Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

LTI er ikke mulig å kjøpe lengre, om du ikke går for de pakkene til 1000usd +

 

Det som du derimot kan gjøre, er å kjøpe et skip som allerede har lti av noen andre.

Men jeg ville ikke hengt meg opp i LTI, det er sagt gang på gang at dette ikke skal påvirke spillet nevneverdig.

Så behold hva du har, og betal de få ingame credits det koster å forsikre skipet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er kun basis forsikring. Og så fort du putter på bedre våpen, bytter ut motor m.m., må du betale ekstra for å få dette forsikret, eller så sitter du igjen med stock skip om du mister det.

Må også betale egen forsikring om man ønsker å ha forsikring på eventuelt goods man skal transportere.

Lenke til kommentar

Stemmer det, er kun en digital "klapp på skulderen" for original/veteran backers. Selv kommer jeg ikke til å fly rundt med grunn-forsikringen, lol.

 

Edit: Eller for å si det på en annen måte: De fleste kjører ikke rundt med kun ansvarsforsikring på bilen. Det blir minst delkasko. ;)

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Selv kommer jeg ikke til å fly rundt med grunn-forsikringen, lol.

 

Edit: Eller for å si det på en annen måte: De fleste kjører ikke rundt med kun ansvarsforsikring på bilen. Det blir minst delkasko. ;)

 

Ja, du må tilleggsforsikre alt av ekstrautstyr også, hvis du vil ha dem igjen når du blir skutt ned. Dette gjelder alle, inkludert originale backere.

Lenke til kommentar

Er det ekte penger eller in-game credits av noe slag vi snakker om her? Om det er førstnevnte, er det noen som har noe overslag over hva dette spillet egentlig vil ende opp med å koste for å få en grei opplevelse med standard utstyr/skip/forsikringer og hele hopprennet?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Alle mikrotransaksjoner i spillet betales med in-game credits (UEC eller Imperials). CIG har sagt at man kan tjene til en Constellation omtrent ($275) på 60-80 timers spill. Dvs. at man tjener statistisk sett 4600 UEC credits pr. time. Men alt dette er ca-tall og altfor tidlig å si noe sikkert om. Kun så du har en pekepinn.

 

Hva forsikring og "hele hopprennet" vil koste inne i spillet vet vi ikke ennå. Det CIG har sagt er at forsikring ikke vil bli dyrt.

 

Selve spillet vil koste ca. $60 etter lansering. Da får man MMO-delen, single player Squadron 42, samt et Aurora ES romskip + div.

Lenke til kommentar

Vil påpeke å si at dogfight modulen er alpha.

Jeg ser på det som en måte å hjelpe utviklerene med å finne feil og bugs.

spillet kommer vel ikke før 2015.

Så jeg er med for å støtte og hjelpe på min måte.

 

Dette et noe helt annet enn å kjøpe bf4 som til tider føltes som en alpha release når det lanseres som et ferdig spill.

 

Star Citizen er et spill under utvikling.

Lenke til kommentar

Det er riktig at dogfight-modulen er alpha av MMO-delen, og det er også riktig at vi hjelper til med testingen, men det er ikke helt riktig at spillet kommer i 2015.

 

Joda, det blir lansert i 2015 - antagelig på våren en gang - men da har det aller meste av innholdet allerede vært tilgjengelig en stund for dem som har kjøpt alfa/beta-aksess, fordi CIG vil slippe flere slike moduler etter hvert og oppdatere modulene med patcher hele tiden. Spillet blir dermed mer og mer komplett etter som vi nærmer oss lanseringsdatoen. Så man kan godt si at spillet vil være tilgjengelig før lansering. Dette er noe helt nytt i spillbransjen.

 

Her er forøvrig den mest komplette oversikten vi har over lansering av moduler, ol.:

 

http://starcitizen.wikia.com/wiki/Anticipated_Release_Schedule

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Joda, det blir lansert i 2015 - antagelig på våren en gang - men da har det aller meste av innholdet allerede vært tilgjengelig en stund for dem som har kjøpt alfa/beta-aksess, fordi CIG vil slippe flere slike moduler etter hvert og oppdatere modulene med patcher hele tiden. Spillet blir dermed mer og mer komplett etter som vi nærmer oss lanseringsdatoen. Så man kan godt si at spillet vil være tilgjengelig før lansering. Dette er noe helt nytt i spillbransjen.

 

Hvordan er dette annerledes enn andre "early access"-spill? Minecraft gjorde vel omtrent det samme og ga ut Classic allerede i 2009, to år før det ble lansert.

 

Generelt pleier dette å bety en av to ting for spillere:

- Mange vil være med fra starten av, og følge utviklingen av spillet, vel forberedt på at det er i tidlig fase med de bugs og manglende finpuss dette innebærer.

- Mange vil kjøpe det og gå lei lenge før spillet blir sluppet, fordi de ikke er forberedt på bugs og manglende finpuss. Når spillet først lanseres vil en brøkdel av disse vende tilbake.

 

Det er mange spill som har fulgt denne modellen og det skaper mye debatt i spillbransjen om fordeler/ulemper dette innebærer. Jeg kjøpte Minecraft tidlig i fasen, men har ikke engang forsøkt det etter lansering. Det gjelder også for en del andre spill, fordi "early access" ga et såpass dårlig inntrykk.

 

Andre spill igjen, som Kerbal Space Program, tar jeg fortsatt frem fra tid til annen og storkoser meg - til tross for at det mangler masse og har plenty med bugs.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Ja må si jeg personlig alltid har mislikt early access og også demoer faktisk, mest fordi man blir lei før den egentlige moroa begynner samt at man ofte sitter igjen med ett dårlig inntrykk av spillet.

 

Sånn som SC har jeg ikke noe lyst til å prøve før jeg får "hele pakka" når spillet offisielt slippes.

 

Når det er sagt kan jeg jo også skjønne de som ikke klarer å vente og tar det de får inntil release, men selv har jeg som regel mer enn nok annet i spillbackloggen å pusle med så lenge :)

Lenke til kommentar

 

Hvordan er dette annerledes enn andre "early access"-spill? Minecraft gjorde vel omtrent det samme og ga ut Classic allerede i 2009, to år før det ble lansert.

 

Jeg kan ikke uttale meg om Minecraft, da jeg aldri har spilt det, men jeg mener CIGs modell skiller seg fra andre bl.a. ved at spillerne har en større påvirkning på utviklingen. Gjenom nettsiden til Star Citizen er spillerne og utviklerne i dialog hele tiden. Dessuten er denne modulbaserte lanseringen også en nyskapning, tror jeg. Tilsammen gjør dette at CIG-modellen blir annerledes.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

 

Jeg kan ikke uttale meg om Minecraft, da jeg aldri har spilt det, men jeg mener CIGs modell skiller seg fra andre bl.a. ved at spillerne har en større påvirkning på utviklingen. Gjenom nettsiden til Star Citizen er spillerne og utviklerne i dialog hele tiden. Dessuten er denne modulbaserte lanseringen også en nyskapning, tror jeg. Tilsammen gjør dette at CIG-modellen blir annerledes.

 

 

Kan ikke si at spillerne har større påvirkning på Star Citizens utvikling enn de har hatt på andre spillerfinansierte prosjekter. Her er Minecraft ett godt eksempel å dra frem, hvor spillerne har hatt en enorm påvirkning på utviklingen. Modulbasert lansering? Du mener det at de tester enkelte deler av spillet i en tidlig alpha for å teste at det fungerer før de lanserer hele produktet? Hvordan er dette modulbasert lansering?, det kalles alpha testing... Hvordan kan du tro at dette ikke er gjort før?

 

Og dialog mellom utviklerne og spillerne på nettsiden, nei det har jo aldri skjedd før, i noe annet spill...

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...