steinjarle Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 De verste melkekuene må vekk.KOMMENTAR: Mobiloperatører, dette er det vi vil ha av dere 2 Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Punkt 6: RCS. Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid. Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs. 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Mye av det samme som irriterer med, prisene på roaming utenfor EU er ren svindel, og det er tøvete å ta så mye for 5-sifrede nummer o.l. AtW 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvordan i all verden klarer dere å lage en slik artikkel uten å nevne priser til utland og spesialnummer? Er dere helt sløve? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Punkt 6: RCS. Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid. Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs. Hva betyr RCS? 3 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Synes også prisen på 815 nummere burde bli slutt på. Endte opp med å måtte betale rundt 70kr for å ringe norwegian for å finne ut av hvor pengene for bilettkanselleringen ble av. Dette er bare griskhet og utnyttelse av folk 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Punkt 6: RCS. Telenor har begynt arbeidet i samtlige land de opererer i og forventes å lansere det i relativt nær fremtid. Har vært i kontakt med Telia to ganger, først i slutten av 2016, og det har ikke noen som helst form for informasjon om RCS ennå, til tross for at de har forpliktet seg til utrulling ovenfor GSMA. Synes Tek bør ta kontakt finne ut av hva som skjer med RCS, en oppgradering av SMS/MMS trengs. Hva betyr RCS? https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services ? 1 Lenke til kommentar
Dag Magnus-ZE946XCT Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Synes artikkelforfatter kunne somlet seg til å nevne at Telenor også lar deg blokkere bruk utover kvoten så man ikke får slike uhyggelige overraskelser. Lenke til kommentar
GeirMartin76 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvordan i all verden klarer dere å lage en slik artikkel uten å nevne priser til utland og spesialnummer? Er dere helt sløve? Jeg vil tro leserene av tek.no bruker av datatrafikken from å ringe på tvers av landegrenser (f.eks skype, whatsapp eller liknende). Dermed blir det data-prisene de ser på. Er det forskjellig pris på spesialnummer med ulike operatører? Det er jeg nysgjerrig på. 1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 teleoperatørene sier at de må øke prisene for "gratis roaming". Nå er det vel ikke slik at ingen utenlandske personer aldri bruker mobilen sin i norge når de er på tur her? Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Dere burde ha med prisene til spesial nummer (815 osv) og 5 siferet nummer. Det er helt syke priser på sånne nummer. Kan til en hvis grad skjønne 5 siferet nummer, men synes iallefall bedrifter som opererer med sånne nummer burde tilby vanlige 8 sifra nummer også. 1 Lenke til kommentar
Bjowol Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre. Ringer du til get kundeservice er det get som tar seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen. Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over. Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede. Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler... Endret 26. april 2017 av Bjowol 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Få skikk på nummer 4, altså gjeninnfør at man kan betale litt ekstra for ganske større datakvote på mobilen, så man slipper å ha eget abonnement for nettbrettet. Tvilling/trippelsim holder lenge. Da vil heller ikke punkt 5 være et spørsmål. Dette punktet har jeg heller ikke like god sans for. Ender som regel opp med "krig" med tenåringene om fordeling av datakvoten, og skaper for mye administrasjon. KISS må egentlig gjelde her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre. Ringer du til get kundeservice er det get som tar seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen. Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over. Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede. Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler... Teleselskapene har masse med dette å gjøre http://www.side3.no/teknologi/tjener-over-400-millioner-kroner-pa-5-sifrede-nummer/3423138144.html AtW 2 Lenke til kommentar
Bjowol Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 For de som nevner spesialnummer og 815 nummer, så har telefonselskapene lite med det å gjøre. Ringer du til get kundeservice er det get som tar seg betalt for samtalen, og de betaler regningene sine for å ha det telefonnummeret og den linjen. Det er fullt mulig telefonselskapene(telia/Telenor ol) tar seg enda en krone ekstra i minuttet for dette, men det er isåfall ikke jeg klar over. Det er ingen tvil om at melkingen må ta slutt, som det nevnes i artikkelen. Uansett, så lenge telefonselskapene tjener penger på melking av kundene sine vil det nok alltid være til stede. Etter min mening er det svindel å ha så skjulte regler og betingelser, bare for å tjene mer penger... Dette fordi de fleste kunder sliter med å vite hvordan man holder deg unna slike baksmell. Olga på 78 år har det ikke gøy når hun skal velge abnomentet eller lignende. Det er derimot fint Olga har et barnebarn eller en annen person som styrer alt dette for henne, hun bare betaler... Teleselskapene har masse med dette å gjøre http://www.side3.no/teknologi/tjener-over-400-millioner-kroner-pa-5-sifrede-nummer/3423138144.html AtW Åja... Det var såpass... Ingen tvil og at det ikke trenger å være SÅ dyrt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Nå som de nye abonnementene kommer kunne jeg tenke meg en knapp/valg hvor jeg kan slå av eu-bruk får å få ned prisen på abonnementet. Lenke til kommentar
inside_879742 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Artikkelen vitner om særdeles lite kunnskap og innsikt i telecom og prisprisstruktur 1 Lenke til kommentar
[space] Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Datapakkene burde vært uavhengig av land. Har en 5GB datapakke burde en kunne bruke den i hele EU uten å få ekstra kostnader. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Bare for å ta det med spesialnummer. Det er INGEN tekniske grunner til å ta ekstra betalt for disse nummerne. Det er bare operatørene som har bestemt at samtaler til disse nummerne ikke skal være inkludert i fastprisen, men at det i stedet skal koste 2-4 kroner per minutt for å ringe til dem. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Et annet argument er at det skal være "lettere og mer strømlinjeformet" for en kunde å ringe et 8xx xx xxx nr og et femsifret nr fremfor å taste et helt langt åttesifret nr som er gratis. Dette er selvfølgelig bare bullshit fra A-Å, men ser ut til at noen små ting skjer i kulissene for tiden. Jeg f.eks velger å ikke ha kundeforhold hos selskaper som krever at jeg ringer et femsifret eller 8xx xx xxx nr for å nå dem. Et eksempel er Talkmore 815 xx xxx nr nekter jeg å ringe. Men over til noe annet, jeg håper virkelig at vi får gjort noe med kvotestørrelsene snart, ellers blir det å aktivt utnytte mobilt bredbånd og mobil abonnement i samme telefon til en lavere pris enn det jeg betaler for et vanlig mobilabonnement med f.eks 5/10 GB kvote i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg