Istapp Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Har merket meg at ytelsen til modulen er blitt en smule forbedret med patchene.. men det er langt fra noe som kan kalles optimalisert nei. Har jo heller ikke fått noe oppmerksomhet på driver siden enn så lenge. La nettopp inn de siste Nvidia driverne og det utgjorde nøyaktig "nada" forskjell; 26 FPS før og etterpå. Alt i god tid. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) XmasB: Jeg kjører også full HD oppløsning på min skjerm. Det ryktes om at CryEngine, som er Star Citizens grafikkmotor, vil støtte Mantle. Det vil komme til dem som bruker AMD Radeon R9 290X grafikk, eller bedre. Det er jo ikke mange foreløpig, men det vil nok bli flere etter hvert. Mantle er fremtiden, tror jeg. AMD påstår at man vil se ytelsehopp på opptil 9x i enkelte tilfeller. Ellers er R9 290X et spennende kort men driverne trenger en god del tuning før det blir bra. Frame Time Variance er f.eks. tildels veldig dårlig og et typisk eksempel på umoden driver. Test: http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-290x-hawaii-review,3650-14.html Endret 29. oktober 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Er det bare jeg som synes hele begrepet full HD hører hjemme på TV og ikke pc. Full HD på alt større enn en bærbar er ikke spesielt imponerende. Tvert imot. Men det høres sånn ut. Det er 1920x1080, altså tilsvarende bilde tatt med 2.1 megapixel. Eller omtrent samme oppløsning som vi hadde på 19" CRT skjermer i år 2000. Riktignok ikke i 16:9, men likevel. Med så mange som har støttet Star Citizen tror jeg ikke kravene til å få kjørt det blir så ville som mange skal ha det til. Men kravet for å få kjørt alt på maks er noe ganske annet. 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Eg tykkjer det er hol i hovudet at det er so vanskeleg å få tak i 1920x1200 26"-skjermar notildags. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Eg tykkjer det er hol i hovudet at det er so vanskeleg å få tak i 1920x1200 26"-skjermar notildags. Den positive siden av det er at det krever langt mindre maskinvare for å kjøre noe i "Full HD" enn f.eks på en Dell UltraSharp U2713HM med 2560x1440.Nå er kanskje ikke den skjermen mitt førstevalg for spill, men da snakker vi oppløsning. Mobilen min har jo full HD. Den er på 5". Så mobilen kjører samme oppløsning som min bærbare på 17", som igjen har samme oppløsning som mange på 26" og større. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Star Citizen vil bli mulig å spille i 4k, hvis man har en monitor som takler det. CIG har også varslet at det blir 3D for dem som ønsker det (og har 3D-skjerm). Men en 4k-skjerm med 3D er vel ikke helt billig ... Endret 30. oktober 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
lain Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Satser på at oculus rift kommer til å fungere bra. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Star Citizen ble diskutert i podcast.. kanskje til interesse for noen Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Er det bare jeg som synes hele begrepet full HD hører hjemme på TV og ikke pc. Full HD på alt større enn en bærbar er ikke spesielt imponerende. Tvert imot. Men det høres sånn ut. Det er 1920x1080, altså tilsvarende bilde tatt med 2.1 megapixel. Eller omtrent samme oppløsning som vi hadde på 19" CRT skjermer i år 2000. Riktignok ikke i 16:9, men likevel. Helt enig. Er jo mange år siden jeg kjørte spill i 1600x1200 på CRT-skjermer. Kjører 1920x1200 nå på min LCD, og har gjort det en stund. Aldri helt skjønt hva som er så svært med ****x1080. Kanskje bra for en konsoll...? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Da er det kanskje en ide å se på hva vi snakket om? Om full-HD er så dårlig, og jeg har store problemer med maskinen min med den oppløsningen og lave grafikkinnstillinger, så sier vel det sitt. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Star Citizen vil bli mulig å spille i 4k-oppløsning for dem som har maskin og skjerm til å gjøre det. I dag ble det også meldt at bl.a. CIG vil støtte Mantle fra AMD: http://www.bit-tech.net/news/bits/2013/11/04/amd-mantle-cloud-imperium-eidos-oxide/1 Når det gjelder ytelse i dag, kan man se hva to R9 290X-kort kan gjøre i Cryengine. De leverer tilsammen ca. dobbel ytelse av nVidias Titan: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_290X_CrossFire/ Endret 4. november 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Neste uke er det saaaalg Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Det begynner allerede i morgen: Mandag 18. November – ORIGIN M50 Tirsdag 19. November – ORIGIN 350R & Lightspeed Package Onsdag 20. November – Drake Caterpillar Torsdag 21. November – RSI Aurora LX Fredag 22. November – Anvil Gladiator & Aegis Retaliator (hele weekenden) Mandag 25. November – MISC Starfarer Tirsdag 26. November - Overraskelse! Endret 17. november 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Skjønner meg ikke på dette spillet jeg, er det et single player eller multiplatyer og er de free to play, hvorfor i helvete koster romskip sånn 200kr om du skal kjøpe dem. Trodde poenget med slike spill var å jobbe opp penger inni spillet så du får bedre og større skip jeg, vil ikke hele konseptet med et open world space game forsvinne når man må kjøpe skip? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Man må ikke kjøpe ship for ekte penger. Man kan kjøpe de for ingame credit og. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Virker fremdeles som pay to win for meg. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Da jeg kjøper skip er det ikke med tanken "pay to win", men for at jeg har lyst til å støtte spillet - og at man samtidig får litt igjen er bra. Samtidig har de limitert antallet av spesielle skip allerede, samtidig som det virker som de har spillbalansen i bakhodet hele tiden. Jeg er overbevist om at CIG vil finne spillbalansen veldig fort - og at beløpet man investerer i forkant av spillet ikke blir avgjørende. Ferdighetene er avgjørende, som de gjentar igjen og igjen. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Skjønner meg ikke på dette spillet jeg, er det et single player eller multiplatyer og er de free to play [...] Trodde poenget med slike spill var å jobbe opp penger inni spillet så du får bedre og større skip [...] Star Citizen er både et single player og et multiplayer-spill. Førstnevnte heter Squadron 42. Mulitplayer vil bli free to play, altså ingen abonnementsavgift. Du kan kjøpe skip inne i spillet for penger du tjener. Alt du kan kjøpe nå kan du også kjøpe i spillet senere. Derfor er det ikke "pay-to-win". Dessuten er det jo intet mål i Star Citizen, så det er ikke noe å vinne heller. Endret 18. november 2013 av Prognatus 1 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Dem går vel for 28mill målet nå da. Var ikke det å fortsette eller jobbe mer på Squadron 42 campaign? Da vil jo den som vil spille singel med venner i missions om man vil spille den. Føler man for å fortsette i universe kan du det etterpå med credits du tjener. Jeg og blir spennt på å se om det holder meg gående lenger enn 1mnd eller noe. For er veldig redd for att det blir mye dø tid på en måte. Men det får man se når tiden kommer. Blir vel en gjeng på 6-8 jeg blir med i så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå