Craxmerax Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hangar-modulen er fæl mot maskinen min som er oppgradert ganske nylig.. Ikke bra! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Hvor mye har folk her brukt til nå på Star Citizen? Har selv brukt $290, men det blir vel fort litt mer Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Har holdt meg til et fint rundt tall enn så lenge, 100usd. Men frister jo med mer. Bestemt meg for å avvente enn så lenge, se hva som kommer, og heller slå til med 100usd til om det kommer noe sweet i senere release. Kan ikke kjøpe alle skipene før release heller Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg eier kunn en Cutlass-pakke da det er det eneste skipet jeg kan tenke meg å fly regelmessig. Vil henge rundt på et større skip etterhvert, men orker ikke å eie et digert skip selv med mindre man forholdsvis lettvint kan fylle det med npc'er til å gjøre diverse oppgaver. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Altfor mye! Lolwat. Kan du legge ved et bilde av hangaren din fra nettsiden så vi får se hva du har brukt penga på :-D Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) ...why!? Samler på romskip, og støtter et fint prosjekt. Dessuten har jeg tenkt å drive utleie av skip i spillet. Lolwat. Kan du legge ved et bilde av hangaren din fra nettsiden så vi får se hva du har brukt penga på :-D Men det er tre sider på to konti (jeg har delt skipene i to hangarer) så det får ikke plass på ett skjermbilde, men her er et par bilder jeg laget tidligere (de er ikke helt oppdatert). Viking: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/f22ap.jpg Wicing: http://www.freeimagehosting.net/newuploads/1ljpo.jpg Endret 28. oktober 2013 av Prognatus 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Og her brukte jeg lang tid på å vurdere om det var verdt å oppgradere fra Aurora til 325A... Jeg har nå brukt 80$. Mitt første "møte" med Star Citizen var 10.10.10, da jeg registrerte meg og fikk en Golden Ticket. Videre støttet jeg spillet med 35$ på Kickstarter, og fikk en Digital Scout pakke. Jeg byttet inn denne til fordel for en Arbiter pakke forrige uke. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å spille Star Citizen, men kommer helt sikkert til å skaffe flere skip etterhvert. Men det spørs om ikke det skal primært gjøres in-game. For meg er hele løsningen med å kunne "kjøpe" skip med ekte penger litt tveegget. På den ene siden synes jeg det er fint at man får noe igjen for å støtte spillet. Og jeg håper de som spytter mye penger i spillet forstår at verdien på skipene i ekte penger ikke nødvendigvis (les: svært lite sannsynlig) gjenspeiler verdien for disse in-game. Hverken i tid eller penger. Først og fremst støtter man spillet. På den annen side ønsker ihvertfall jeg å oppleve fremgangen i spillet på naturlig måte. Det var også mye av grunnen til at jeg lurte på om jeg ikke skulle begynne i det billigste skipet, for nettopp å få det laveste utgangspunkt mulig. Og jobbe meg opp. Jeg er ikke like bekymret for balansen i spillet med tanke på pay-to-win lenger, men det er åpenbart en utfordring. I "gamle dager", når jeg var ung , da hadde vi ikke evig liv og startet på nytt 10 sekunder lenger tilbake i spillet når vi døde. Da var det bare ett (eller kanskje tre) liv. Vi kunne spille et spill i timevis, før vi døde og måtte begynne helt på nytt. Derfor oppsto det cheats og såkalte trainers som lot oss "hacke" spillene. Felles for alle spill jeg noen gang testet "God mode" eller andre metoder som ga meg store fordeler var at spillet mistet all sin magi. Det var ikke lenger morsomt å spille, for spenningen var borte. Jeg håper (og tror) virkelig at Star Citizen ikke får den samme effekten på de som har støttet spillet med store summer. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) I "gamle dager", når jeg var ung , da hadde vi ikke evig liv og startet på nytt 10 sekunder lenger tilbake i spillet når vi døde. Da var det bare ett (eller kanskje tre) liv. Vi kunne spille et spill i timevis, før vi døde og måtte begynne helt på nytt. Derfor oppsto det cheats og såkalte trainers som lot oss "hacke" spillene. Felles for alle spill jeg noen gang testet "God mode" eller andre metoder som ga meg store fordeler var at spillet mistet all sin magi. Det var ikke lenger morsomt å spille, for spenningen var borte. Jeg håper (og tror) virkelig at Star Citizen ikke får den samme effekten på de som har støttet spillet med store summer. Regner med at du har lest Death of a Spaceman? https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/12879-Death-Of-A-Spaceman Endret 28. oktober 2013 av TB-GORGONPLEX Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Regner med at du har lest Death of a Spaceman? https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/12879-Death-Of-A-Spaceman Det har jeg. Og jo mer jeg leser av info rundt Star Citizen, jo mer gleder jeg meg til å spille det. Fallhøyden blir stadig høyere, men så er det nesten en hobby i seg selv å se frem til nye spill. Ikke misforstå meg. Jeg savner ikke det å måtte starte spill på nytt når man gikk tom for liv. Jeg liker å bli straffet for de dårlige valgene jeg gjør, samtidig som jeg liker å bli belønnet for de gode. Men alt med måte. Det jeg mente med mitt lille innlegg var at jeg har en viss bekymring for at noen spillere som hiver penger inn i Star Citizen forventer "God Mode" når spillet blir lansert. Eller kanskje verre, at de faktisk får enorme fordeler fordi de har kjøpt seg til det. Ingen av delene er bra. I skrivende stund er det 286,905 som har støttet SC. Jeg vil tro mange av disse kommer til å få seg en overraskelse når spillet blir lansert fordi: 1) De er ikke overlegne andre spillere i sine dyre skip eller 2) Andre spillere er overlegne i sine dyre skip. Alternativ 1 er nok mest sannsynlig. Jeg er spent på hvordan det blir. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Det jeg mente med mitt lille innlegg var at jeg har en viss bekymring for at noen spillere som hiver penger inn i Star Citizen forventer "God Mode" når spillet blir lansert. Eller kanskje verre, at de faktisk får enorme fordeler fordi de har kjøpt seg til det. Ingen av delene er bra. I skrivende stund er det 286,905 som har støttet SC. Jeg vil tro mange av disse kommer til å få seg en overraskelse når spillet blir lansert fordi: 1) De er ikke overlegne andre spillere i sine dyre skip eller 2) Andre spillere er overlegne i sine dyre skip. Jeg regner med at du mener bl.a. meg, eller mente du noen andre? Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Ikke tror jeg at jeg er overlegen andre spillere, og det er heller intet forsøk på å oppnå noen som helst "God mode". Jeg kan bare bruke ett skip ad gangen, akkurat som deg. Dessuten har jeg grunngitt hvorfor jeg har satset så mye, i mitt svar til Orwandel ovenfor. Så jeg tror du må mene noen andre. Endret 28. oktober 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg regner med at du mener bl.a. meg, eller mente du noen andre? Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Ikke tror jeg at jeg er overlegne andre spillere, og det er heller intet forsøk på å oppnå noen som helst "God mode". Jeg kan bare bruke ett skip ad gangen, akkurat som deg. Dessuten har jeg grunngitt hvorfor jeg har satset så mye, i mitt svar til Orwandel ovenfor. Så jeg tror du må mene noen andre. Jeg mente så absolutt ikke deg. Ut i fra dine poster er det klart at du har hodet på rett plass og forstår hva du bruker pengene på. Jeg burde kanskje spesifisert det. Mange forstår kanskje ikke hvorfor du bruker så mye penger på dette, men det har egentlig lite med min post å gjøre. Jeg kjenner mange som bruker mye mer penger på sine hobbyer. (men jeg lurer litt på hva for et monster jeg bare kan anta du bruker som pc?) Min vurdering av hvordan spillet vil fungere forteller meg at ingen skip er overlegne i alle situasjoner. Ref Stein-Saks-Papir-modellen som det ofte refereres til. Jeg tror nok noen skip vil være jevnt over bedre enn andre, men ikke på en måte som ødelegger balansen. F.eks kan et stort skip ha problemer mot et mindre skip i "nærkamp", fordi det ikke klarer snu seg fort nok, mens et større skip kan ha fordeler av våpen i alle retninger, men likevel bli overvunnet av mange små osv osv. Likevel, dette er bare en minimal del av spillet. Jeg ser nok mest frem til å drive med utforsking, handel og oppdrag, mens andre vil kanskje primært drive med PVP, piratvirksomhet, rpg osv. Spillet har så mange aspekter at jeg nesten blir skeptisk til om de klarer å dra det i land. Jeg er optimist, og har troen på at mr Roberts & co gjør de riktige valgene. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jepp. Det vil ikke bli noe romskip ala "BFG 9000" her, som trumfer alle områder. Vurderte en stund å oppgradere fra Freelancer pakken til Vice Admiral (Constellation). Men siden jeg først og fremst har tenkt å fokusere på utforsking så er det Freelancer'en som er det mest logiske valget til det. Slik jeg har forstått det i alle fall! Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) (men jeg lurer litt på hva for et monster jeg bare kan anta du bruker som pc?) Min vurdering av hvordan spillet vil fungere forteller meg at ingen skip er overlegne i alle situasjoner. Ref Stein-Saks-Papir-modellen som det ofte refereres til. Jeg tror nok noen skip vil være jevnt over bedre enn andre, men ikke på en måte som ødelegger balansen. F.eks kan et stort skip ha problemer mot et mindre skip i "nærkamp", fordi det ikke klarer snu seg fort nok, mens et større skip kan ha fordeler av våpen i alle retninger, men likevel bli overvunnet av mange små osv osv. Vel, min PC er ikke så super faktisk. Det er en i7-2600 med 16GB minne og et ganske tamt Radeon 7850 grafikkort. Men jeg skal oppgradere senere, når Haswell-E og DDR4 kommer. Da skal jeg også ha nyeste grafikk. Jeg er helt enig med deg i stein, saks, & papir-prinsippet, som også Chris Roberts har snakket om mange ganger, og det du sier om at små skip kan manøvrere bedre enn større. Så en Hornet kan fly rundt en Retaliator som en sint veps og klare å skyte den ned kanskje også, selv om Retaliatoren har flere og bedre(?) våpen. Til syvende og sist er det dyktighet som avgjør, ikke hvor stort og flott skip man har. En god pilot i en liten Aurora kan teoretisk vinne en kamp mot tre Hornets. CIG har sagt gang på gang at de vil lage Star Citizen slik at dyktighet er en avgjørene faktor. Og det gjelder ikke bare i kampsituasjoner, men økonomi også. F.eks. som kjøpmann/trader må man "lese" markedet og ta valg om hvor man vil satse og hva man vil satse på. Det kan vise seg å være lukurativt, men man kan også bomme og oppdage at toget gikk i et annet solsystem og at det var der man egentlig skulle ha vært! Hvis man driver en fabrikk eller romstasjon må man passe på at man har de riktige kontaktene slik at man får levert (rå)varer, at folk vil jobbe for deg, at du får kunder, osv. Det er også en øvelse i dyktighet. Så dyktighet vil spille inn på flere områder i Star Citizen. Men det er intet "mål" å strebe etter, bortsett fra å "leve" i spillet. Nettopp derfor tror jeg at dette spillet vil bli interessant og utfordrende. Istedet for enkle mål du blir fortalt, er det her mer opptil deg selv hvordan du vil legge opp ting. Og derfor vil dine valg avgjøre hvorvidt du vil "lykkes". Endret 28. oktober 2013 av Prognatus Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har en i7-2600, 16 GB RAM og Radeon HD 6870. Hangar-modulen stresser maskinen min noe voldsomt, selv på lave settings. Men jeg har ennå to år på meg til spillet kommer, og innen den tid vil jeg lett ha spart meg opp til en ny maskin, så det er med i planene. Gleder meg til å utforske galaksen og gjøre litt handel. Vil ikke dedikere meg til kamp, selv om jeg jo må forvente å gjøre litt av det også. Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Må også huske på at hangar modulen ikke nødvendigvis er spesielt bra optimalisert. 2 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det er sant, men hangaren er liten. Universet er stort. De gameplay-videoene vi har sett viser hvor mye som må beregnes. Det er ikke lite. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Maskinvaren dere oppgir betyr ikke stort uten oppløsning dere kjører. Hangarmodulen går greit på min bærbare, med i7 4700HQ, 16 GB RAM og GeForce GTX 780M. Kjører på 1920x1080. Men det er åpenbart at hangaren ikke er optimalisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå