Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-45896

Jeg trodde dette var mer likt en gisselsituasjon med Stockholm syndrom enn at de visste noe som helst om verden.

Jeg tror hat basert på massiv uvitenhet er annerledes enn onde idioter som kanskje også er kunnskapsrike.

Jeg tror ikke vanlige nordkoreanske personer er noen av delene. Hverken onde, idioter eller kunnskapsrike.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

After Dark, jeg tror vi er enig i noe veldig viktig. Nemlig viktigheten av befolkningens situasjon og deres opplevelse.

Ja, de har liv, akkurat som oss. Og de er ikke onde slik noen fremstiller dem.

Men å si at de er lykkelige blir helt feil. I det aller minste unøyaktig. Med mindre man mener at "lykkeligheten" man får av å være uvitende er "god" eller "ekte"...?

Denne situasjonen har pågått over så mange tiår og så mange generasjoner at det er vanskelig å tenke seg en god vei fremover.

Akkurat som det blir påpekt over meg er selv ledelsen gisler. Til og med hvis Un selv ønsker å normalisere er det sikkert trusler både fra de som ønsker det samme som han og ønsker å hevne seg på ham når undertrykkingen gir slipp og de som ønsker å selv kuppe makten.

Lenke til kommentar

Kan det for eksempel være fordi de blir truet selv og teknisk sett fortsatt er i krig mot Sør-Korea som blir støttet av USA? Samt at det stadig innføres nye sanksjoner mot dem? Eller at USA har soldater i Japan i tillegg til i Sør-Korea? Eller at USA og Sør-Korea stadig har stadige, store felles militærøvelser rettet mot Nord-Korea?

Dette er et propagandaspill og jeg anser ikke Nord-Korea som en trussel mot noen!

Galt å forsvare våre allierte? Bedre å la Kim invadere SK og bombe Japan? Husk at krigen aldri endte fordi NK ikke ville akseptere et demokratiske styret som SK ønsket?
Lenke til kommentar

Hvis du ser på videoene jeg har lagt ut er det mange som er lykkelige. Noen er lykkelige og noen ulykkelige. Slik er det i alle land.

Vi ser dette med religiøse kulter. Noen tror helt hva lederen sier og blir dermed lykkelige, resten vet at de må være forsiktige og la som om de er lykkelige slik at de unngår fengsling/tortur. Denne teknikken har blitt brukt i alle tider. Det er lite overraskende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Soldatene marsjerer, folkemassene hilser. Dette kjenner vi fra historien. Mennesker blir sparket og slått, lik råtner i sølen.

Har du bilder som viser dette og?

Der du ser slike folkemasser og soldater marsjere på denne måten er det alltid mennesker som blir torturert og drept. Det vet du like godt som meg.
Lenke til kommentar

Kim Jong-un forfremmer lillesøsteren

Nord-Koreas leder Kim Jong-un har forfremmet lillesøsteren Kim Yo-jong til en høyere stilling i det mektige kommunistpartiet som styrer landet.

Kim Yo-jong er utpekt til varamedlem i kommunistpartiets politbyrå, kunngjorde det offisielle nyhetsbyrået KCNA søndag. Politbyrået er den øverste beslutningsmakten i kommunistpartiet, og ledes av Kim Jong-un.

Kim Yo-jong ble i januar sammen med flere andre nordkoreanske tjenestepersoner svartelistet av det amerikanske finansdepartementet på bakgrunn av «alvorlige menneskerettighetsbrudd».

I tillegg til henne ble to av tre menn bak Kims atomvåpenprogram, Kim Jong-sik og Ri Pyong-chol, forfremmet til stillinger i politbyrået.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/kim-jong-un-forfremmer-lilles%c3%b8steren/ar-AAt5k73?li=BBr5A5g&ocid=HPCDHP

Lenke til kommentar

Kom med noen argumenter og/eller beviser. Det holder ikke å bare skrive "det vet du like godt som meg"!

Typiske erfaringer- Sult, hjernevasking og voldtekt

Kim Yoo Sung, a North Korean, described his experience: “In my high school class, there were 25 boys. Five went to college, and the remaining 20 went into the military. Soldiers are given home leave to recover. Most are too weak to even walk by themselves, so their parents pick them up and feed them back to health. When they improve, they go back to the army.”

Lee So Yeun, a female defector told The Korea Herald: “Out of 120 soldiers in my unit, there were only 20 men, but they were all high-ranking officers. I was in the first squad, but a couple of squad leaders in the second squad raped every single one of the low-ranking female soldiers.”

https://www.google.com/amp/www.newsweek.com/soldiers-life-north-korean-army-marked-hunger-and-defections-are-rising-627596%3Famp=1

Lenke til kommentar

Galt å forsvare våre allierte? Bedre å la Kim invadere SK og bombe Japan? Husk at krigen aldri endte fordi NK ikke ville akseptere et demokratiske styret som SK ønsket?

Når ble Sør-Korea og Japan Norges allierte?

Forøvrig var det Sør-Kore som nektet å underskrive fredsavtalen i år 1953 og dermed deres feil at det teknisk sett fortsatt er krig.

Lenke til kommentar

Vi ser dette med religiøse kulter. Noen tror helt hva lederen sier og blir dermed lykkelige, resten vet at de må være forsiktige og la som om de er lykkelige slik at de unngår fengsling/tortur. Denne teknikken har blitt brukt i alle tider. Det er lite overraskende.

Når du ser på videoene fra badelandet og fornøyelsesparken samt videoene fra folk på gaten eller på hoteller virker det ikke bare som om folk later som om de er lykkelige.

Lenke til kommentar

Når du ser på videoene fra badelandet og fornøyelsesparken samt videoene fra folk på gaten eller på hoteller virker det ikke bare som om folk later som om de er lykkelige.

Undertrykkte folk kan smile og le, det endrer ikke faktumet at mange sulter og frykter fengsling/drap/tortur. Besøker du en fengsel, så kan flere ser ut å bli lykkelige, særlig når de får gjøre noe uvanlig, som å få god mat eller eller besøke en fornøyelsespark. Likevel lever de fleste l fengsler i usa i frykt og hater å bli fengslet. Å se på noe få videoer som bevis at folk er "lykkelige" i en politistat som fengsler deg hvis prøver å forlate landet er ganske naive.
Lenke til kommentar

Når ble Sør-Korea og Japan Norges allierte?

Forøvrig var det Sør-Kore som nektet å underskrive fredsavtalen i år 1953 og dermed deres feil at det teknisk sett fortsatt er krig.

Jeg har amerikansk statsborgerskap. Japan og usa er allierte og vennlig mot vesten.

NK ville ikke tillate et demokratiske styret og dermed bør ta skylden for at det ble ingen avtale. Det er meget dumt å si at SK burde ta hele skylden når kravene var urimelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...