Gå til innhold

Manuelle innstillinger med IXUS 400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tv og Av? Hva er det?

Står også at den ikke har blender eller lukker prioritering. Betyr dette at om man velger å endre blenderåpningen eller lukkerhastigheten må man være ekspert i alle de andre innstillingene også for å få et greit bilde, eller får man ikke endret det i det hele tatt?

Må man altså bruke enten portrett eller sports-innstillingen for å endre dette?

Lenke til kommentar

Dette betyr altså at man ikke kan endre en dritt? Er det da mulig å få ordentlig gode resultater på annet enn klassiske landskaps og portrettbilder?

Noen som har eksempler på artige bilder tatt med dette kameraet? I alle testene er det enten tatt bilde av båter eller hus langt borte, portretter eller makro. Hva med en kombinasjon?

Lenke til kommentar

Noen manuelle justeringsmuligheter (Hentet fra Akamera sin test):

Eksponeringskompensasjon: +/- 2 EV i 1/3 verditrinn,

ISO lysfølsomheter: Auto/Manuell: Tilsvarende ISO 50 / 100 / 200 / 400

15 - 1/2.000 s (Lukkertidene 1-15 sekunder velges manuelt med langtidseksponering i manuelt kameramodus)

Hvitbalanse: Auto, Manuelt (Sol, Overskyet, Kunstlys, Lysrør, Lysrør H) og Låsbar manuell

Blitzfunksjoner: Auto, Anti-røde-øyne, Tvunget, Utkoblet, Langtidssynk.

Har selv tatt mange bilder med dette kameraet. Eksperimentert litt med å ta bilde av nordlys ol. Bruker da manuell justering av ISO. Har lite erfaring med de manuelle funksjonene, så bildene kunne sikkert blitt bedre. Kan legge ut bilder senere i dag.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Jeg er en perfeksjonist og henger meg derfor fort opp i ting. Angrer ikke på valget mitt av Ixus 400. Ting jeg misliker med det er at selv om det er bygget i metall så tåler det svært lite i forhold til mitt gamle Ixus 330. Det mangler blender prioritet og en del andre instillinger. Det er i tregeste laget til å fokusere.

Ellers gir det svært gode bilder og har de funksjonene som jeg trenger i 95% av tilfellene. Ett godt kjøp vil jeg si, men du får billigere kameraer med tilsvarende spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...