EiSvIn Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei. Har nå forsøkt mange ganger (dvs 3) på å legge inn Linux på min harddisk nr 2 som jeg hadde planer om å kjøre Linux fra, men uansett hva jeg gjør så vil den ikke boote fra HD. Skjermen sier "Grub" og det er det. Det er dog ingen problemer med å starte Linux når jeg bruker oppstartsdisk, men det er nå en liten nedtur da. Så spørsmålet mitt blir om det er enklere å få den til å boote dersom jeg deler HD nr 1 opp i 2 i stedet, og kjører W2K på den ene delen og en eller annen Linux distro på den andre. Noen tanker? Mvh Eirik Lenke til kommentar
maggen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Neida, skal ikke være enklere å kjøre linux fra første disken istedet for den andre... Er bare snakk om å endre ei lita linje i /boot/grub/menu.lst Men, for å hjelpe deg må vi vite hvordan du har partisjonert opp harddisken din, og litt info om hvilken distro du bruker skader heller ikke Paste inn her alt som står i /boot/grub/menu.lst, så skal vi prøve å hjelpe deg -magnus Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 menu.lst? Hvorfor ikke bare grub.conf? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Sist jeg la inn RedHat måtte jeg swappe diskene for å få bootet Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå