TheNarsissist Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hei, er det noen som har tatt IELTS testen her? Skal ta den og trenger 7 på alle delene. Tips/erfaringer? Lenke til kommentar
oslant Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Den er planke. Er du noenlunde OK i engelsk så trenger du ikke forberede deg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg tok akademisk versjon av IELTS i 2000 eller deromkring, og fikk 9,5 i snitt. Plankekjøring. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 29. april 2017 Forfatter Del Skrevet 29. april 2017 Tusen takk for svar, da får jeg prøve. Har brukt mye engelsk i løpet av utdanningen så det kan jo hjelpe endel. Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 Long time no see , jeg tok den nå i april fikk gjennomsnitt på 7,5. Driver du fortsatt på og tar fag som privatist? Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 7 bør ikke være noe problem hvis du føler du behersker engelsk. Den skriftlige delen er nok lettere for de fleste. Det handler i hovedsak om tekstforståelse og så er det en del lytteprøver. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg fikk 8-9 på det meste, men bare 7 på tale. Snitt på 7.5 helt uten forberedelser. Det er nok tale som er det vanskeligste, ikke så lett å forberede seg med mindre du snakker engelsk med andre daglig. Uansett så er 7 overkommelig. Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg fikk 8-9 på det meste, men bare 7 på tale. Snitt på 7.5 helt uten forberedelser. Det er nok tale som er det vanskeligste, ikke så lett å forberede seg med mindre du snakker engelsk med andre daglig. Uansett så er 7 overkommelig. Hadde samme opplevelse som deg med samme resultater. Altså endte på 7,5 med hvor alle deler var gode utenom muntlig. Mye av problemet med den muntlige delen husker jeg som at de stilte et ekstremt generelt spørsmål som du skulle greie ut om. Altså var ikke selve snakkingen det egentlige problemet, men det å si noe fornuftig. Tror man bør stille forberedt på at man må prate en del svada. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg fikk 8-9 på det meste, men bare 7 på tale. Snitt på 7.5 helt uten forberedelser. Det er nok tale som er det vanskeligste, ikke så lett å forberede seg med mindre du snakker engelsk med andre daglig. Uansett så er 7 overkommelig. Hadde samme opplevelse som deg med samme resultater. Altså endte på 7,5 med hvor alle deler var gode utenom muntlig. Mye av problemet med den muntlige delen husker jeg som at de stilte et ekstremt generelt spørsmål som du skulle greie ut om. Altså var ikke selve snakkingen det egentlige problemet, men det å si noe fornuftig. Tror man bør stille forberedt på at man må prate en del svada. Jeg husker en viktig del av samtaledelen gikk på at samtalepartneren hadde begynt med en ny hobby, og jeg skulle finne ut mest mulig informasjon om denne hobbyen, gjennom å prate med ham. jeg stilte ham sprøsmål etter spørsmål, og etter ikke så lenge gikk han tom for info jeg kunne hale ut av ham. Etterpå spurte jeg om han faktisk hadde denne hobbyen, hvorpå han svarte "nei, er du gal!". Husker dessverre ikke hvilken hobby det var, men det var porselensmaling, broderi eller noe slikt. Lenke til kommentar
middelsgod Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Jeg fikk 8-9 på det meste, men bare 7 på tale. Snitt på 7.5 helt uten forberedelser. Det er nok tale som er det vanskeligste, ikke så lett å forberede seg med mindre du snakker engelsk med andre daglig. Uansett så er 7 overkommelig. Hadde samme opplevelse som deg med samme resultater. Altså endte på 7,5 med hvor alle deler var gode utenom muntlig. Mye av problemet med den muntlige delen husker jeg som at de stilte et ekstremt generelt spørsmål som du skulle greie ut om. Altså var ikke selve snakkingen det egentlige problemet, men det å si noe fornuftig. Tror man bør stille forberedt på at man må prate en del svada. Jeg husker en viktig del av samtaledelen gikk på at samtalepartneren hadde begynt med en ny hobby, og jeg skulle finne ut mest mulig informasjon om denne hobbyen, gjennom å prate med ham. jeg stilte ham sprøsmål etter spørsmål, og etter ikke så lenge gikk han tom for info jeg kunne hale ut av ham. Etterpå spurte jeg om han faktisk hadde denne hobbyen, hvorpå han svarte "nei, er du gal!". Husker dessverre ikke hvilken hobby det var, men det var porselensmaling, broderi eller noe slikt. Jeg fikk i oppgave å fortelle om min største rollemodell. Noe som er et problem da jeg egentlig ikke har noen rollemodell så jeg måtte finne på. Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Jeg fikk 8-9 på det meste, men bare 7 på tale. Snitt på 7.5 helt uten forberedelser. Det er nok tale som er det vanskeligste, ikke så lett å forberede seg med mindre du snakker engelsk med andre daglig. Uansett så er 7 overkommelig. Hadde samme opplevelse som deg med samme resultater. Altså endte på 7,5 med hvor alle deler var gode utenom muntlig. Mye av problemet med den muntlige delen husker jeg som at de stilte et ekstremt generelt spørsmål som du skulle greie ut om. Altså var ikke selve snakkingen det egentlige problemet, men det å si noe fornuftig. Tror man bør stille forberedt på at man må prate en del svada. Jeg husker en viktig del av samtaledelen gikk på at samtalepartneren hadde begynt med en ny hobby, og jeg skulle finne ut mest mulig informasjon om denne hobbyen, gjennom å prate med ham. jeg stilte ham sprøsmål etter spørsmål, og etter ikke så lenge gikk han tom for info jeg kunne hale ut av ham. Etterpå spurte jeg om han faktisk hadde denne hobbyen, hvorpå han svarte "nei, er du gal!". Husker dessverre ikke hvilken hobby det var, men det var porselensmaling, broderi eller noe slikt. Jeg fikk i oppgave å fortelle om min største rollemodell. Noe som er et problem da jeg egentlig ikke har noen rollemodell så jeg måtte finne på. Jeg fikk spørsmål om hva som var min favorittfarge og hvorfor den var det. Deretter hvilke farger jeg ikke likte og hvorfor jeg ikke likte dem. Jeg fikk også spørsmål om gjennom hvilke type media avis/magasin/tv/internett etc. er den beste måten å nå ut til flest folk med reklame på. Jeg fikk også spørsmål om hvilke kjendiser jeg liker og ettersom jeg ikke har noen så sa jeg bare at jeg ikke følger med på kjendiser og gossip osv. Også jeg forklarte jeg hvorfor jeg ikke følger med på kjendiser og i hvilken grad det påvirker kjendiser som blir fotfulgt av paparazzier osv. Jeg rodde meg i land på en eller annen måte. Jeg skrev forresten feil, jeg fikk gjennomsnitt på 7.0 [cefr level, C1] ettersom jeg bommet såpass på den skriftlige delen; Listening: 8.0 Reading: 7.5 Writing: 6.0 Speaking: 7.0 7 bør ikke være noe problem hvis du føler du behersker engelsk. Den skriftlige delen er nok lettere for de fleste. Det handler i hovedsak om tekstforståelse og så er det en del lytteprøver. Hva som er lettest er nok individuelt, jeg fikk dårligst på den skriftlige delen men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg 'bare' fikk en 6.0. Enten så misforsto jeg oppgaven fullstendig eller så kan det skyldes det faktum at jeg glemte å dele teksten i avsnitt. At jeg glemte avsnitt burde kanskje ikke trekke såpass mye ned, men har ikke jeg fasitsvaret på det. Dog har jeg alltid vært sterkere muntlig, kontra skriftlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå