Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer bare med antagelser! Igjen: Nord-Korea har kun deltatt i to kriger og det er årevis siden. Og Koreakrigen var på kun tre år hvor Nord-Korea var villige til fred mens Sør-Korea ikke var det og Nord-Koreas deltagelse i Vietnamkrigen var kortvarig. Siden den gang har det kun vært noen trefninger på grensen mellom de to koreanske statene.

 

De har aldri gjort alvor av en eneste trussel om å angripe noen. Hvorfor skulle de plutselig gjøre det nå? USA og Sør-Korea kommer ved vel så mange trussler. Og med tanke på hvor mange land USA har angrepet og hvor mange kriger de har deltatt i er de langt mer troverdige til å gjøre alvor av trusslene enn Nord-Korea.

Lenke til kommentar

Det du sier er den samme løgnen om igjen. Hva Nord-Korea ønsker kan vi se i deres eget land. De ønsker å drepe mennesker i konsentrasjonsleire, det gjør de hver dag.

 

Hva USA ønsker, det ser vi hver dag i land som Japan, Sør-Korea, Italia og Tyskland. Dette er disse såkalte landene USA har kriget mot, og som på grunn av den krigen og på grunn av at USA vant idag er blant verdens beste land. Hvis USA hadde tapt den krigen ville disse landene vært like jævlige som Nord-Korea. Det vil si fyllt med konsentrasjonsleire, massegraver, undertrykkelse og tortur.

 

Argumentet ditt holder ikke.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Min psykopatiske nabo har hatt hagle i en del år. Han har skutt og drept familien sin, men aldri angrepet noen utenfor huset.

 

Han legger ut videoer på nett der han skyter hele nabolaget.

 

Du sier det er ingen grunn til bekymring.

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er tydelig at Trump har pisket opp stemningen...

 

Nord-Korea feirer barnas dag med krigstrening
 

Barneskoleelever markerer dagen med hinderløype og granatkasting. Det hele med et tregevær spent fast på ryggen.
 

– USA er hovedfienden og fremstår meget uberegnelig. Samtidig har Sør-Korea fått en ny president som er mer opptatt av dialog. I Nord-Korea håper de på forhandlinger, men er smertelige klare over at de er den svake parten. Derfor forbereder de seg på det verste, sier Helgesen.
 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea/nord-korea-feirer-barnas-dag-med-krigstrening/a/24023122/

Lenke til kommentar

Nord-Korea viser at de har null respekt for menneskeliv. Det er en trussel for alle som er mennesker.

Jeg skjønner hva du mener, men likevel. Det er stor forskjell på å gjøre hva som helst for å beholde makta si og det å skaffe seg mer makt. Med alle subsidier og støtte NK er avhengig av for å i det hele tatt overleve (som de får fra Kina) nekter jeg og tro at Kim er ute etter verdensherredømme. Men det er mine tanker. For meg virker han desperat etter å overleve, intet annet.

At de ikke har respekt for menneskeliv er de virkelig ikke alene om. Fra mitt ståsted (i trygge Norge) vil jeg påstå at Donald er en større trussel for omverdenen enn Kim. Og det amerikanske forsvaret viste liten respekt for sivile menneskeliv da de invaderte Irak feks. Så det er dessverre ikke så enkelt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nord-Korea viser at de har null respekt for menneskeliv. Det er en trussel for alle som er mennesker.

Jeg skjønner hva du mener, men likevel. Det er stor forskjell på å gjøre hva som helst for å beholde makta si og det å skaffe seg mer makt. Med alle subsidier og støtte NK er avhengig av for å i det hele tatt overleve (som de får fra Kina) nekter jeg og tro at Kim er ute etter verdensherredømme. Men det er mine tanker. For meg virker han desperat etter å overleve, intet annet.

At de ikke har respekt for menneskeliv er de virkelig ikke alene om. Fra mitt ståsted (i trygge Norge) vil jeg påstå at Donald er en større trussel for omverdenen enn Kim. Og det amerikanske forsvaret viste liten respekt for sivile menneskeliv da de invaderte Irak feks. Så det er dessverre ikke så enkelt...

 

 

Men tenk om Jung-dum hadde rådet over de samme ressurser, da tror jeg vi alle hadde fått kjent på dødsangsten.

 

Det er ikke i seg selv uakseptabelt med andre styreformer enn demokrati, men måten denne tykke lille falske solkongen styrer landet og behandler folket på, er derimot det. Han bryter alle menneskerettigheter i boka og eneste grunnen til at han ikke allerede er dratt rundt i gatene er at regimet over tiår har fått hjernevaske folket ned til å bli en underkuet saueflokk som han og familiemedlemmer (de han ikke har tatt livet av enda), skor seg på. Igjen, uakseptabelt.

Lenke til kommentar

 

 

Nord-Korea viser at de har null respekt for menneskeliv. Det er en trussel for alle som er mennesker.

Jeg skjønner hva du mener, men likevel. Det er stor forskjell på å gjøre hva som helst for å beholde makta si og det å skaffe seg mer makt. Med alle subsidier og støtte NK er avhengig av for å i det hele tatt overleve (som de får fra Kina) nekter jeg og tro at Kim er ute etter verdensherredømme. Men det er mine tanker. For meg virker han desperat etter å overleve, intet annet.

At de ikke har respekt for menneskeliv er de virkelig ikke alene om. Fra mitt ståsted (i trygge Norge) vil jeg påstå at Donald er en større trussel for omverdenen enn Kim. Og det amerikanske forsvaret viste liten respekt for sivile menneskeliv da de invaderte Irak feks. Så det er dessverre ikke så enkelt...

 

Det er ikke i seg selv uakseptabelt med andre styreformer enn demokrati, men måten denne tykke lille falske solkongen styrer landet og behandler folket på, er derimot det. Han bryter alle menneskerettigheter i boka og eneste grunnen til at han ikke allerede er dratt rundt i gatene er at regimet over tiår har fått hjernevaske folket ned til å bli en underkuet saueflokk som han og familiemedlemmer (de han ikke har tatt livet av enda), skor seg på. Igjen, uakseptabelt.

Akkurat dét finnes det ingen argumenter mot.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du noen troverdig kilde på at hele regjeringen i Nord-Korea er psykopater?

Ja. De står ansvarlig for konsentrasjonsleire og henrettelser av barn.

 

 

Og det gjør dem til en trussel mot omverden fordi?

 

Hittill har du ikke klart å underbygge eller vise til kilde for ET ENESTE argument!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...