Gå til innhold

Oppgradere PC, hvilke deler burde byttes?

Anbefalte innlegg

Hei. I PCen i dag så står disse delene: (Link til de delene jeg fortsatt har link til)

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler

Sammen med disse:

Jeg lurer litt på hva jeg burde oppgradere? Jeg bruker primært linux så delene burde jo ha god linux support. Jeg kjører lokal plex server, driver med en del programmer samtidig, og multitasker en god del. Jeg spiller ikke all verdens men spiller litt med venner. Med de delene jeg har nå så merker jeg PCen sliter med Counter Strike GO. Hadde vært greit med noe som klarer å dra det veldig bra.

Jeg bruker omtrent alltid 2 skjermer, men vurderer også å bytte ut ene skjermen med en 2k skjerm. 

Jeg er litt usikker på om jeg skal oppgradere HK, RAM og CPU, eller om jeg heller bare burde oppgradere skjermkort? Eller er det lurt og oppgradere alt på en gang? Jeg tenker å bruke opp mot 10 000 kr. Helst ikke mer pga studiebudsjett. 

Dette er det jeg har sett litt på men er usikker:

Regner også med kjøleren jeg har ikke vil passe på det nye jeg har sett på?

Jeg er egentlig veldig usikker på hva jeg burde kjøpe / oppgradere så lurer egentlig på hva dere syns? Jeg har ikke sett noe serlig på skjermkort enda, men som sagt så vet jeg jo ikke om det er skjermkortet som er den delen som burde oppgraderes først. Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...