Gå til innhold

Chess og OneCall med fri bruk i EU/EØS for eksisterende kunder


Anbefalte innlegg

Da har Chess lansert fri bruk i EU/EØS ifølge sms som er gått ut til kundene deres:

GLADNYHET: Fra 1. mai gjør vi mobilbruk i EU og EØS inkludert i abonnementet ditt. Det beste av alt? Det koster ingenting ekstra! Det betyr at du kan surfe, tekste og ringe akkurat som hjemme når du er på sightseeing i Roma, på shopping i Paris, eller på stranda på Kreta :) Hilsen oss i Chess

Oppdatering 29.04:

Da har OneCall begynt å sende sms til kundene sine om at det blir fri roaming fra første mai for eksisterende kunder. De vil komme med informasjon på nettsiden sin på førstkommende tirsdag.

Chess vil lansere nye abonnement førstkommende uke ifølge kommentar i artikkel til Tek.no.

 

Oppdatering 02.05:

Chess har lansert nye abonnement og OneCall lagt ut informasjon om at de ikke vil endre prisene sine pga inkludert EU/EØS for eksisterende kunder men lansert nye priser fra juni av

 

https://www.chess.no/

https://onecall.no/euinkludert/

 

OneCall Mobil 1 GB - 229,- /mnd

OneCall Mobil 2 GB - 249,-/mnd

OneCall Mobil 4 GB - 299,-/mnd

OneCall Mobil 8 GB - 399,-/mnd

OneCall Mobil 15 GB - 499,-/mnd

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det samme som hos Chess, fri roaming i EU/EØS og ingen økning i abbonementsavgift.
Dette til forskjell for samtidlige andre operatører, som har økt månedsprisen.

OneCall har "EU-pakka" man kan kjøpe for å få 400 mb eller 1 gb data i EU, USA, Sveits og Tyrkia.
Blir spennende om denne blir faset ut, eller kanskje de inkluderer disse landene også i abbonementet.

Lenke til kommentar

Syntes dette er bra, de økte ikke prisene som de andre og kommer til å tjene på det. Får see de neste dagene om andre senker prisene sine.

 

Chess har sagt til Tek.no at de lanserer nye priser over helgen så jeg ville ikke vært så positiv, dessverre.

 

Oppdatert 17:19: Tilbudet gjelder nåværende Chess-kunder. Nye Chess-priser blir avduket neste uke, får vi opplyst av Chess.

 

https://www.tek.no/artikler/chess-innforer-fri-eu-roaming-uten-a-sette-opp-prisene/382145

Lenke til kommentar

 

Syntes dette er bra, de økte ikke prisene som de andre og kommer til å tjene på det. Får see de neste dagene om andre senker prisene sine.

Chess har sagt til Tek.no at de lanserer nye priser over helgen så jeg ville ikke vært så positiv, dessverre.

 

Oppdatert 17:19: Tilbudet gjelder nåværende Chess-kunder. Nye Chess-priser blir avduket neste uke, får vi opplyst av Chess.

 

https://www.tek.no/artikler/chess-innforer-fri-eu-roaming-uten-a-sette-opp-prisene/382145

 

Så de snakker med 2 fjes? SMSen så klart at de ikke koster noe ekstra 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tror det er en liten misforståelse her. Jeg oppfatter det slik at eksisterende kunder får EU/EØS uten tillegg, mens nye kunder får andre (høyere?) priser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Akkurat slik tolker jeg det også.

 

Jeg vil tro at mange leverandører velger å beholde gamle priser inntil videre/over sommeren for å begrense kundeflukten. Deretter vil man i det stille øke prisene. Så teorien om at alle må endre prisene senest 15. mai kan slå sprekker.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Chess en gang til høsten kommer til å "harmonisere" abonnementsporteføljen sin, for å sitere en Telia-konsulent sine ord på Facebook til en kunde hvor abonnementet hennes ble fjernet og kunden ble lagt over til ett abonnement med mindre datamengde og høyere månedspris.

 

Flere av operatørene har jo en slik rydderunde innimellom for å ha færre abonnement å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått melding fra Talkmore at det gamle fritt 3Gb abbonemanget mitt gåt opp med 30 kroner frta 1.juni så da blir jeg nok å flytte til komplett eller noe annet dersom det blir billige abbonemang.

Komplett svarer kunder som lurer om at de setter opp prisen på sine abonnement om kort tid når de ikke lengre kan inkludere fri bruk i EU/EØS som valgfri pakketjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det kommer garantert til å bli masse justeringer hos teleselskapene fremover. Selv er jeg innstilt på å bytte så fort det kommer noe bedre. Dette er den eneste måten vi forbrukere kan få ned prisene på.

 

Det er fortsatt mange leverandører som ikke har justert prisene sine/fjernet pakkemulighetene når det kommer til roaming enda, så fortsatt litt tidlig å kåre en vinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...