Hansien Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Her forklarer jo forsåvidt Chris Robert hva som skjedde, og hadde ikke den ene feilen skjedd ville jo aldri denne kræsjen ha forekommet. Jeg bryr meg fint lite om den ene lille feilen selv, særlig når det viser seg at feilen ikke var i selve spillet men heller kom fra en feil under nedlasting av data til PAX. Det er jo tross alt en pre-alfa/alfa versjon som vises frem 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Kan ikke tenke sånn. Du må se på massene som idioter. Vis dem noe kun om du har noe bunnsolid å vise dem, ellers så kan det ende opp med ganske dårlig PR framover. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Har sett igjennom hele videoen nå og må si at jeg ble imponert. Var noen "uheldige" kræsj selfølgelig, men grafisk så det jo helt porno ut! Nå har kanskje jeg litt mer realistiske forventninger til hva en alpha faktisk er enn mange andre, men jeg gleder meg om mulig enda mer etter og ha sett dette. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Kan ikke tenke sånn? Jeg har vokst opp i en tid hvor alfa/beta ikke var synonymt med et ferdig sluttprodukt og hadde man alfa/beta tilgang måtte man ha i bakhodet at man risikerte i en stor grad å oppleve feil og mangler i spillet/programmet. Men ja, jeg ser på massene som en gjeng idioter. Særlig fordi flere og flere tror alfa/beta er bare en form for tidlig tilgang til et ferdig produkt. 7 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Ja, det gikk bra dårlig i natt. Var stjerneklart at spillet absolutt ikke var klart for fremvisning enda. Dette burde de vite. Har ikke sett streamen, men du vet vi snakker alpha her, sant? Endret 11. april 2014 av fnwilborn 4 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Har ikke sett streamen, men du vet vi snakker alpha her, sant? Som hansien påpeker rett over, er det viktig å påpeke ekte alpha i denne tid med så mange "pre-access alpha"-spill. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Ja, alpha er nå alpha. Ingenting er stabilt, ikke alt er lagt til av funksjonalitet. Det lærer du fort når du tester spill som jeg gjør. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Hva i alle dager har alpha med saken å gjøre? Alle vet jo det er alpha, eller rettere sagt pre alpha. Hva jeg sier er at eventen gikk rett til helvete for alt som kunne gå galt gikk galt. Er jo ikke noe å diskutere dette her. Jeg tror spillet blir bra til slutt, men de var ikke klare til å vise fram noe som helst. Endret 12. april 2014 av Stormwolf Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Videoen jeg postet tidligere i i tråden her gir jo et godt svar på hvorfor dette skjedde. Det at de så kort tid etter at feilen inntraff fant årsaken er i mine øyner ganske betryggende da de antageligvis vil gjøre sitt for å forhindre at slikt skjer igjen. Forsåvidt etter hva jeg husker var det vel og bare med Chris Robert dette skjedde og ikke noen av de andre, så slik sett kan man ikke si at hele eventen gikk til helvette. Bare en liten del av fremvisning av multiplayer delen. 1 Lenke til kommentar
Zlinga Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Jeg ble positivt overrasket over hvor bra DF modulen ser ut akkurat nå. Grafisk ser det helt rått ut, men også spillmessig ser det ut til å fungere veldig bra. Tror jeg kommer til å kose meg i mange, mange timer fremover når de slipper modulen ut til massene om 2-4(+) uker. Edit: Må også ta med at det er klart spillet kræsjer endel nå. Ingen andre spill kan være på dette stadiet og ikke oppleve det samme. Dette er ting de nå vil jobbe med og forbedre, og når de føler det er i brukbar stand så vil de slippe det ut til massene. Det vil fortsatt være flust av bugs og kræsjer når vi får spille det, men de vil fortsette å utvikle og forbedre spillet, og sluttproduktet tror jeg kommer til å bli fantastisk! Endret 12. april 2014 av Zlinga Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Videoen jeg postet tidligere i i tråden her gir jo et godt svar på hvorfor dette skjedde. Det at de så kort tid etter at feilen inntraff fant årsaken er i mine øyner ganske betryggende da de antageligvis vil gjøre sitt for å forhindre at slikt skjer igjen. Forsåvidt etter hva jeg husker var det vel og bare med Chris Robert dette skjedde og ikke noen av de andre, så slik sett kan man ikke si at hele eventen gikk til helvette. Bare en liten del av fremvisning av multiplayer delen. Bare den delen som hadde noen betydning. Var Chris sin PC vi så på storskjerm. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Kom over dette sitatet som har blitt postet på RSI-forumet etter Pax: This is a thread dedicated to collecting some info some of you may have gathered through questioning the devs of Star Citizen at PAX East. If you have learned ANYTHING interesting at all do please post it here so we can read and dissect what was answered. So I got to chat with a friend of mine that did get to go ask the devs a few questions and here are some of the things he learned that isn't entirely 100% common knowledge to all.1) A variant ship sale possibly will happen at the end of the month including a new ship commercial and he suspects it to be the Freelancer. (RUMOR)UPDATED: The Freelancer commercial will likely be late May, followed at some point by the Connie and Cutlass. The Freelancer commercial will be the first to use their facial capture system, and it looks great. 2) The Idris Frigate will have a red alert alarm system so that the crew will certainly know when to be at their battle stations. 3) Asking further about the Idris he says the ship will be a game changer in space and a force to reckon with. That it will not be a "flying coffin" in space for 20+ possible occupants but rather a ship that will be difficult to take. Expanding on this he says the Idris WILL BE FLYABLE SOLO but that NPC crew will not be nearly as good as players will be of course. He did say NPC's gain experience over time and do get better but if they die they lose that experience and start over. The Idris will be a slow ship in comparison to others ships due to its mass. 4) Interestingly enough he was told that players are almost essential in certain areas of the Idris when in combat especially in areas like electronics and engineering. Why? Players will be able to hack your ship through electronic "cyber" warfare and possibly blow airlocks in certain compartments or even lower your ship's shields just before missiles are about to impact. Your only countermeasure will be someone actually watching for these hacks and counter hacking. These hacking techniques are not only unique to the Idris but rather can be used against ALL SHIPS of ALL SIZES.For more on this see this interview with Erin Roberts about the minute 30:17 mark at this link: http://www.twitch.tv/geekdomo/b/5190019415) Idris captains can hire crew in 2 ways. One is through the UEE where those that are hired are guaranteed a portion of earnings for their services. This seems to be the most secure way to hire because the hired crew through UEE can't mutiny and kill crew or take your ship. The second way of hiring is risky but rewarding in the sense that if you hire randomly outside the UEE you decide what they should earn. That said if your random crew decide to mutiny they CAN kill the crew and overtake your ship.Is there any more information or rumors floating about that can be added to this small but sweet list I gathered? Please post here! UPDATES: Another thing worth mentioning about espionage and infiltration. People worry about getting a bad reputation, and rightfully so, but FAKE ID's will be a thing in Star Citizen. You can literally purchase a false new identification and get past security measures that would normally pick up someone up to no good. It just goes to show that this game is a lot more than just space fighters and pew pew. 1 Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Hva jeg sier er at eventen gikk rett til helvete for alt som kunne gå galt gikk galt. Er jo ikke noe å diskutere dette her. Jeg tror spillet blir bra til slutt, men de var ikke klare til å vise fram noe som helst. Dette skjedde: 1. De hadde med en fungerende DFM-versjon til PAX East i Boston. 2. Serveren som var satt opp på PAX kræsjet. 3. De lastet ned en build fra Texas som de hadde all grunn til å tro var den siste, men som noen hadde rotet med så det var en gammel build istedet. 4. Da de så kjørte DFM viste det seg at det var bugs i den som allerede var fikset i den versjonen som de hadde med til PAX East i utgangspunktet. Så det var kvalitetskontrollen i CIG som sviktet: a) De hadde ikke backup av builden de installerte på den lokale serveren i Boston. b) De hadde ikke skikkelige rutiner for opplasting av builds (upstream) til serveren i Texas. c) De hadde ikke tenkt nok på alternative løsninger (redundancy) før showet, selv etter flere lignende utsettelser av tidligere live streams. Alle disse tingene peker i én og samme retning: CIG må sette noen i posisjoner som kan tenke kvalitet. Man kan ikke bare ta noen fra gata og tro at de kan dette (som f.eks. at Justin Binford nå er leder av Quality Assurance (QA) ...). Det kreves helt spesielle egenskaper hos slike folk, egenskaper som ikke vokser på trær. Endret 18. april 2014 av Prognatus Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13898-Arena-Commander-V8-Delay Arena commander forsinket igjen. Ser bare ut som det er snakk om dager, men cig begynner og få ett ganske frynsete rykte hva tidsfrister anngår. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 I en eller annen video for lenge, lenge siden så sa CR og gjengen det at de heller ville bruke ekstra tid på å sørge for at vi fikk en bedre opplevelse av spillet fra dag en av fremfor å bli en del av gjengen som lanserer halvferdige produkter. De har vel og påpekt hele veien, etter hva jeg har fått med meg, når det kommer til lansering av arena commander at utsettelser kan forekomme. Uansett så har ikke en utgivelsedato en verdi for meg lenger da de fleste spillene jeg har kjøpt de siste årene har hatt behov for en dayone patch eller at det innen kort tid har dukket opp en større patch for å rette på i overkant mange bugs. Dette har ihvertfall fått meg til å ønske at flere og flere utgivere faktisk hadde utsatt denne lanseringen til fordel for å gi meg en bedre opplevelse fra dag en. 4 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Godt tegn at CIG nå er over på "Valve Time". Håper alle utsettelsene betyr at sluttproduktet blir bra! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Noen som har hørt om hvilket tidspunkt de vil offentligjøre resultatet av no/go-møtet i dag? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Har de sagt at de skal ha dette møtet i dag da? Eneste jeg husker å ha lest i farta var at de skulle ha det i løpet av neste uke. DVS denne uka. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) Var vel kanskje litt optimistisk? Leste det litt fort i farta - men vi vil i det minste få en pekepinn i løpet av dagen! "Next week, we will have another “go/no-go” meeting with the worldwide development teams. Our next update will be on Monday and we will continue to update you on any issues and their impact to the schedule then." Endret 2. juni 2014 av TB-GORGONPLEX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå