Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at alt ikke er så fantastisk i USA som noen framstiller som himmelen og paradis mens Nord-Korea framstilles som Helvete!

 

Venter fremdeles spent på hvorfor alt skulle bli fantastisk i Nord-Korea og USA invaderte landet og knuste regimet. Venter spent på et saklig svar på hvorfor det skulle gå annerledes i Nord-Korea enn det har gjort i Afghanistan, Irak og Libya...

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at alt ikke er så fantastisk i USA som noen framstiller som himmelen og paradis mens Nord-Korea framstilles som Helvete!

 

Venter fremdeles spent på hvorfor alt skulle bli fantastisk i Nord-Korea og USA invaderte landet og knuste regimet. Venter spent på et saklig svar på hvorfor det skulle gå annerledes i Nord-Korea enn det har gjort i Afghanistan, Irak og Libya...

Det fordrer at jeg ønsker noe sånt, noe jeg ikke gjør. Hvorfor skal jeg fortelle deg at Usa bør invadere når jeg ikke mener de burde det?

 

Sånn. Nå trenger du ikke bruke det argumentet imot meg mer, det har liksom litt liten slagkraft når du finner på ting.

Lenke til kommentar

Så hvordan vet du da at det er et helvete når du kun har vestlige mediers ord for det?

Hele verdens media,hjelpeorganisjasjoner, observasjoner, spionasje, uttalelser fra tusenvis av flyktede, videobevis, egne uttalelser fra NK.

 

Ikke bare vestlig media. Når man snakker om drap begått av NK er det svært godt dokumentert. På tide å komme seg ut av diskusjonen igjen.

 

Spør meg hvorfor jeg ønsker en Usa invasjon igjen kanskje?

Lenke til kommentar

Så hvordan vet du da at det er et helvete når du kun har vestlige mediers ord for det?

Det du sier er rett ut feil. Alle medier sier hvor jævlig Nord-Korea er. Kinesiske medier og fra Sør-Korea.

 

Hvorfor nekter du å se virkeligheten?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det fordrer at jeg ønsker noe sånt, noe jeg ikke gjør. Hvorfor skal jeg fortelle deg at Usa bør invadere når jeg ikke mener de burde det?

 

Sånn. Nå trenger du ikke bruke det argumentet imot meg mer, det har liksom litt liten slagkraft når du finner på ting.

 

Så hva mener du løsningen bør være da siden du misliker regimet så sterkt?

Lenke til kommentar
Hele verdens media,hjelpeorganisjasjoner, observasjoner, spionasje, uttalelser fra tusenvis av flyktede, videobevis, egne uttalelser fra NK.

 

Ikke bare vestlig media. Når man snakker om drap begått av NK er det svært godt dokumentert. På tide å komme seg ut av diskusjonen igjen.

 

Spør meg hvorfor jeg ønsker en Usa invasjon igjen kanskje?

 

Flyktninger har blitt tatt i og har innrømmet å ha løyet. Stoler du fult og helt på en side når du aldri har vært til stede og har bestemt deg for å hate den andre siden?

Lenke til kommentar
Det du sier er rett ut feil. Alle medier sier hvor jævlig Nord-Korea er. Kinesiske medier og fra Sør-Korea.

 

Hvorfor nekter du å se virkeligheten?

 

Du kommer bare med antagelser. Du innrømmer jo å aldri ha vært i ord-Korea selv engang.

 

Og mediene som du stoler sånn på, stolte du på den da de sa at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen og at Saddam Hussein hadde kontakt med Al Qaida?

Lenke til kommentar

 

Hele verdens media,hjelpeorganisjasjoner, observasjoner, spionasje, uttalelser fra tusenvis av flyktede, videobevis, egne uttalelser fra NK.

 

Ikke bare vestlig media. Når man snakker om drap begått av NK er det svært godt dokumentert. På tide å komme seg ut av diskusjonen igjen.

 

Spør meg hvorfor jeg ønsker en Usa invasjon igjen kanskje?

 

Flyktninger har blitt tatt i og har innrømmet å ha løyet. Stoler du fult og helt på en side når du aldri har vært til stede og har bestemt deg for å hate den andre siden?

 

 

Jeg har sett en som "innrømmet" å lyve, og hvis vi tenker på samme sak er det ganske utrolig at du i en tråd klarer å kritisere Trump og gjengen hans, hvor du her sluker propaganda rått. En dame klarte å komme seg til Sør-Korea, hvor hun på Tv fortalte om hvordan livet i NK er. Hun forsvant på mystisk vis, og etter noen måneder var det en ny video av kvinnen, som fortalte at alt hun sa var løgn. Hun var antatt bortført av NK.

 

Jeg stoler ikke fullt og helt på en isolert kilde, men en samlet vurdering gjort av veldig mange enkeltmennesker og hjelpeorganisasjoner. Det er litt på samme måte som jeg stoler på 97% av forskere når de sier vi har hatt en negativ innvirkning på miljøet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det du sier er rett ut feil. Alle medier sier hvor jævlig Nord-Korea er. Kinesiske medier og fra Sør-Korea.

 

Hvorfor nekter du å se virkeligheten?

 

Du kommer bare med antagelser. Du innrømmer jo å aldri ha vært i ord-Korea selv engang.

 

Og mediene som du stoler sånn på, stolte du på den da de sa at Irak hadde masseødeleggelsesvåpen og at Saddam Hussein hadde kontakt med Al Qaida?

 

 

Hva om jeg hadde gitt deg en artikkel og et boktips fra noen som har vært der da? Noen som har studert NK og ofret livet sitt for å fortelle hva som foregår der. Ville det endret noe? Neppe. Kim Jong har jo sagt det er løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Abigor og Mammakamelen

 

Fikk dere noen sinne med dere denne saken?

 

Innrømmer feil i egen historie fra Nord-Koreas politiske fangeleirer

 

Shin Dong-Hyuk (32) ble kjent over hele verden for sin beretning om «Flukten fra leir 14», en av de brutale nordkoreanske fangeleirene. Nå innrømmer han at ikke alle detaljer i hans egen bok er riktige.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea-soer-korea/innroemmer-feil-i-egen-historie-fra-nord-koreas-politiske-fangeleirer/a/23376545/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...