tom waits for alice Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Det betyr at du forandrer utsende ditt sånn at samfunnet ser på deg som motsatt kjønn. Nja, så lett var det ikke. Hva mener du her med å forandre utseende? Farge håret, la det gro, bruke kjole i stedet for bukse? Eller mener du kirurgi? I siste fall er dette noe du ikke skal behøve å bekymre deg om som treåring. Da har du antagelig nesten ti år på deg før du endelig må tenke alvorlig på det valget. (Minus kanskje noen få år med hormoner, noe som kommer lagelig parallelt med vissheten om den seksuelle identiteten.) Og hvem er "samfunnet" her, og hvorfor skal deyte samfunnet se på deg på den ene eller andre måten. Det er vel omgivelsene som ofte har noe behov for å kategorisere. Og det behovet øker med alderen til omgivelsene. Når min kone, som er førsteklasselærer, fikk en elev som ville være gutt og bli kalt "han", så aksepterte klassekameratene det nesten uten reaksjoner. For de voksne, en del lærere inklusive, var det vanskeligere. Jeg tror ikke noen hadde fortalt ham det heller, det var en idé som hadde vokst i ham, og foreldrene hadde vel snarere håpet det skulle gå over i begynnelsen. Jeg har antagelig ikke noe mer erfaring med kjønnsidentitet enn deg, så jeg er ikke noe ekspertvitne. Og å be barna selvidentifisere sitt eget kjønn har jeg ingen tro på vil redusere selvmordsraten, snarere tvert imot fordi det kan før til at man ignorer hvorfor de føler at de ikke passer inn i sin egen kropp. Du forutsetter igjen det scenariet hvor noen forteller barnet at det skal bestemme noe. Og jeg er uenig, hvis barnet gjør det, så er det i seg selv et signal om at de ikke passer inn i sin egen kropp, og nettopp en anledning til å spørre hvorfor. Hvis barnet ikke får tvile på sin kjønnsidentitet, hvordan skal det komme til uttrykk i det hele tatt, så man bli klar over det? Og igjen: Kanskje er det faktisk sånn at de ikke passer inn i sin egen kropp. Eller snarere, den populære oppfatningen av denne, siden jeg ikke tror en 3-6-åring har noe problemer med fasongen på tissen. Geir Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Hva så? Poenget er at dette skjedde også da det var enda verre å komme ut med det. Da fokuset på kobling mellom kjønn og utseende var enda mer dominerende. Din påstand om at man slipper forvirring så lenge man kobler kjønn og utseende er altså feil. Dette var en ganske rar logikk. Det du sier er at man vil bli forvirret om man beskriver kjønn etter utsende, fordi noen vil ikke beskrive kjønn etter utsende og derfor bli forvirret. Hva med å spørre de som faktisk føler at de er født i feil kropp? Jesus Kristus, mann. Det er bare å søke "what does it mean to be born in the wrong body", og det du finner er at de passer sammen med jenter, de liker å kle seg ut som jenter og de føler en trang om å bytte kjønn. Men dette har ikke noe kjønn å gjøre, du kan fint passe sammen med jenter, ha jenteinteresser og like jenteklær uten å identifisere seg som en jente. Du kan også oppføre deg som en amerikaner, ønske desperat å bli en amerikaner, men så lenge du ikke har amerikanske statsborgerskap eller røtter så er du ikke en amerikaner. Endret 27. april 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Nja, så lett var det ikke. Hva mener du her med å forandre utseende? Farge håret, la det gro, bruke kjole i stedet for bukse? Eller mener du kirurgi? I siste fall er dette noe du ikke skal behøve å bekymre deg om som treåring. Da har du antagelig nesten ti år på deg før du endelig må tenke alvorlig på det valget. (Minus kanskje noen få år med hormoner, noe som kommer lagelig parallelt med vissheten om den seksuelle identiteten.) Det betyr at når du går ute på gata, så ser folk en jente og ikke en gutt. Og ja det er ikke noe en 3-åring skal bry seg om. Og hvem er "samfunnet" her, og hvorfor skal deyte samfunnet se på deg på den ene eller andre måten. Det er vel omgivelsene som ofte har noe behov for å kategorisere. Og det behovet øker med alderen til omgivelsene. Når min kone, som er førsteklasselærer, fikk en elev som ville være gutt og bli kalt "han", så aksepterte klassekameratene det nesten uten reaksjoner. For de voksne, en del lærere inklusive, var det vanskeligere. Jeg tror ikke noen hadde fortalt ham det heller, det var en idé som hadde vokst i ham, og foreldrene hadde vel snarere håpet det skulle gå over i begynnelsen. Jeg har antagelig ikke noe mer erfaring med kjønnsidentitet enn deg, så jeg er ikke noe ekspertvitne. Barn som føler at de er født i feil kropp har det ikke bra. Selv om du klarte å hindre mobbing, og alle sier riktig navn, så vet man innerst inne at de ikke anser deg som riktig kjønn. Dette fører til problemer, fordi hvis du forteller samfunnet at du tilhører gruppe A, og de sier nei du tilhører gruppe B så føles ikke det spesielt bra. Problemet her er at noen har fortalt denne gutten at han er en jente. Om hele samfunnet hadde sagt "Du er en gutt fordi du ser ut som en gutt, og det er ingen problem at du har jenteinteresser" så hadde det ikke være noe problem. Kjønn er bare et navn som beskriver utsende til folk, det burde ikke være spesielt viktig for noen hvilket kategori man havner i. Du forutsetter igjen det scenariet hvor noen forteller barnet at det skal bestemme noe. Og jeg er uenig, hvis barnet gjør det, så er det i seg selv et signal om at de ikke passer inn i sin egen kropp, og nettopp en anledning til å spørre hvorfor. Hvis barnet ikke får tvile på sin kjønnsidentitet, hvordan skal det komme til uttrykk i det hele tatt, så man bli klar over det? Hvorfor skal man bli klar over det? Hvite barn som liker å være sammen med svarte barn, får ikke høre at de egentlig er svart. De er er et hvitt barn som har samme interesser som svarte barn. Thats it! Endret 27. april 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Men i all videste??? Bil Nye sier eksplisitt at "Men have XY chromosones while women have XX, buuut...." Men hva? Er han ikke biologisk oppdatert? På hvilken måte er han ikke biologisk oppdatert? Har du hørt om hormoner?Hormoner som endrer DNA i menneskekroppen? Hvis det skjer så har man vært utsatt for en ulykke av bibelske dimensjoner. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Hva så? Poenget er at dette skjedde også da det var enda verre å komme ut med det. Da fokuset på kobling mellom kjønn og utseende var enda mer dominerende. Din påstand om at man slipper forvirring så lenge man kobler kjønn og utseende er altså feil. Dette var en ganske rar logikk. Det du sier er at man vil bli forvirret om man beskriver kjønn etter utsende, fordi noen vil ikke beskrive kjønn etter utsende og derfor bli forvirret. Nei, det jeg sier er at bekymringen du ga uttrykk for er irrasjonell. Du skrev blant annet følgende: "Jeg bryr meg, fordi denne kjønnsbevegelsen skader barn. Små barn skal leke, ikke vurdere om de er født i feil kropp. Det er ikke relevant for dem, og de blir for lett påvirket." Og: "Så lenge man kobler kjønn til utsende og ikke oppførsel så slipper man hele forvirringen." Jeg påpekte at man ikke slipper hele forvirringen, og pekte på hvordan det har vært historisk. Altså at det tidligere ble satt et langt strengere skille mellom kjønnene. Og likevel var det mange som følte at de var født som feil kjønn. Hva med å spørre de som faktisk føler at de er født i feil kropp? Jesus Kristus, mann. Det er bare å søke "what does it mean to be born in the wrong body", og det du finner er at de passer sammen med jenter, de liker å kle seg ut som jenter og de føler en trang om å bytte kjønn. Men dette har ikke noe kjønn å gjøre, du kan fint passe sammen med jenter, ha jenteinteresser og like jenteklær uten å identifisere seg som en jente. Du kan også oppføre deg som en amerikaner, ønske desperat å bli en amerikaner, men så lenge du ikke har amerikanske statsborgerskap eller røtter så er du ikke en amerikaner. Men for helvete da mann, hva med å spørre dem det faktisk gjelder i stedet for å prøve å fortelle dem hva de selv skal mene og føle? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Men i all videste??? Bil Nye sier eksplisitt at "Men have XY chromosones while women have XX, buuut...." Men hva? Er han ikke biologisk oppdatert? På hvilken måte er han ikke biologisk oppdatert? Har du hørt om hormoner? Hormoner som endrer DNA i menneskekroppen? Hvis det skjer så har man vært utsatt for en ulykke av bibelske dimensjoner. I stedet for å komme med idiotiske kommentarer kan du jo heller prøve å sette deg litt inn i hormonenes rolle i kroppen? Hint: Kroppen vår styres av mer enn bare DNA. Hørt om kjønnshormoner? Endret 27. april 2017 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Problemet her er at noen har fortalt denne gutten at han er en jente. Om hele samfunnet hadde sagt "Du er en gutt fordi du ser ut som en gutt, og det er ingen problem at du har jenteinteresser" så hadde det ikke være noe problem. Så enkelt alt er for en som ikke trenger å forholde seg til det personlig, og som tilsynelatende ikke eier evne til empati. Det er ikke det at noen har fortalt en gutt at han er jente som gjør at han føler seg som en jente. For helvete mann, nå må du ta deg sammen. Endret 27. april 2017 av hekomo Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Men dette har ikke noe kjønn å gjøre, du kan fint passe sammen med jenter, ha jenteinteresser og like jenteklær uten å identifisere seg som en jente. Du kan også oppføre deg som en amerikaner, ønske desperat å bli en amerikaner, men så lenge du ikke har amerikanske statsborgerskap eller røtter så er du ikke en amerikaner.Men dette er jo noe vi bare har bestemt? Det er jo ikke en naturlov eller umulig. Da er det jo tullete å ikke være fleksibel når det er veldig viktig for noen. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Nei, det jeg sier er at bekymringen du ga uttrykk for er irrasjonell. Du skrev blant annet følgende: "Jeg bryr meg, fordi denne kjønnsbevegelsen skader barn. Små barn skal leke, ikke vurdere om de er født i feil kropp. Det er ikke relevant for dem, og de blir for lett påvirket." Og: "Så lenge man kobler kjønn til utsende og ikke oppførsel så slipper man hele forvirringen." Jeg påpekte at man ikke slipper hele forvirringen, og pekte på hvordan det har vært historisk. Altså at det tidligere ble satt et langt strengere skille mellom kjønnene. Og likevel var det mange som følte at de var født som feil kjønn. Her skaper du en falsk likhet. Du kan godt mene at du er født feil kjønn uten å identifisere deg som motsatt kjønn. Når man kobler kjønn til utsende, så er det ikke lenger en forvirring hvilket kjønn de er. Om barn føler at de ikke passer inn med sitt kjønn, så tyder det på at samfunnet har for sterke kjønnsstereotypier. Da er ikke løsningen å si at alle som ikke passer inn, er egentlig motsatt kjønn. Men for helvete da mann, hva med å spørre dem det faktisk gjelder i stedet for å prøve å fortelle dem hva de selv skal mene og føle? Jeg spurte de det faktisk gjelder, og de svarte at de passer sammen med jenter, de liker å kle seg ut som jenter og de føler en trang om å bytte kjønn. Jeg svarte "Men dette har ikke noe kjønn å gjøre, du kan fint passe sammen med jenter, ha jenteinteresser og like jenteklær uten å identifisere seg som en jente". Kanskje jeg hentet feil meninger, hvilket google søk foreslår du? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Men dette er jo noe vi bare har bestemt? Det er jo ikke en naturlov eller umulig. Da er det jo tullete å ikke være fleksibel når det er veldig viktig for noen. Jeg er ikke fleksibel med å tillate oppførsel som skader barn. Barn blir ofret kjønsideologien. Klart det er barn som ikke passer inn i sitt eget kjønn, det har det alltid vært. Men dette er noe som ofte er midlertidlig og som kan holdes på et moderat nivå. Istedenfor så sier ideologene til barna at de er egentlig motsatt kjønn, og de som ikke forstår dette er intolerante. Og da gjør man denne ungen sykt opptatt av hvilket kjønn der er. Ungen vil komme til å ikke passe inne noe sted, vil bli ansett som rar og blir trist og deprimert. Så enkelt alt er for en som ikke trenger å forholde seg til det personlig, og som tilsynelatende ikke eier evne til empati. Det er ikke det at noen har fortalt en gutt at han er jente som gjør at han føler seg som en jente. For helvete mann, nå må du ta deg sammen. Nå må du roe deg ned. Jeg har empati for barna som blir skadet av denne kjønnsideologien, som forvirrer barn og får dem til å føle at folk ikke aksepterer hvem de er. Og her er det snakk om barn, de finner ikke på selv at de egentlig er et annet kjønn. Barn er kraftig påvirket av samfunnet rundt dem. En gutt kan føle at han ikke passer inne sammen med de andre guttene, men du løser ikke den situasjonen ved å fortelle han at han er egentlig en jente. Endret 27. april 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg er ikke fleksibel med å tillate oppførsel som skader barn. Barn blir offret kjønsideologien. Klart det er barn som ikke passer inn i sitt eget kjønn, det har det alltid vært. Men dette er noe som ofte er midlertidlig og som kan holdes på et moderat nivå. Istedenfor så sier ideologene til barna at de er egentlig motsatt kjønn, og de som ikke forstår dette er intolerante. Og da gjør man denne ungen sykt opptatt av hvilket kjønn der er. Ungen vil komme til å ikke passe inne noe sted, og blir trist og deprimert. Merker at dette er rørende viktig for deg. Likevel stiller jeg meg høyst skeptisk til dine egne intensjoner, all den tid det fremstår som ren spekulasjon når du hevder at det er skadelig for barna. Det er bare spekulasjoner og atter spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Nei, det jeg sier er at bekymringen du ga uttrykk for er irrasjonell. Du skrev blant annet følgende: "Jeg bryr meg, fordi denne kjønnsbevegelsen skader barn. Små barn skal leke, ikke vurdere om de er født i feil kropp. Det er ikke relevant for dem, og de blir for lett påvirket." Og: "Så lenge man kobler kjønn til utsende og ikke oppførsel så slipper man hele forvirringen." Jeg påpekte at man ikke slipper hele forvirringen, og pekte på hvordan det har vært historisk. Altså at det tidligere ble satt et langt strengere skille mellom kjønnene. Og likevel var det mange som følte at de var født som feil kjønn. Her skaper du en falsk likhet. Du kan godt mene at du er født feil kjønn uten å identifisere deg som motsatt kjønn. Når man kobler kjønn til utsende, så er det ikke lenger en forvirring hvilket kjønn de er. Om barn føler at de ikke passer inn med sitt kjønn, så tyder det på at samfunnet har for sterke kjønnsstereotypier. Da er ikke løsningen å si at alle som ikke passer inn, er egentlig motsatt kjønn. Du hopper glatt over poenget igjen, hvilket er at det å ha et strengt og strikt syn på kjønn og utsette barna for slik påvirkning ikke hindrer folk fra å føle at de re født i feil kropp. Hvem sier at alle som ikke passer inn er ditt eller datt? Det er du som prøver å tvinge ditt trangsynte verdensbilde på en sak som er mye mer kompleks og komplisert enn du ser ut til å fatte. Men for helvete da mann, hva med å spørre dem det faktisk gjelder i stedet for å prøve å fortelle dem hva de selv skal mene og føle? Jeg spurte de det faktisk gjelder, og de svarte at de passer sammen med jenter, de liker å kle seg ut som jenter og de føler en trang om å bytte kjønn. Jeg svarte "Men dette har ikke noe kjønn å gjøre, du kan fint passe sammen med jenter, ha jenteinteresser og like jenteklær uten å identifisere seg som en jente". Kanskje jeg hentet feil meninger, hvilket google søk foreslår du? Jeg foreslår at du setter deg litt inn i dette og ikke bare avfeier følelsene deres som irrelevante. Du har åpenbart ikke skjønt noe som helst. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Klart det er barn som ikke passer inn i sitt eget kjønn, det har det alltid vært. Men dette er noe som ofte er midlertidlig og som kan holdes på et moderat nivå. Feil. Du skjønner ikke en dritt. Nå må du roe deg ned. Jeg har empati for barna som blir skadet av denne kjønnsideologien, som forvirrer barn og får dem til å føle at folk ikke aksepterer hvem de er. Jeg roer meg ikke ned, for helvete, for du jamrer i vei med god dag mann økseskaft-latterligheter. Det er ikke noen "kjønnsideologi" som gjør at barn føler de er født i feil kropp. Slikt har forekommet lenge før denne "kjønnsideologien" du maser om ble innført. Endret 27. april 2017 av hekomo Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Du hopper glatt over poenget igjen, hvilket er at det å ha et strengt og strikt syn på kjønn og utsette barna for slik påvirkning ikke hindrer folk fra å føle at de re født i feil kropp. Hvem sier at alle som ikke passer inn er ditt eller datt? Det er du som prøver å tvinge ditt trangsynte verdensbilde på en sak som er mye mer kompleks og komplisert enn du ser ut til å fatte. Jeg svarte på det, og jeg sa du setter en falsk likhet. Du kan godt mene at du er født feil kjønn uten å identifisere deg som motsatt kjønn. Når man kobler kjønn til utsende, så er det ikke lenger en forvirring hvilket kjønn de er. Og at verden er komplisert er ikke et argument. Jeg foreslår at du setter deg litt inn i dette og ikke bare avfeier følelsene deres som irrelevante. Du har åpenbart ikke skjønt noe som helst. Fin stråmann, jeg sa ikke at følelsene deres er irrelevant. Jeg foreslår at du kommer med ordentlig argumenter og ikke bare hersketeknikker. Feil. Du skjønner ikke en dritt. Jeg roer meg ikke ned, for helvete, for du jamrer i vei med god dag mann økseskaft-latterligheter. Det er ikke noen "kjønnsideologi" som gjør at barn føler de er født i feil kropp. Slikt har forekommet lenge før denne "kjønnsideologien" du maser om ble innført. Når du blir så emosjonelt berørt av at noen er uenige med deg, så tyder det på at du har tatt ideologien for langt og er ikke lenger interessert i hva som er best for barna. Det har alltid vært barn som føler at de ikke passer in i sin kjønnsrolle, men da må man prøve å løse det. Hvis du forteller dem at årsaken til at de ikke passer inn, er fordi de er egentlig motsatt kjønn, så kommer de til å tro på deg. Når du sier at de som er uenig, er intolerante, så blir barn lei sei fordi de føler at sine venner og klassekamerater er intolerante. Når du sier, du trenger å bry deg om hva andre synes så vil de oppføre seg på en måte som skaper større konflikter. Det er slik ideologien din skader barn, fordi uansett om du klarer å overbevise andre til å være tolerante så kommer de ikke til å passe inn. Og om det bare var en fase, så gjør du det veldig vanskelig å snu. Om alle har kalt deg Lise i 2 år, du har fått behandling og du har gått inn i jentegarderoben, så er det ikke bare å snu og si at man ikke var jente allikavel. Sjansen for at en slik person tar selvmord er høy. Endret 27. april 2017 av Camlon 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Merker at dette er rørende viktig for deg. Likevel stiller jeg meg høyst skeptisk til dine egne intensjoner, all den tid det fremstår som ren spekulasjon når du hevder at det er skadelig for barna. Det er bare spekulasjoner og atter spekulasjoner. Ja, det er viktig for meg fordi jeg bryr meg, og det er noe som påvirker meg direkte. Og jeg har mer enn bare argumenter, pediatrikere i USA sier det samme. Jeg tror de vet hva de prater om. American College of Pediatricians: Gender Ideology Harms Children Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg svarte på det, og jeg sa du setter en falsk likhet. Du kan godt mene at du er født feil kjønn uten å identifisere deg som motsatt kjønn. Når man kobler kjønn til utsende, så er det ikke lenger en forvirring hvilket kjønn de er. Alt dette er irrelevant. Poenget mitt er, igjen, for N'te gang, at din påstand om at "kjønnsideologien" påvirker barna og gjør dem forvirret er feil. Fin stråmann, jeg sa ikke at følelsene deres er irrelevant. Jeg foreslår at du kommer med ordentlig argumenter og ikke bare hersketeknikker. Nei, du skrev ikke direkte at følelsene deres er irrelevante, men det du skriver innebærer at det er det du mener. Når du blir så emosjonelt berørt av at noen er uenige med deg, så tyder det på at du har tatt ideologien for langt og er ikke lenger interessert i hva som er best for barna. Jeg blir ikke emosjonelt berørt av at noen er uenige med meg. Jeg blir provosert av løgn og bedrag. Ideologi? Hva i all verden er det du snakker om? Det har alltid vært barn som føler at de ikke passer in i sin kjønnsrolle, men da må man prøve å løse det. Nettopp. Det har alltid vært slike barn. Det er ikke noe nytt som har kommet med noen "kjønnsideologi". Og løsningen er ikke å tvinge dem til å være noe annet enn det de er. Eksempel: http://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-39441107 