El burro Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Er litt drøyt å forby en religion, men JV er ikke en egen religion. Det er en sekt, en avart av kristendommen. Det beste ville vært om predikering på offentlig sted og oppsøking på bopel hadde blitt forbudt!, dette burde gjelde for alle religioner. Av egen erfaring så er JV en plage, de har vært på døren her siden de fikk vite at jeg har bekjentskaper som sitter på en veldig tidlig utgivelse av skriftene de tror på. Virker som de er livredde for at boken skal komme i "riktige" hender. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 2. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2017 (endret) Så lenge vi har religioner i Norge, kan vi ikke ta fram dem retten til å uttale seg. Hvis vi derimot forbød alle religioner, så ville situasjonen bli en annen. Endret 2. mai 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Veien til å bli kvitt religion er ikke ved forbud for det skaper flere problemer en det løser. Ved å forby en eller flere religioner så går de bare under jorda og man mister helt kontrollen på dem. Løsningen kunne være å istdenfor forby religion pålegge dem å følge landets lover. Slik som JV nå sliter med barnemisshandlingssaker og hvordan de som organisasjon løser slike problemer når de eldste kommer over slikt. The Rayal Comission i Australia har kritisert JV sterkt for nettop dette. Ved for eksempel å pålegge de elste å rapportere misstanker om barnemisshandling til politiet så har man plutselig en måte å beskytte medlemmer innen organisasjonen, for når den er forbudt kan du være helt sikker på at ingenting av organisasjonens gjøren og laden vil bli rapportert til myndighetene uavhengig av hvor grove overgrepene er. Heller lovlig og regulert en ulovlig og skjult. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Bare for å ha det klart før vi diskutere videre hva enn vi diskuterer: Ja, det er diskriminerende av Russland å forby Jehovas Vitner. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 (endret) Bare for å ha det klart før vi diskutere videre hva enn vi diskuterer: Ja, det er diskriminerende av Russland å forby Jehovas Vitner. Takk for den:) Av og til trenger jeg et tak i nakken og ristes litt så jeg tenker meg om. Sånn er det å bli gammel:( Endret 3. mai 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Er litt drøyt å forby en religion, men JV er ikke en egen religion. Det er en sekt, en avart av kristendommen. Det beste ville vært om predikering på offentlig sted og oppsøking på bopel hadde blitt forbudt!, dette burde gjelde for alle religioner. Av egen erfaring så er JV en plage, de har vært på døren her siden de fikk vite at jeg har bekjentskaper som sitter på en veldig tidlig utgivelse av skriftene de tror på. Virker som de er livredde for at boken skal komme i "riktige" hender. Hva er det å være redd for? De fleste utgivelser er overført og gjort elektroniske og er tilgjengelige for allmenheten. Du får det til å høres ut som frimureri... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Sofiemyr, det har foregått mye hvitvasking av litteratur opp gjennom tiden. Om du for eksempel klarer å finne bøker Russel skrev fra 20 tallet eller tidligere på jw.org skal jeg love å bli imponert. Dette er forresten Russels gravmonument med krone med kors og det hele. Så jo det er noe frimurersk over dette. Endret 3. august 2017 av perpyro 1 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Sofiemyr, det har foregått mye hvitvasking av litteratur opp gjennom tiden. Om du for eksempel klarer å finne bøker Russel skrev fra 20 tallet eller tidligere på jw.org skal jeg love å bli imponert. Dette er forresten Russels gravmonument med krone med kors og det hele. Så jo det er noe frimurersk over dette. Så da får du fortelle meg hva du foretrekker? Den katolske tilnærmingen hvor man tviholder på en lære selv om man åpenbart ser at den er feil eller alternativet - en variant der man åpent endrer standpunkt etter å ha fått bedre innsikt og forståelse? Lenke til kommentar
El burro Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Er litt drøyt å forby en religion, men JV er ikke en egen religion. Det er en sekt, en avart av kristendommen. Det beste ville vært om predikering på offentlig sted og oppsøking på bopel hadde blitt forbudt!, dette burde gjelde for alle religioner. Av egen erfaring så er JV en plage, de har vært på døren her siden de fikk vite at jeg har bekjentskaper som sitter på en veldig tidlig utgivelse av skriftene de tror på. Virker som de er livredde for at boken skal komme i "riktige" hender. Hva er det å være redd for? De fleste utgivelser er overført og gjort elektroniske og er tilgjengelige for allmenheten. Du får det til å høres ut som frimureri... De er tydeligvis redde for det som kan stå i boken på en eller en annen måte, om det er profetiske løgner eller noe som motsier hvordan de praktiserer i dag vet jeg ikke. Vi fikk forresten besøk av JV på døra i går, siste gang de var her så var det en dame som delte ut informasjon. Denne damen fikk tydelig forklart at jeg er fra Norge og min gud er Odin, da var hun rimelig kjapp ned trappa. Men i går kom det to herrer i dress, min kone var ute på terrassen når hun kom og de spurte om hun jobber i dette huset. De antok at min kone jobbet som hushjelp siden hun er fra et annet land, typisk JV å sette folk i "bås" på grunn av kjønn eller etnisitet. Min kone forklarte at vi har ingen interesse av å snakke med dem, de ga seg ikke før jeg gikk ut å ba den pelle seg vekk fra eiendommen. Bor forresten i et katolsk land, vi er ikke religiøse men hvis vi har måtte velge mellom sekten JV og tvunget oppmøte i den katolske kirken så hadde valget vært enkelt. Den oppsøkende virksomheten som JV driver burde være strengt ulovlig!, presse seg på andre mennesker på den måten er noe forbasket svineri. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg har samme holdning til JV som til andre dørselgere (og telefonselgere): Jeg snakker gjerne med dem jeg. Så lenge de er opptatt med å ikke komme noen vei med meg så lurer de i hvert fall ingen andre. Jeg sier det alltid i starten av samtalen, så kan de skylde seg selv. Forskjellen på JV og dørselgere er jo at vitnene tror de blir belønnet for å prøve, og kommer gjerne igjen et par ganger, mens dørselgeren stort sett tar hintet når man ikke kjøper første gangen... Geir 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg har samme holdning til JV som til andre dørselgere (og telefonselgere): Jeg snakker gjerne med dem jeg. Så lenge de er opptatt med å ikke komme noen vei med meg så lurer de i hvert fall ingen andre. Jeg sier det alltid i starten av samtalen, så kan de skylde seg selv. Forskjellen på JV og dørselgere er jo at vitnene tror de blir belønnet for å prøve, og kommer gjerne igjen et par ganger, mens dørselgeren stort sett tar hintet når man ikke kjøper første gangen... Geir Grunnen til at de kom hit var for det jeg fortalte forrige gang til den damen, da må de selvfølgelig sende to menn. Det var helt tydelig at de ikke var interessert i snakke med min kone, det er tredje gangen de er her. Men de er veldig forsiktige her, så vidt de setter en fot på terrassen. Ikke som andre steder når de prøver å få en fot innenfor døra, grunnen til det er den Spanske konstitusjonen. Det skal veldig lite til her før de kan bli sett på som inntrengere, terskelen i Spania til selvtekt er mye lavere enn i andre land. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Målet til grunnleggeren (Charles Russel) var å selge masse bøker, noe hans bokforlag (Vaktårnet) også gjorde, via lettlurte bokselgere rundt om kring i verden, som jobbet gratis for forlaget. Pengene er den dag i dag investert i forlagets eiendomer i USA. Selgerne fikk aldri noe av inntektene eller lønn for arbeidet de utførte. Bare svindel med andre ord. Endret 3. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Så da får du fortelle meg hva du foretrekker? Den katolske tilnærmingen hvor man tviholder på en lære selv om man åpenbart ser at den er feil eller alternativet - en variant der man åpent endrer standpunkt etter å ha fått bedre innsikt og forståelse?Jeg foretrekker ærlighet og åpenhet om fortiden og ikke hvitvasking. Fortell gjerne om feilede profetier for harmageddon og at bibelstudentene egentlig ventet harmageddon i 1914 og ikke jesus tilbakekomst som usynlig konge i himmelen slik doktrinen er nå. For de som vil gå i dybden på hva jehovas vitner har trodd på opp gjennom tiden kanta en titt her. http://jwfacts.com/ Mye informasjon og blandt annet kopier av gammel literatur vakttårnet aldri ville lagt ut på jw.org. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå