play the game as it was released. We had to release it to get the ball rolling, but I'm working on the fix to a lot of these issues as we speak. In fact, I should be working on that instead of reading and responding to this thread." Kort oppsumering av intervjuet med Travis Day: http://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/27ouls/travis_day_interview_summarytales_of_citizens_15/ eller se hele klippet: <-- Et veldig informativt og morsomt intervju. Ser på noen fora at folk klager over hvordan flyving fungerer i Star Citizen, men det virker ikke som om folk forstår at det i rommet verken er tyngdekraft eller luftmotstand å ta hensyn til... Virker som om folk ikke forstår at det er tyngdekraft i rommet. Endret 10. juni 2014 av fluks1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Joda, det er vanskelig å fly og det er noen kontroller jeg savner. Blant annet er det umulig å snu skipet 180 grader rundt og skyte bakover uten at skipet stopper opp - dette er noe av det enkleste å få til i verdensrommet, men funker ikke i spillet. Ellers synes jeg AC er morsomt, og håper det ikke blir for enkelt når alt har kommet på plass. Håper også at det skal bli en fordel med joystick kontra mus/tastatur, i motsetning til f. eks. Battlefield 4 der flykontrollene er laget for mus/tastatur og ikke joystick/HOTAS. Å si at det er tyngdekraft i verdensrommet blir pirking. Tyngdekraft virker i teorien uendelig, men er i det ytre rom så svak at det ikke er noe å ta hensyn til, i alle fall ikke i en dogfight slik som i AC. Noe sier meg at det også er null tyngdekraft i det ytre rom i Star Citizen, i hvert fall i småskala. Håper det implementeres skikkelige gravitasjonsfelt rundt alle større legemer Star Citizens verdensrom slik at man kan slingshotte rundt stjerner og planeter for å spare drifstoff på de lange ferdene. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Joda, det er vanskelig å fly og det er noen kontroller jeg savner. Blant annet er det umulig å snu skipet 180 grader rundt og skyte bakover uten at skipet stopper opp - dette er noe av det enkleste å få til i verdensrommet, men funker ikke i spillet. Ellers synes jeg AC er morsomt, og håper det ikke blir for enkelt når alt har kommet på plass. Håper også at det skal bli en fordel med joystick kontra mus/tastatur, i motsetning til f. eks. Battlefield 4 der flykontrollene er laget for mus/tastatur og ikke joystick/HOTAS. Prøv og trykke på caps lock neste gang du flyr. Da aktiverer du "decoupled mode" som i praksis slår av flight controlleren og lar deg, blant annet, fly baklengs og skyte... 1 Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Joda, det er vanskelig å fly og det er noen kontroller jeg savner. Blant annet er det umulig å snu skipet 180 grader rundt og skyte bakover uten at skipet stopper opp - dette er noe av det enkleste å få til i verdensrommet, men funker ikke i spillet. Ellers synes jeg AC er morsomt, og håper det ikke blir for enkelt når alt har kommet på plass. Håper også at det skal bli en fordel med joystick kontra mus/tastatur, i motsetning til f. eks. Battlefield 4 der flykontrollene er laget for mus/tastatur og ikke joystick/HOTAS. Å si at det er tyngdekraft i verdensrommet blir pirking. Tyngdekraft virker i teorien uendelig, men er i det ytre rom så svak at det ikke er noe å ta hensyn til, i alle fall ikke i en dogfight slik som i AC. Noe sier meg at det også er null tyngdekraft i det ytre rom i Star Citizen, i hvert fall i småskala. Håper det implementeres skikkelige gravitasjonsfelt rundt alle større legemer Star Citizens verdensrom slik at man kan slingshotte rundt stjerner og planeter for å spare drifstoff på de lange ferdene. Du kar ikke spilt Kerbal Space Program,vel? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Litegrann. Kom aldri skikkelig i gang... Fant en post på det offisielle forumet der det sto at det til å begynne med sannsynligvis ikke vil bli gravitasjonsfelt rundt planeter og stjerner i SC, i alle fall ikke til å begynne med, men kanskje noe som ville komme etter hvert. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Prøv og trykke på caps lock neste gang du flyr. Da aktiverer du "decoupled mode" som i praksis slår av flight controlleren og lar deg, blant annet, fly baklengs og skyte... Aha! Det var nøyaktig dette jeg var ute etter. Nå kan jeg, dersom jeg har en fiende etter meg, gå over i decoupled mode og rotere 180 grader og blæste han i småbiter. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Joda, det er vanskelig å fly og det er noen kontroller jeg savner. Blant annet er det umulig å snu skipet 180 grader rundt og skyte bakover uten at skipet stopper opp - dette er noe av det enkleste å få til i verdensrommet, men funker ikke i spillet. .... Ser han flyr litt baklengs på denne videoen (Se fra 11:30) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå