Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det hevder jeg ikke. Jeg kjenner til disse elendige forholdene for mange i Nord-Korea og har sagt det fra starten av. Poenget mitt når det gjelder innenlands i Nord-Korea er at langt ifra alle har det grusomt og at landet ikke er et eneste helvete slik flere her i tråden hevder!

Det finnes land hvor ingen av befolkningen har det bra. Zimbabwe er et strålende eksempel på dette. Arbeidsledigheten er på 94 prosent (om den ikke har steget) og nesten hele sivilbefolkningen må klare seg på under en dollar om dagen. Slike tilstander finner man ikke i Nord-Korea. Der er det mange familier som lever godt og som har fast arbeid.

Har du sett alle videoene fra badelandet i Nord-Korea?

Men til tross for dette er det Nord-Korea det er trusler mot! Hvorfor vil ingen angripe Zimbabwe? Eller Sudan? Eller andre land i Afrika hvor elendigheten råder? Somalia anses som verdens mest mislykkede land!

Hvorfor akkurat Nord-Korea? Og spar meg for masseødeleggelsesvåpen. Mange land har det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Trump kommer med "viktig kunngjøring" senere i kveld... Jeg tipper angrep på nordkorea innen 24 timer.

Har jeg rett som jeg hadde med irak-krigen i 2003? Vent og se... :)

Lenke til kommentar

Og du mener det er en fair sammenligning? Eru heeelt...?

Ja, det mener jeg. Ingen land er så frie at alle kan gå hvo de vil.

Hvor vil du med den siste kommentaren? Merk deg at jeg kun besvarer innlegg som har noe med tråden å gjøre!

Den siste kommentaren er korrekt, da ditt svar bekrefter at du er ute å sykler her. Å sammenligne Norge og NK er virkelig ikke Apples to Apples. At du er seriøst og i fullt alvor mener dette syns jeg er skremmende.

Og på trådens tema så er du off topic du også, da det lyser igjennom at du egentlig bare ville spore dette over i «se så bra nord Korea er a dere, fornøyelsespark og alt» mens du tilsynelatende driter i at halvparten (ca 10millioner) av landes beboere lever i det som kalles «Extreme poverty». Temaet om trusselen fra dette landet har du forlatt for lengst, med unntak av nyhetene vi alle andre også leser, da denne tråden har en klar kommunistisk hensikt fra deg. Du er ikke en gammel NKPer også vel?

Og ja, NK er en trussel for verden, da helst landene rundt. Dette er ikke noe «rop om hjelp», det er bare tull. Sum/Ill/Um-gutta har gjort/gjør ingenting annet enn å spille store foran sitt eget folk og undertrykker de på det verste i samme åndedrag. Når Um prøver seg på «senke Japan og gjøre om USA til aske» så er ikke dette noe «hjelp oss vær så snill», dette er krigserklæringer og agendaer.

Ethvert land som trues må svare på dette. Hittil har det vært fredelig igjennom sanksjoner, og det tror jeg NK skal prise seg lykkelige over, enn så lenge. For om verden finner ut nok er nok, så har godeste Um en bombe levert på døra fortere enn han kan si «look at my rollercoaster»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...