Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

218 stemmer

1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?

Anbefalte innlegg

Hadde du hatt samme bardom og oppvekst som ham hadde du hatt et annet syn på situasjonen... Samme logikk.

Det blir ikke bedre av at USA bomber!

Enig, det er ene og alene den lille solkongelige hellighet sitt ansvar, alle andre er uskyldige offer for regimets hjernevask og voldstrusler. Med andre ord så er det kun en person som må dø her, og det er den ene og samme personen som har hjemmel til å endre det hele til det bedre men som velger å ikke gjør det. Det er utilgivelig og på akkurat som med Bin Laden og andre totalitære svin, så må det ende i dødstraff. Dette både til verden og hans eget folks beste.

Og situasjonen etter at Kim Jong-un event. dør? Beskriv gjerne hvordan alt skulle løse seg...

Endret av Pentagram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du selv vært turist i Nord-Korea eller spurt noen som har vært det?

Oj, du vet ikke at når du er turist i Nord-Korea så får du en vakt som følger etter deg og passer på hvor du går?

Du kan gå forbi butikker full fersk frukt og mat i vinduene. Men alt er laget av plastikk, som i en horrorfilm.

Det er svært få land du kan reise til som er jæveligere enn Nord-Korea. Har du noen gang sett et barn bli henrettet i konsentrasjonsleir før?

Moralen din har sviktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Oj, du vet ikke at når du er turist i Nord-Korea så får du en vakt som følger etter deg og passer på hvor du går?

Du kan gå forbi butikker full fersk frukt og mat i vinduene. Men alt er laget av plastikk, som i en horrorfilm.

Det er svært få land du kan reise til som er jæveligere enn Nord-Korea. Har du noen gang sett et barn bli henrettet i konsentrasjonsleir før?

Moralen din har sviktet.

Tror muriburi-land er verre enn NK (eller det går vel ut på det samme) :p

Er NK en trussel ?

-Ja

Er Chuck Norris en trussel ?

-Definitivt ja.

Fra spøk til revolver : tror ikke Kim tør å gjøre noe som helst......han vet jo hva som skjedde med Saddam , Gadaffi osv.......dem ble drept til slutt. 

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Moralen din har sviktet.

Rettelse: Du får to vakter med deg. En som representerer regimet og en som er ekspert på språk.

Jeg har aldri sagt at regimet i Nord-Korea er et godt regime! Jeg har sagt at regimet ikke på noen som helst måte representerer noen trussel mot omverden!

Er det feil å sanksjonere mot Nord-Korea? Selvfølgelig er det feil! Sanksjonene går ut over befolkningen og ikke ledelsen. Det var akkurat det samme med sanksjonene mot Irak etter Golfkrigen

Har du en troverdig kilde på at all mat i butikker i Nord-Korea er laget av plast?

Lenke til kommentar

Du skulle svare på innlegget mitt for noen sider siden Pentolini.

Noen sanskjoner imot Nord Korea kommer av folkemordet og utsultingen driver med. Gjentatte brudd på menneskerettighetene. "Vi vil ikke tjene penger på et samarbeid med denne fyren" - enkelt forklart.

Det kjipe er at Kim ikke kan "åpne" landet sitt uten at hele regjeringen faller. Uten sult og folkemord virker ikke regjeringen hans.

Det er det folk reagerer på, hvordan du da kan holde parti med Kim, som er den ene som kan løse dette ved å gå av.

Om Kim hadde en brøkdel av mennesklighet i seg, ville han ikke klart tanken på at folk døde pga hans egoisme.

Lenke til kommentar

Du skulle svare på innlegget mitt for noen sider siden Pentolini.

Noen sanskjoner imot Nord Korea kommer av folkemordet og utsultingen driver med. Gjentatte brudd på menneskerettighetene. "Vi vil ikke tjene penger på et samarbeid med denne fyren" - enkelt forklart.

Det kjipe er at Kim ikke kan "åpne" landet sitt uten at hele regjeringen faller. Uten sult og folkemord virker ikke regjeringen hans.

Det er det folk reagerer på, hvordan du da kan holde parti med Kim, som er den ene som kan løse dette ved å gå av.

Om Kim hadde en brøkdel av mennesklighet i seg, ville han ikke klart tanken på at folk døde pga hans egoisme.

Beklager at jeg har glemt innlegget. Har knapt vært aktiv de siste dagene og i dag skal jeg på middag. Skal se om jeg får tid til å svare.Jeg har et liv utenom dette forumet.

Og unngå slike dumme kallenavn. Det får deg bare til å fremstå som useriøs!

Hvis Kim Jong-un uten videre gikk av og forlot makten, hvordan tror du det ville gått da? Et kaos uten like antagelig. Han driver å åpner landet, men det skjer gradvis og forsiktig.

Lenke til kommentar

Les dette:

Ekspert: - Gjenspeiler landets kurs om forsiktig og gradvis åpning

- De åpner veldig forsiktig for utenlandsk ekspertise. Kim Jung-Uns kurs for landet er en gradvis åpning av Nord-Korea, veldig gradvis og veldig forsiktig. Men hovedprioriteten er fortsatt å holde samfunnet stabilt.

Dette henger sammen med at Nord-Korea forsiktig har begynt å åpne seg opp til impulser fra utlandet, sier Tikhonov.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea-soer-korea/ekspert-gjenspeiler-landets-kurs-om-forsiktig-og-gradvis-aapning/a/10131575/

Lenke til kommentar

Som man sår skal man høste...

Nordkoreansk avis omtaler Trump som psykopat

Nord-Korea advarer Sør-Korea mot å la seg lede av "psykopaten Trump" i en artikkel i regimets offisielle avis Rodong Simmun.

– Sør-Korea må innse at det å følge psykopaten Trump bare vil føre til katastrofe, heter det i en kommentar.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/nordkoreansk-avis-omtaler-trump-som-psykopat/ar-BBD15PM?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Lenke til kommentar

Vel at Kim knepper opp jakken kan muligens anses som en økende åpenhet ... eller muligens at det var varmt den dagen.

Minner om Kremlinology ... eller Kreml-Astrologie

https://en.wikipedia.org/wiki/Kremlinology

Kreminology (og jeg gremmes over å skrive ordet/uttrykket) er vestlig propaganda og løgner man bruker hver gang det er noe som ikke passer til "vestlig demokrati"!

Lenke til kommentar

Som man sår skal man høste...

Nordkoreansk avis omtaler Trump som psykopat

Nord-Korea advarer Sør-Korea mot å la seg lede av "psykopaten Trump" i en artikkel i regimets offisielle avis Rodong Simmun.

– Sør-Korea må innse at det å følge psykopaten Trump bare vil føre til katastrofe, heter det i en kommentar.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/nordkoreansk-avis-omtaler-trump-som-psykopat/ar-BBD15PM?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Ja man kjenner andre på seg sjøl. Forskjellig ideologi, samme idiotskap. Og ettersom idiotskapet tydelig rager høyest så tror jeg de har potensialet til å bli gode venner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...