Gå til innhold

Chess og OneCall med fri bruk i EU/EØS for eksisterende kunder


Anbefalte innlegg

Da har OneCall lagt ut informasjon, ingen endring i eksisterende abonnement eller priser pga inkludert EU/EØS for eksisterende kunder men nye abonnement fra juni av:

https://onecall.no/euinkludert/

 

OneCall Mobil 1 GB - 229,- /mnd

OneCall Mobil 2 GB - 249,-/mnd

OneCall Mobil 4 GB - 299,-/mnd

OneCall Mobil 8 GB - 399,-/mnd

OneCall Mobil 15 GB - 499,-/mnd

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telipol har også lagt ut nye priser - litt hyggeligere enn Onecall!

I tillegg benytter de Telenors nett :)

Da ble prisene slik Telipol skrev til enkelte kunder som spurte dem på Facebook i april, veldig bra. Da er det vel kun Komplett Mobil og Chilimobil som ikke har kommet med nye priser inkludert EU/EØS.

Lenke til kommentar

Chilimobil gjorde det for flere måneder side...

De har fortsatt en pakkeløsning.

 

Har du innsideinformasjon om at dagens månedspris + 50 kr mnd blir den nye prisen på abonnementene deres? Det har nemlig ikke Chilimobil bekreftet eller avkreftet, jeg spurte dem forrige uke siden og de ville komme med nye priser i løpet av kort tid sa de da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Slik Chili og Komplett fremstiller abonnementene så vil de ikke være tillatt når det latterlige nye direktivet slår inn. Det jeg vil tro ligger juridisk innenfor er å selge abonnement med EU inkludert for så å huke vekk i ettertid. Altså motsatt av det som gjøres i dag, men på samme måte.

 

På denne måten kan man slå av og på utenlandsbruk og få fratrekk på fakturaen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Chilimobil gjorde det for flere måneder side...

De har fortsatt en pakkeløsning.

Har du innsideinformasjon om at dagens månedspris + 50 kr mnd blir den nye prisen på abonnementene deres? Det har nemlig ikke Chilimobil bekreftet eller avkreftet, jeg spurte dem forrige uke siden og de ville komme med nye priser i løpet av kort tid sa de da.

My fair guess
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg porterte til Telipol forrige uke, og blir fakturert 249,- for 5 GB i mai og 299,- for samme mengden i juni. De har holdt ord, og det vil jeg belønne dem for. HELLO derimot, kan ryke og reise så lenge de er vanskelige og sta av seg.

Enig i at Hello synker på rankingen, men har du sett prisene på spesialnummerene til Telipol?

Lenke til kommentar

 

Jeg porterte til Telipol forrige uke, og blir fakturert 249,- for 5 GB i mai og 299,- for samme mengden i juni. De har holdt ord, og det vil jeg belønne dem for. HELLO derimot, kan ryke og reise så lenge de er vanskelige og sta av seg.

Enig i at Hello synker på rankingen, men har du sett prisene på spesialnummerene til Telipol?

Nope, men jeg ringer ikke spesialnumre. :) Om et selskap krever at jeg ringer femsifret eller 8xx xx xxx nr for å nå dem, så har jeg ikke kundeforhold hos dem eller noe med dem å gjøre likevel. Spesielt om de ikke har et gratis alternativ. Firesifrede tjenester har jeg ikke benyttet meg av siden tidlig 2000 tallet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Jeg porterte til Telipol forrige uke, og blir fakturert 249,- for 5 GB i mai og 299,- for samme mengden i juni. De har holdt ord, og det vil jeg belønne dem for. HELLO derimot, kan ryke og reise så lenge de er vanskelige og sta av seg.

Enig i at Hello synker på rankingen, men har du sett prisene på spesialnummerene til Telipol?

Nope, men jeg ringer ikke spesialnumre. :) Om et selskap krever at jeg ringer femsifret eller 8xx xx xxx nr for å nå dem, så har jeg ikke kundeforhold hos dem eller noe med dem å gjøre likevel. Spesielt om de ikke har et gratis alternativ. Firesifrede tjenester har jeg ikke benyttet meg av siden tidlig 2000 tallet. :)

 

He-he, jeg ringer stadig 1881 for å slå av en prat. Men det når offentlige kontorer kun har dyre nummer blir jeg syk på humøret.

 

Det positive med Telipol og forsåvidt ICE er at de nå har pakkeløsninger for de som bruker lite. Gamle folk med knappetelefon vet jo ikke engang hva datatrafikk er, bra at også disse får alternativer selv om de må sponse reiseaktivitetene til den yngre garden.

Lenke til kommentar

Jeg tror Telipol har det billigste abonnementet til 39,-/mnd. Da får man ringt litt osv, selv om det er på grensen til at det faktisk lønner seg mer å gå for kontantkort om man ikke ringer overhodet. Da trenger man kun å fylle på 50,-/år for å holde nr aktivt.

Lenke til kommentar

Onecall har kommet med litt endrede vilkår også fra juni av ifølge nyhetsbrev de sender ut til kunder på epost:

 

https://onecall.no/vilkar/nye-vilkar-fra-juni?utm_source=nyhetsbrev_mai17&utm_medium=email&utm_campaign=eu_inkludert&utm_content=vilkar

" praksis betyr dette at abonnement med 3GB eller mindre data inkludert, ikke kan surfe like mye ut over inkludert datamengde som tidligere, før hastigheten reduseres til 64 mbit/s."

 

Syns ikke 64 mbit/s var så ille. :)

Lenke til kommentar

 

Onecall har kommet med litt endrede vilkår også fra juni av ifølge nyhetsbrev de sender ut til kunder på epost:

 

https://onecall.no/vilkar/nye-vilkar-fra-juni?utm_source=nyhetsbrev_mai17&utm_medium=email&utm_campaign=eu_inkludert&utm_content=vilkar

" praksis betyr dette at abonnement med 3GB eller mindre data inkludert, ikke kan surfe like mye ut over inkludert datamengde som tidligere, før hastigheten reduseres til 64 mbit/s."

 

Syns ikke 64 mbit/s var så ille. :)

Godt poeng men jeg er nok redd de mener 64 kbit/s :-)

 

Edit: Og der var det endret til 64 kbit/s

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag er det vel siste frist å varsle kunder om eventuelle prisendringer fra 15.06.17 av pga fri bruk i EU/EØS for eksisterende kunder hos Komplett Mobil og ChiliMobil.

 

Komplett Mobil skriver til kunder på Facebook-veggen sin at det er rett rundt hjørnet mens ChiliMobil svarte følgende da jeg spurte dem forrige uke om det blir ordinær abonnementspris + 50 kroner eller helt nye priser:

 

Chili Mobil <[email protected]>

Det vet vi ikke, dessverre - Ingenting er bestemt enda.

Ønsker deg en riktig fin dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...