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Merker at dette er rørende viktig for deg. Likevel stiller jeg meg høyst skeptisk til dine egne intensjoner, all den tid det fremstår som ren spekulasjon når du hevder at det er skadelig for barna. Det er bare spekulasjoner og atter spekulasjoner. Ja, det er viktig for meg fordi jeg bryr meg, og det er noe som påvirker meg direkte. Og jeg har mer enn bare argumenter, pediatrikere i USA sier det samme. Jeg tror de vet hva de prater om. American College of Pediatricians: Gender Ideology Harms Children ACPeds er en miniorganisasjon som ble grunnlagt som følge av at medlemmene ikke likte at kollegene deres ikke hatet homser: https://en.wikipedia.org/wiki/American_College_of_Pediatricians Troverdigheten er lik null. Hele organisasjonen har en klar ideologisk slagside. Endret 27. april 2017 av hekomo Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Alt dette er irrelevant. Poenget mitt er, igjen, for N'te gang, at din påstand om at "kjønnsideologien" påvirker barna og gjør dem forvirret er feil. Det er absolutt relevant, fordi argumentet ditt er basert på en falsk likhet. Du setter et likhetstegn mellom å mene at du er født feil kjønn og å identifisere deg som motsatt kjønn. Uten den likheten så faller ditt opprinnelige argument fra hverandre. Nei, du skrev ikke direkte at følelsene deres er irrelevante, men det du skriver innebærer at det er det du mener. Det ville vært fint om du argumenterte mot mine argumenter, og ikke finner på egne argumenter sånn at du kan demonisere meg. Jeg blir ikke emosjonelt berørt av at noen er uenige med meg. Jeg blir provosert av løgn og bedrag. Du har ikke påvist en eneste løgn, så det du egentlig sier her er at du provoserer deg selv. Nettopp. Det har alltid vært slike barn. Det er ikke noe nytt som har kommet med noen "kjønnsideologi". Og løsningen er ikke å tvinge dem til å være noe annet enn det de er. Ingen har sagt at man skal tvinge dem til å være noe annet enn de er. Jeg bare sier at man ikke skal oppmuntre dem, og man skal definere kjønn etter utsende. Det er ingen tvang involvert, men det du lager er kjønnsstereotypier. Fordi istedenfor å bryte ned kjønnsstereotypier og fortelle dem at det ikke er viktig, så forteller du dem at årsaken til at de ikke passer inn er fordi de er motsatt kjønn. Da blir plutselig kjønnsstereotypier veldig viktig. Barn som er utrolig fokusert på hvilket kjønn folk oppfatter dem som, har det ikke bra. Endret 27. april 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 ACPeds er en miniorganisasjon som ble grunnlagt som følge av at medlemmene ikke likte at kollegene deres ikke hatet homser: https://en.wikipedia.org/wiki/American_College_of_Pediatricians Troverdigheten er lik null. Hele organisasjonen har en klar ideologisk slagside. Dette er et typisk når man ikke liker konklusjonen, angrip kilden. Jeg tror jeg heller lytter til dem enn noen lekmen på diskusjon.no som definitivt har en ideologisk slagside. 2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ja, det er viktig for meg fordi jeg bryr meg, og det er noe som påvirker meg direkte. Og jeg har mer enn bare argumenter, pediatrikere i USA sier det samme. Jeg tror de vet hva de prater om. American College of Pediatricians: Gender Ideology Harms Children Da kan du heldigvis roe deg. ACP er ikke en organisasjon som representerer pediatrikere i USA. Det er en bitteliten politisk organisasjon. Den artikkelen er for øvrig helt meningsløs. Hva mener du skal være argumentet i den? Det eneste argumentet som er noen form for vitenskapelig argument er det at barn ikke skal utsettes for medisinske inngrep for å endre kjønn. Men hvem er det som har sagt at man skal det? Resten er bare ideologisk propaganda. Jaja, livet er for kort til å ta stilling til konservative tenketanker som ACP når det gjelder vitenskapelige spørsmål. De støtter også å ikke ha sex før ekteskapet, "terapi" for å gjøre homser hetero, fysisk avstraffelse av barn, abortmotstand. Verst av alt later de som om det handler om vitenskap når man etter to minutter kan se at det egentlig bare er reaksjonært søppel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå