Crazysteps Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har lest mange tester av Canon Ixus 400 og alle bemerker at man kan foreta få manuelle innstillinger med kameraet. Hva kan man egentlig stille på? Hva med dybdeskarphet og lukkerhastighet? Er det kun mulig å endre på dette ved å velge f.eks portrett eller sport? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s400.asp utfra hva som står der har den verken Tv eller Av og heller ingen manuell fokus. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Tv og Av? Hva er det? Står også at den ikke har blender eller lukker prioritering. Betyr dette at om man velger å endre blenderåpningen eller lukkerhastigheten må man være ekspert i alle de andre innstillingene også for å få et greit bilde, eller får man ikke endret det i det hele tatt? Må man altså bruke enten portrett eller sports-innstillingen for å endre dette? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 TV=blender, AV=lukker prioritering. det betyr at man ikke kan stille dette manuelt i det hele tatt Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Hva kan man egentlig stille på da? Må være mulig å ihvertfall være LITT hobbyfotograf? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) hva med å sjekke siden jeg linket til og lese reviewen? http://www.dpreview.com/reviews/canons400/ Endret 4. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Dette betyr altså at man ikke kan endre en dritt? Er det da mulig å få ordentlig gode resultater på annet enn klassiske landskaps og portrettbilder? Noen som har eksempler på artige bilder tatt med dette kameraet? I alle testene er det enten tatt bilde av båter eller hus langt borte, portretter eller makro. Hva med en kombinasjon? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du kan endre på lukkertiden og dermed kunne ta fine natt bilder. Du kan også endre på eksponering, og hvitbalanse. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har ikke kamereaet selv, men på testen som det linkes til finner en bl.annet dette: The S400 supports long exposures of 1 to 15 seconds. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Noen som har egne bilder fra IXUS 400 de har lyst til å dele med oss andre? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har til nå tatt 8000 bilder med kameraet og må si meg ganske fornøyd. Legger ut noen bilder som jeg har tatt (flesteparten av dem er makro bilder).Jonassen web Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Noen manuelle justeringsmuligheter (Hentet fra Akamera sin test): Eksponeringskompensasjon: +/- 2 EV i 1/3 verditrinn, ISO lysfølsomheter: Auto/Manuell: Tilsvarende ISO 50 / 100 / 200 / 400 15 - 1/2.000 s (Lukkertidene 1-15 sekunder velges manuelt med langtidseksponering i manuelt kameramodus) Hvitbalanse: Auto, Manuelt (Sol, Overskyet, Kunstlys, Lysrør, Lysrør H) og Låsbar manuell Blitzfunksjoner: Auto, Anti-røde-øyne, Tvunget, Utkoblet, Langtidssynk. Har selv tatt mange bilder med dette kameraet. Eksperimentert litt med å ta bilde av nordlys ol. Bruker da manuell justering av ISO. Har lite erfaring med de manuelle funksjonene, så bildene kunne sikkert blitt bedre. Kan legge ut bilder senere i dag. Endret 5. desember 2003 av berntmh Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Ville bare vise til en test jeg syns forteller mye om funksjoner på dette kameraet. Takk til digit.no: http://www.digit.no/tester/?id=1979&refresh=&cur=A Er veldig interessert i bilder dere "lekfolk" har tatt med dette kameraet. Endret 6. desember 2003 av Crazysteps Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Her er noen nattbilder jeg har tatt med IXUS 400. Bildene er tatt med ISO 200 og ISO 400. Har ikke brukt stativ, noe som absolutt burde bli brukt på slike bilder. Noen andre manuelle justeringer som jeg burde se på? Endret 9. desember 2003 av berntmh Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har til nå tatt 8000 bilder med kameraet og må si meg ganske fornøyd. Legger ut noen bilder som jeg har tatt (flesteparten av dem er makro bilder).Jonassen web Hva mener du med ganske fornøyd? Er det noe som ikke er så bra med kameraet? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er en perfeksjonist og henger meg derfor fort opp i ting. Angrer ikke på valget mitt av Ixus 400. Ting jeg misliker med det er at selv om det er bygget i metall så tåler det svært lite i forhold til mitt gamle Ixus 330. Det mangler blender prioritet og en del andre instillinger. Det er i tregeste laget til å fokusere. Ellers gir det svært gode bilder og har de funksjonene som jeg trenger i 95% av tilfellene. Ett godt kjøp vil jeg si, men du får billigere kameraer med tilsvarende spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå