satanjapan Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei jeg lurte på om noen kunne forklare meg hvordan man flasher biosen til et asus p4c800 deluxe-e, har gjort det på et par kort før men forstod ikke helt asus sin AFUDOS. Det funket ikke med asus update så må gjøre det i bios så hvordan komandoer skal jeg bruke? i readme fila til AFUDOS sto det dette How to run the utility under DOS ------------------------------------------- 1. Run the file afudos.exe Usage ------------------------------------------- afuXXX /i<ROM filename> [/o<save ROM filename>] og forstod ikke det hehe Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det letteste er å laste ned ASUS update. Da kan du flashe i selve Windows Den finner automatisk siste bios og fikser alt selv. Last ned her: http://www.asus.com.tw/support/download/se...202.zip~zaqwedc Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 har det men det funker ikke i asus update, det stopper opp og det står i fila til bios at man må gjøre det i dos Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har ingen problemer med å bruke ASUS update. Har bare brukt den når jeg flasher biosen... Lenke til kommentar
klo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) det du gjør om du ikke får asus update til å virke er at du legger BOIS filen og AFUDOS inn på en oppstatsdiskett og når du starter opp fra disketten og kommer inn i dos skrive "afudos /biosfilnavn" da skulle den state å flashe Endret 5. desember 2003 av klo Lenke til kommentar
Taterunge Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 det du gjør om du ikke får asus update til å virke er at du legger BOIS filen og AFUDOS inn på en oppstatsdiskett og når du starter opp fra disketten og kommer inn i dos skrive "afudos /biosfilnavn"da skulle den state å flashe Hørt noen onde rykter i gjengen at flashfila og updatefila ikke bør ligge på samme diskett som oppstartsfilene. Uansett, så er det veldig greit å gjør det via dos. Bare å kjøre flashprogrammet og skrive inn navnet på updatefila, så er det gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå