Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Som man sår skal man høste...

Nordkoreansk avis omtaler Trump som psykopat

Nord-Korea advarer Sør-Korea mot å la seg lede av "psykopaten Trump" i en artikkel i regimets offisielle avis Rodong Simmun.

– Sør-Korea må innse at det å følge psykopaten Trump bare vil føre til katastrofe, heter det i en kommentar.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/nordkoreansk-avis-omtaler-trump-som-psykopat/ar-BBD15PM?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Ja man kjenner andre på seg sjøl. Forskjellig ideologi, samme idiotskap. Og ettersom idiotskapet tydelig rager høyest så tror jeg de har potensialet til å bli gode venner ;)

Poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til hele Nord Korea går i dass! Verdens verste drittland. Kim Jong Un er så feit og stygg at jeg ler meg helt skakk. Hahahahaha han skal faen meg gå under! Det blir så utrolig gøy. Hele dritten skal brenne! Yes

Hvorfor går du på person istedenfor sak?

Lenke til kommentar

Som man sår skal man høste...

Nordkoreansk avis omtaler Trump som psykopat

Nord-Korea advarer Sør-Korea mot å la seg lede av "psykopaten Trump" i en artikkel i regimets offisielle avis Rodong Simmun.

– Sør-Korea må innse at det å følge psykopaten Trump bare vil føre til katastrofe, heter det i en kommentar.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/nordkoreansk-avis-omtaler-trump-som-psykopat/ar-BBD15PM?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Ja man kjenner andre på seg sjøl. Forskjellig ideologi, samme idiotskap. Og ettersom idiotskapet tydelig rager høyest så tror jeg de har potensialet til å bli gode venner ;)

Poenget ditt er?

At begge nek har mentale utfordringer til felles som de burde løse internt uten å involvere hele verden.

Lenke til kommentar

For første gang er jeg enig med deg. Imidlertid vil det aldri la seg gjøre. USA er verdens eneste supermakt og alt landet gjør blir nøye dokumentert, den demilitariserte sonen mellom Nord-Korea og Sør-Korea kalles den siste rest av Den kalde krigen og dette er en av verdens mest betent konflikter...

Lenke til kommentar

Tre amerikanere og en canadier fortsatt i Nord-Koreas arbeidsleire

Tre amerikanere og en canadier er fortsatt fengslet under svært vanskelige forhold i Nord-Korea. To av dem har sonet siden 2015.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea/tre-amerikanere-og-en-canadier-fortsatt-i-nord-koreas-arbeidsleire/a/24078473/

Det er åpenbart at denne saken har fått så mye oppmerksomhet fordi det er Nord-Korea som er det aktuelle landet! Er noen klar over at man kan bli pågrepet også i andre land enn sitt eget hjemland?

Lenke til kommentar

Men USA har brukt atomvåpen mens Nord-Korea aldri har brukt dem...

Det betrygger dessverre ingen, dette regimet oser ikke av modenhet for å si det pent og det skaper frykt og usikkerhet. De må skoleres i internasjonal politikk og diplomati før dette kan være i nærheten av greit for noen.

Lenke til kommentar

Gleder meg til hele Nord Korea går i dass! Verdens verste drittland. Kim Jong Un er så feit og stygg at jeg ler meg helt skakk. Hahahahaha han skal faen meg gå under! Det blir så utrolig gøy. Hele dritten skal brenne! Yes

Supreme Leader Kim Jong Un.

Lenke til kommentar

Det betrygger dessverre ingen, dette regimet oser ikke av modenhet for å si det pent og det skaper frykt og usikkerhet. De må skoleres i internasjonal politikk og diplomati før dette kan være i nærheten av greit for noen.

Jo, det gjør i aller høyeste grad meg trygg! Nord-Korea er verdens mest lukkede og isolerte land og hver eneste atomprøvesprengning og raketttest er ingen ting annet enn et desperat rop om oppmerksomhet!

Så lenge regimet blir værende i fred utgjør de ingen trussel mot noen.

Lenke til kommentar

Jo, det gjør i aller høyeste grad meg trygg! Nord-Korea er verdens mest lukkede og isolerte land og hver eneste atomprøvesprengning og raketttest er ingen ting annet enn et desperat rop om oppmerksomhet!

Så lenge regimet blir værende i fred utgjør de ingen trussel mot noen.

Propagandavideoene de viser og retorikken de bruker forteller noe annet, derfor kan jeg ikke ta ditt ord på at de ikke er noen trussel for noen.

Lenke til kommentar

Dog mener jeg vi kan forhandle med India og tillate dem å ha atomvåpen.

