sinnaelgen Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er sikkert blit diskuter før , men jeg undrer meg forsatt på hvorfor teksten i hovemenye ikke er såppas stor at det går an ålese den på en 19 tommer skjerm av den gamle typen med oppløsning på 1280 x 1024 punkter grit at man går over til ikoner når skjerme blir for liten , me der har lagt der på et litt for høt nivå for dette tekststørelsen på hovedmenye oo andre elemter på siden bør være like stor hvis det skal være noe poeng med en meny der valgen står som tekst Nå er menytekst bare hlvparten av størlsen av det som er standerd på de andre sidene ett alternativ er jo at vi selv kan justere bredden kolone der menye er plasert Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Trykk ctrl og + i nettleseren din så forstørres innholdet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Trykk ctrl og + i nettleseren din så forstørres innholdet. Det helper ikke. Skriften er mindre en teksten trådene 1: enten blir teksten for liten 2: eller forkortet ( da det går ann å lese den ) 3 når den burde komme på et behagelig nivå så dukker ikone opp Det er derfor jeg forslår 1: variabel mybar som man kan justere selv 2: eller at deter valgbart om man får frem ikoner ellrr tekst begge disse alternativen har vært prøvt ut i diverse samenhenger uten at det er så problematisk bla. så funger det ho hos filbehandlere ni windows de funger i epost leseren i flere konter programmerr har man også denne muligheten Så hvorfor skal det være så vanskelig å få det til med nettsiden deres husk det er en organiasjon som jobber for at skrifta skal kunen være større over alt . Det er i utgangspunktet rette mod de svaksynte , men det er også en fordel for de som havner utenfor den gruppen samtidig som de synes at skriften er liten teknisk sett så berejg dere om å ta enda mere hansyn til de som ser dårlig når dere designer sidene Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Kan du ta et skjermskudd og vise hva du mener? Sliter litt med å forstå problemet. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 hvis trinn 1 er den største formiskinge n av nettsiden så kan jeg komme opp i trinn 8 før det kun blir ikoner denne er den aksimale strørelsen jeg fåraltså trinn 8 denne er trin 7 , der jeg får med alle teksten som er tilgjengelig trinn 8 burde gi enda litt større skrift Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det ser annerledes ut hos meg, jeg har ingen problemer med lesbarheten. Kanskje du kan prøve en annen visning på forumet? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. april 2017 Forfatter Del Skrevet 26. april 2017 Er det noen du anbefaller ? dynamisk som jeg bruker var den som fungerte best Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 (endret) Det ser annerledes ut hos meg, jeg har ingen problemer med lesbarheten. Kanskje du kan prøve en annen visning på forumet? Trykk på pilene ved siden av kategori navnene så får du samme menyen som elgen, elgen bruker "riktig" visning. edit: Til elgen, dersom du vil ha menyen slik mixy har den trykk på pilene vedsiden av kategoriene for å skjule underkattegoriene, da går du inn på hver kategori for å få opp en liste med underkategorier med langt større skrift. Endret 26. april 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. april 2017 Forfatter Del Skrevet 27. april 2017 Det er uanset ikke optimalt for skjermen hvis jeg skulle gjette så bruker dere forntstørelse 11 og 10 på menyvalgene for min skjerm ville det ihverfall passet bedre med 13 eller 14 i fontdtørelse på hovedvalgene samme størelse som det er på overdskriften for hver tråd med tanke på at mange moderne skjermer som har et litt annet bredde /høydeforhold ( laverer og breiere ) og høyere opplsønin ( minder punkter ) så vil jo tekten være enda mindre så der burde virkelig vudre å øke skriftsrørlesen 2 hakk . da får helller det man kan kalle for arbeidsområdet bli lit smalerer vi overlever det valget skal liksom være dynamisk i forhold til navnegivningen i praktisk er det velfig statisk Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Det er ikke bare pga halv størrelse, men en kombinasjon av at det er en webfont som ikke er hintet like godt som arial og verdana, og at moderne Windows, og spesielt internet explorer, har helt horribel font-rendering sammenlignet med før. På Linux har jeg måttet legge inn en egen innstilling for at fonten ikke skal se helt uklar ut. Det legges inn i /etc/fonts/local.conf. Vedlegges under: <match target="font"> <test name="family"> <string>Open Sans</string> </test> <edit name="hinting"> <bool>true</bool> </edit> <edit name="autohint"> <bool>true</bool> </edit> <edit name="hintstyle" mode="assign"><const>hintfull</const></edit> </match> På Windows er det beste å bruke Firefox, gå inn i about:config og sette gfx.font_rendering.cleartype_params.rendering_mode til 2. (Om jeg husker riktig.) Endret 28. april 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå