Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Sør-Korea og USA utførte rakettøvelse

Øvelsen ble gjennomført like etter Nord-Korea skjøt opp en rakett.

Som en del av militærøvelsen simulerte Sør-Korea og USA realistiske scenarioer og testet såkalte bakke-til-bakke-missiler, opplyser en talsperson for det amerikanske forsvaret fredag.

https://www.nrk.no/urix/sor-korea-og-usa-utforte-rakettovelse-1.13621219

Lurer på hvor dette skal ende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sør-Korea og USA utførte rakettøvelse

Øvelsen ble gjennomført like etter Nord-Korea skjøt opp en rakett.

Som en del av militærøvelsen simulerte Sør-Korea og USA realistiske scenarioer og testet såkalte bakke-til-bakke-missiler, opplyser en talsperson for det amerikanske forsvaret fredag.

https://www.nrk.no/urix/sor-korea-og-usa-utforte-rakettovelse-1.13621219

Lurer på hvor dette skal ende...

Vel det bør vel tilbys en plass hos FN's sikkerhetsråd nå som de kan nå Bejing, Moskva og snart D.C

Lenke til kommentar

Hvem har sagt noe om hensikt? Nord-Korea har full rett til å ruste opp og utvikle militæret sitt som alle andre land! De har full rett til å ha et romfartsprogram akkurat som alle andre land og da de har meldt seg ut av Ikkespredningsavtalen har de full rett til å utvikle atomvåpen!

Lenke til kommentar

Jo, men når de aktivt sier de har med hensikt å bombe andre land, da må de jo stoppes, syns du ikke? Så det er forskjell her. Eksempel:

- Jeg ønsker meg en rifle, da jeg liker å skyte på blink. Da får man ha våpen.

- Jeg ønsker meg rifle, da jeg liker å skyte på folk. Da får man IKKE ha våpen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jo, men når de aktivt sier de har med hensikt å bombe andre land, da må de jo stoppes, syns du ikke? Så det er forskjell her. Eksempel:

Når ble det sånn?

Lenke til kommentar

Både USA og Sør-Korea kommer stadig med trusler mot Nord-Korea så de er ikke noe bedre.

Det var vel N Korea som begynte. De andre svarer bare med at de må forsvare seg med gjengjeldese, hvis N Korea gjør alvor.

Det er ikke vanskelig, hvis N Korea slutter å true kommer ikke truslene fra andre hold.

Det snakkes om at "de også har full rett til..", men de har også plikt til: Å vise at de er med på fredelig samfunner og ikke pine folket sitt osv. Alt dette er vel ganske tydelig.

Hverken Usa eller S Korea ville truet N Korea det minste, om de opptredde anstendig likt som andre anstendige nasjoner. Det vet alle godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når ble det sånn?

Det er sånn. Jeg hadde ikke fått våpentillatelse hadde jeg proklamert at den skulle brukes til annet enn lovlig jakt.

Nord Korea leker med ilden nå, hadde den innavlede vært litt smartere hadde han visst at han blir fratatt makten i det øyeblikk Amerikanere innser at de er truet. Tror med denne siste analysen av langdistanserakett som faktisk kan nå vestkysten at tiden til regimet endelig er omme. Tenk for en lettelse for regionen og underverker det vil gjøre for handel og samarbeid videre.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...