Jeg går utifra at du mener det internasjonale samfunnet når du sier "vi"(eller?), men hvem er egentlig det? I hovedsak vestlige land med noen få unntak som Kina, India og Russland(Jeg mener Russland er en del av vesten, men propagandaen etter andre verdenskrig vil ha det til at de ikke er det, fordi NATO er helt avhengig av Russland som fiende for å forsvare sin eksistens).

Så mange av disse" Vi må passe på at det fæle landet X ikke får Y, eller at det fæle landet X som har Y ikke skal ha det, går ut på å sikre vestlig dominans i verden. Vi blir presentert verden i Disney format med gode og onde aktører. De vi ikke liker demoniseres(Russland, Iran, etc.) og de vi liker kan aldri gjøre feil(USA, Storbritannia, Norge etc.). Enkel propaganda som mange faller for, selv om virkeligheten er mer nyansert.

Nord Korea vet at ved å bruke atomvåpen ville landet blitt lagt i grus. Det samme kan nok sies visst de ikke hadde hatt atomvåpen. Alt som trengs er en Amerikansk general som forteller eventyr i sikkerhetsrådet og vi hadde hatt en Korea 2.0 krig. Vestlige politikere godt hjulpet av media elsker å skape eksterne fiender og bygger opp busemenn i øst og lengre øst for å skjule de egentlige ambisjoner om verdensherredømme. "Vi må bombe land X sønder og sammen fordi lederen dems er en fæl mann, som ikke vil gjøre som vi sier." Drit i befolkningen, bare vi fjerner han/dem så vil de elske oss. De kommer til å glemme deres døde barn, ødelagte infrastruktur, osv.

Det sies at vi gjør det for folkene som bor i landet, men har de det bedre ved at vi slipper bomber på dem? Hadde vi virkelig ville hjulpet hadde vi sendt ingeniører, leger, lærere, osv. Derimot sender vi soldater for å kontrollere landene og passe på at dem som kommer til makten gjør som vesten sier.

Propaganda maskinen går og går til våre ledere føler de kan angripe et land med militær makt og majoriteten elsker dem for at de gjorde det. Desverre glemmes ofte hva som kommer etterpå i tomt prat om demokrati og frihet.

Ingen land angriper et annet av alturistiske grunner. Det er egen vinning som driver krigføring. Hva har Nord-Korea å vinne ved å angripe et annet land med atomvåpen? Ingen verdens ting. Det er derfor det er så viktig å få printet inn i våres sinn at Kim Jung Un er en sinnsyk person som sikler etter å trykke på knappen.

Det er større sjanse for at USA angriper Nord Korea, en at Nord Korea angriper et land slik jeg ser det.

Endret av oddsigve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Relevant for tråden:

Eks-basketstjerne tar æren for Ottos løslatelse

Den tidligere basketstjernen Dennis Rodman hevder han la press på sin gode venn, Nord-Koreas diktator Kim Jong-Ung, for å få løslatt den fengslede amerikaneren Otto Warmbier.

Rodman var nylig i Nord-Korea på privat besøk, og stjernens agent Chris Volo sier til ABC News at han hadde bedt Rodman henvende seg til myndighetene for å finne en løsning for den fengslede amerikaneren.

Ifølge Volo skal representanter for regimet ha forstått at det ikke ville være mulig å få til et sportslig samarbeid med basket-legenden hvis ikke amerikaneren ble løslatt.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kim-jong-un/eks-basketstjerne-tar-aeren-for-ottos-loeslatelse/a/24081711/

Hvis man leser hele artikkelen så står det også at han tilbyr seg å skape en forhandlingskanal mellom Donald Trump og Kim Jong-un.

Lenke til kommentar

Vestlige politikere godt hjulpet av media elsker å skape eksterne fiender og bygger opp busemenn i øst og lengre øst for å skjule de egentlige ambisjoner om verdensherredømme. "Vi må bombe land X sønder og sammen fordi lederen dems er en fæl mann, som ikke vil gjøre som vi sier." Drit i befolkningen, bare vi fjerner han/dem så vil de elske oss. De kommer til å glemme deres døde barn, ødelagte infrastruktur, osv.

Det er den klassiske venstrepropagandaen som går igjen.

Japan: før de ble bombet sønder og sammen av USA reiste de rundt for å voldta, undertrykke og drepe mennesker. Etter at de ble bombet sønder og sammen fikk de et av verdens beste land med velstand og fred. Har Japan glemt sine døde barn og ødelagte infrastruktur?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...