NTB - digi Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 DNBs betalingstjeneste Vipps fungerer igjen, etter å ha vært nede i flere timer på grunn av tekniske problemer.Vipps hadde trøbbel igjen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Som Hjallis sa: "To indere og vekk med den". 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank. Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank. Nettbank og Vipps er to helt forskjellige tjenester. Vipps( med flere) er i direkte konkurranse med kontanter. Det er langt raskere og enklere å betale med Vipps enn med kontanter, så de har allerede utkonkurert kontanter på mange områder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Vipps er genialt så lenge det virker. Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Vipps er greit når det funker, men det mangler fortsatt muligheten for betaling i kasse. Det er tragisk at stabiliteten er så elendig. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank. Nettbank og Vipps er to helt forskjellige tjenester. Vipps( med flere) er i direkte konkurranse med kontanter. Det er langt raskere og enklere å betale med Vipps enn med kontanter, så de har allerede utkonkurert kontanter på mange områder. Jeg vet dét. "Direkte konkurranse med kontanter" - hva betyr dét? Jeg kan vel betale stort sett alt i samfunnet med bankkortet mitt? Og hvordan kan det være raskere og enklere å bruke mobilen, gå inn på en app, skrive inn noe greier, rote og styre - enn å gi kassearbeideren noen mynt og en seddel? 1 Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank.Nettbank og Vipps er to helt forskjellige tjenester. Vipps( med flere) er i direkte konkurranse med kontanter. Det er langt raskere og enklere å betale med Vipps enn med kontanter, så de har allerede utkonkurert kontanter på mange områder. Jeg vet dét. "Direkte konkurranse med kontanter" - hva betyr dét? Jeg kan vel betale stort sett alt i samfunnet med bankkortet mitt? Og hvordan kan det være raskere og enklere å bruke mobilen, gå inn på en app, skrive inn noe greier, rote og styre - enn å gi kassearbeideren noen mynt og en seddel? Men da tjener ikke Dnb penger på deg. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank. Nettbank og Vipps er to helt forskjellige tjenester. Vipps( med flere) er i direkte konkurranse med kontanter. Det er langt raskere og enklere å betale med Vipps enn med kontanter, så de har allerede utkonkurert kontanter på mange områder. Jeg vet dét. "Direkte konkurranse med kontanter" - hva betyr dét? Jeg kan vel betale stort sett alt i samfunnet med bankkortet mitt? Og hvordan kan det være raskere og enklere å bruke mobilen, gå inn på en app, skrive inn noe greier, rote og styre - enn å gi kassearbeideren noen mynt og en seddel? Du kan ikke betale meg med kort. Vipps retter seg må småbedrifter som opererer på messer og privatpersoner, ikke kassa på Rema. Endret 26. april 2017 av xibriz 2 Lenke til kommentar
PoohRush Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det er vel ingen stor hemmelighet at problemene har oppstått i forbindelse med flytting av Vipps til Azure. http://e24.no/digital/dnb/dnb-skal-outsource-vipps-til-skyen-microsoft-og-amazon-sikrer-storkontrakter/23877069 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Men da tjener ikke Dnb penger på deg. Nei, dét er litt av poenget mitt også. Hvorfor skal jeg gjøre det mer tungvint for meg selv bare fordi det er trend og for å gjøre DNB enda rikere på noe jeg klarer meg fint uten? Hvorfor er denne løsningen så populær, og alle anbefaler meg å få den bare fordi jeg handler med litt røyk fra grensa til andre? Folk har vel vaner for å betale regninger i nettbank, eller ha penger i lommeboka? Hvorfor tilegne seg en tredje vane når de to første fungerer utmerket ... trend, hype og tullball ^^ Folk går fem på hver gang. Du kan ikke betale meg med kort. Vipps retter seg må småbedrifter som opererer på messer og privatpersoner, ikke kassa på Rema. Kan forstå den.. men likevel litt rart at den er så populær, og det går, eller har gått, så mye reklame for de på tv. Bare trend/hype tullball igjen, vel ^^ som med så mye annet. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Vipps/Mobilepay er enklere å bruke enn å overføre penger i nettbank. I tillegg får mottaker beskjed umiddelbart at pengene er overført (selv om pengene ikke er tilgjengelige for mottaker umiddelbart hvis mottaker ikke har DnB). Jeg kjøper og selger en del på Finn, og med Vipps/Mobilepay slipper kjøper å ha med seg kontanter. Bankoverføring er det mange som ikke godtar da det i mange banker er mulig å stoppe betalingen. Lenke til kommentar
Megdabare Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Men da tjener ikke Dnb penger på deg. Nei, dét er litt av poenget mitt også. Hvorfor skal jeg gjøre det mer tungvint for meg selv bare fordi det er trend og for å gjøre DNB enda rikere på noe jeg klarer meg fint uten? Hvorfor er denne løsningen så populær, og alle anbefaler meg å få den bare fordi jeg handler med litt røyk fra grensa til andre? Folk har vel vaner for å betale regninger i nettbank, eller ha penger i lommeboka? Hvorfor tilegne seg en tredje vane når de to første fungerer utmerket ... trend, hype og tullball ^^ Folk går fem på hver gang. Du kan ikke betale meg med kort. Vipps retter seg må småbedrifter som opererer på messer og privatpersoner, ikke kassa på Rema. Kan forstå den.. men likevel litt rart at den er så populær, og det går, eller har gått, så mye reklame for de på tv. Bare trend/hype tullball igjen, vel ^^ som med så mye annet. Jeg har ikke lommebok, syns det er behagelig å slippe bære på. Og hvis jeg hadde, så skal det noe til å ha nøyaktig beløp. Nettbank er jo en mulighet, men det er upraktisk å distribuere langt kontonr til alle man skal på kino eller tur med - det tar også opptil to dager. For ikke å snakke om betaling for ting man selger på Finn - betaling skjer direkte der og da. Slipper "jeg nå bare finne en minibank" ved levering. Så Vipps dekker en viktig funksjon. Forenkler og sikrer hverdagen betydelig. Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hvorfor er vipps blitt så populær? Er den trygg å bruke? Vil den være i markedet lenge? Har aldri skjønt hva som er galt med nettbank.Nettbank og Vipps er to helt forskjellige tjenester. Vipps( med flere) er i direkte konkurranse med kontanter. Det er langt raskere og enklere å betale med Vipps enn med kontanter, så de har allerede utkonkurert kontanter på mange områder. Er Vipps bedre enn MobilPay? MobilPay virker i alle fall hele tiden. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Vipps/Mobilepay er enklere å bruke enn å overføre penger i nettbank. I tillegg får mottaker beskjed umiddelbart at pengene er overført (selv om pengene ikke er tilgjengelige for mottaker umiddelbart hvis mottaker ikke har DnB). Jeg kjøper og selger en del på Finn, og med Vipps/Mobilepay slipper kjøper å ha med seg kontanter. Bankoverføring er det mange som ikke godtar da det i mange banker er mulig å stoppe betalingen. Jeg har aldri dårlig tid ^^ Venter til pengene er på min konto før jeg sender noe ^^ Endret 26. april 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg har ikke lommebok, syns det er behagelig å slippe bære på. Og hvis jeg hadde, så skal det noe til å ha nøyaktig beløp. Nettbank er jo en mulighet, men det er upraktisk å distribuere langt kontonr til alle man skal på kino eller tur med - det tar også opptil to dager. For ikke å snakke om betaling for ting man selger på Finn - betaling skjer direkte der og da. Slipper "jeg nå bare finne en minibank" ved levering. Så Vipps dekker en viktig funksjon. Forenkler og sikrer hverdagen betydelig. Har du ikke andre kort i lommeboka? Førerkort, bankkort, kvittéringer, truckførerbevis, mynt/sedler ^^ alt mulig rart? "Nøyaktig beløp" - pleier vel alltid å ha med litt mér enn nøyaktig beløp om jeg skal noe. Angående Finn svarte jeg over her. Joda, i visse situasjoner, kanskje. Men ikke alle, og jeg mener mange bruker den bare på "hype", fordi det er trend. Og dét liker jeg ikke ^^ Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Men da tjener ikke Dnb penger på deg.Jo, fordi de har gebyr på å ta ut penger. Lenke til kommentar
Øyvin Halfdan Thuv Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Elektroniske betalinger burde helst gått direkte fra en person til en annen, uten å gå via en bank. Det har fungert ganske lenge å betale med sedler og mynt, helt uavhengig av om banken er stengt/utilgjengelig. Betaling via tredjepart er på dét området et steg tilbake. Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Men da tjener ikke Dnb penger på deg. Nei, dét er litt av poenget mitt også. Hvorfor skal jeg gjøre det mer tungvint for meg selv bare fordi det er trend og for å gjøre DNB enda rikere på noe jeg klarer meg fint uten? Hvorfor er denne løsningen så populær, og alle anbefaler meg å få den bare fordi jeg handler med litt røyk fra grensa til andre? Folk har vel vaner for å betale regninger i nettbank, eller ha penger i lommeboka? Hvorfor tilegne seg en tredje vane når de to første fungerer utmerket ... trend, hype og tullball ^^ Folk går fem på hver gang. Du kan ikke betale meg med kort. Vipps retter seg må småbedrifter som opererer på messer og privatpersoner, ikke kassa på Rema. Kan forstå den.. men likevel litt rart at den er så populær, og det går, eller har gått, så mye reklame for de på tv. Bare trend/hype tullball igjen, vel ^^ som med så mye annet. Du bruker vel hest og ikke bil også du, eller? Mye enklere med hest. Den kan til og med parkere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå