Redaksjonen. Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Norske kunder blar opp 20.000 kroner for å stå i kø for en elbil som ennå ikke er lansert Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Temmelig syke tilstander. Selv er jeg en stakkar som i utgangspunktet ikke har hatt så voldsomt stor interesse av bil, har heller ikke sertifikat men har begynt på dette nå da dette er krav hos ny arbeidsgiver. Peilet meg selv inn på elbil av diverse årsaker og må jo dessverre bare innfinne meg med at nyere modeller som Tesla Model 3, Opel Ampera-E osv det jo bare å glemme om du ikke kan vente 1 år+. Ser ut som jeg må "nøye meg" med BMW i3 selv om jeg gjerne skulle hatt en modell med enda litt bedre rekkevidde. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Folk som har for mye penger som gjør slike ting, men de tar det vel igjen på snyltinga når det er en elbil uansett + at den trekkes ifra kjøpe summen. Endret 25. april 2017 av meg0709 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 25. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Det er fortsatt bare en konseptbil da men siden de tar reservasjoner går det an å tro på at den faktisk blir klar i løpet av neste år. For øvrig på tide at Tesla får konkurranse selskap, de har vært alene i segmentet 'bra elbiler' altfor lenge nå.. At denne sannsynligvis blir for dyr for min smak plager meg ikke det minste. At noen ender med å kjøpe en dyr elektrisk Audi i stedet for en dyr fossil Audi er bare positivt. Edit: Selskap, ikke konkurranse. Konkurranse indikerer at enhver ny elbil først og fremst konkurrerer med *andre* elbiler. Hensikten er at elbiler skal konkurrere med *fossilbiler*. Endret 25. april 2017 av Kahuna 10 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Så blir det mer til over til klassiske ordentlig biler, yay. Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Mye taler for at fossilbilen fases ut om knappe 13 år av EU direktiver. 3 Lenke til kommentar
Rickshaw Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Bilen skal hete kun e-tron. Trodde det var ganske tydelig kommunisert? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hvorfor må de alltid lage sånn SUV lignende elbiler? Greit nok at bilen kanskje blir litt høyere pga batteriene, men herreg? Se på Model S. Gi meg en elegant Volvo V90 lignende elbil takk! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Folk har mobbet tesla for "crowdfounding" måten lenge, men nå følger de "store" etter, både biltype og finansiering. Ganske morsomt. 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Dette er nok noe Møller står bak, ja: Pressemelding: "I Norge er man nå klar for å lansere en løsning for forhåndsreservasjon av Audi e-tron quattro. Her kan interesserte forhåndsreservere bilen for 20.000 kroner, som siden trekkes fra når bilen bestilles og betales. Beløpet vil bli refundert dersom kunden velger å kansellere sin reservasjon av plass i køen for bestilling. Dette kan gjøres helt frem til endelig kjøpekontrakt er inngått. Med dette blir Norge det første markedet i verden som åpner en slik løsning for Audis elektriske SUV. " http://www.moller.no/no/Presse/Presse-og-bilder/Audi/?a=709&%5c#709 Endret 25. april 2017 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hvorfor må de alltid lage sånn SUV lignende elbiler? Greit nok at bilen kanskje blir litt høyere pga batteriene, men herreg? Se på Model S. Gi meg en elegant Volvo V90 lignende elbil takk! Kanskje folk liker det? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 V90 er feilproporsjonert. Det er sikkert bare jeg som syns dette, men designet fra sida er i overkant langstrukket syns jeg. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Håpet er jo at flere bilprodusenter skal slutte å KUN produsere elbiler som IKKE konkurrerer ned deres egne eksosbiler. Typiske elbiler er enten små rare elbiler (àla BMW i3) eller store luksus-elbiler. Vi ønsker oss gode mellomting for aktive familier. Elektriske stasjonsvogner eller SUV'er. Biler med normal plass til 5 personer, bagasjeplass og tilhengerfeste med kapasitet til å dra en normal tilhenger. Campingvogn blir nok for ambisiøst foreløpig. Lenke til kommentar
joppzter Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Skulle gjerne hatt en slik selv, men vi snakker vel her om en bil til ca 1 million? Folk har mye penger. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Helt genialt av Møller (og Tesla). Hvordan tjene penger: 1. Få en haug med nyrike til å kjøpe en verdiløs kølapp som ikke er en reell kølapp. 2. La pengene stå i aksjefond i et par tre år frem til bilene skal leveres. 3. Selg til fullpris uten rabatt (man får "alltid" minimum 6% rabatt på nybilkjøp). 4. Trekk fra beløpet kunden satte inn på prisen. 5. Få ekstra høy fortjeneste pr bil pga fullpris og renteinntekter. 1 Lenke til kommentar
FADG8MDR Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Ola dunk,,, betale for å stå i kø for en teit el-bil?? Få et liv... Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Folk som har for mye penger som gjør slike ting, men de tar det vel igjen på snyltinga når det er en elbil uansett + at den trekkes ifra kjøpe summen. Tja, spørs hvor "snyltingen" er størst... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elbil/helsefordel-ved-elbiler-47-milliarder-kroner/a/23980391/ Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Helt genialt av Møller (og Tesla). Hvordan tjene penger: 1. Få en haug med nyrike til å kjøpe en verdiløs kølapp som ikke er en reell kølapp. 2. La pengene stå i aksjefond i et par tre år frem til bilene skal leveres. 3. Selg til fullpris uten rabatt (man får "alltid" minimum 6% rabatt på nybilkjøp). 4. Trekk fra beløpet kunden satte inn på prisen. 5. Få ekstra høy fortjeneste pr bil pga fullpris og renteinntekter. Møllergruppen setter garantert ikke pengene i aksjefond, men de får tilgang på noen titalls millioner rentefrie kroner. Lenke til kommentar
Burg3rn Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Hvorfor må de alltid lage sånn SUV lignende elbiler? Greit nok at bilen kanskje blir litt høyere pga batteriene, men herreg? Se på Model S. Gi meg en elegant Volvo V90 lignende elbil takk! Mener du at alle el-biler lages så de ligner på SUV? I såfall uenig. Ikke nødvendigvis at de er pene (ref Leaf), men ikke SUV. Jeg synes forresten Hyundai Ioniq har et greit utseende, ikke vakker men grei. Heller ikke SUV. For meg ser den helt lik ut som hybrid bilen. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Til og med for elbiler bruker Audi samme deltidsansatte designer. Vedkommende jobber også for BMW og tar oppdrag for Porsche på kveldene! Fabrikkene planlegger å erstatte denne designeren med en kopimaskin utstyrt med intelligent skalering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå