hekomo Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Utallige tester, samt min egen erfaring. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Utallige tester, samt min egen erfaring. Ok, så akkurat samme type kilde som jeg har da? Greit, skjønner du nå hvorfor spørsmålet ditt er litt underlig? AtW Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Håper folk er klar over at pekeplatene fra Apple maskiner og andre maskiner er så godt som like...... Problemet med windows har stort sett vært SW. De fleste high-end pekeflater lages av Synaptics. Etter at MS begynte å lage egen SW for pekeflatene så har de fått støtte for all slags multi-finger funksjoner, palm-rejection osv på samme nivå som Apple. De nye XPS begynte med MS drivere. Så skaff deg en vanlig bra pekeflate og MS sine driver og du har en veldig god pekeflate. Hadde en HP for lenge siden. Maskinen var dårlig, men pekeflaten var egentlig veldig god, bare veldig liten. Og med Windows 10 ble den mye bedre, og fikk masse gesture-støtte osv. Det er alltid folk som er sånn når noe endres. Det var slikt før, så det må være sånn nå. Det er som når du har AMD kort mot Nvidia kort. Folk sier AMD kortere er bedre pris/ytelse uansett om det stemmer eller ikke, fordi det er det de er vandt med. Og så sier folk at Nvidia har bedre drivere, fordi de bare er vandt med det. Og så har du det samme med Mac. Det fantes ikke virus til OSX når det var nesten irrelevant lite, så nå kan du ikke få virus. Pekeflaten var bedre enn noen andre, så nå føles den liksom alltid litt bedre uansett. Og det går an å være best på forskjellige måter. Selv om en pekeflate ikke oppfører seg nøyaktig likt en Mac, betyr det ikke den andre er dårligere...Det er veldig vanskelig å skille best fra hva DU personlig foretrekker eller er vandt med når en tester noe så likt. Og hvis noen leser reviews og mener basert på det at forskjellen er stor, ja da kan de ikke lese helt ærlig. Ellers er det sånn www.macerbest.no. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Min Macbook retina er uten tvil den beste og mest behagelige maskinen jeg noen gang har hatt. Den er nå 4 år gammel, og den er forsatt like rask som den var på dag 1. Å gå tilbake til "windows" sin pekeplate er også helt utenkelig. Du byttet 4 år siden, og hadde den andre PCen gjerne minst 2 år. Så 6 år siden? Der har du problemet ditt. Forskjellen på en god pekeflate i en Windows maskin er minimal til en OSX maskin. Så når du sier utenkelig kan du umulig ha prøvd en ny maskin i samme kategori som en Mac. Og hvis du fortsatt mener det er "utenkelig" så synes du definitivt at et eple til dagen er godt for magen Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Min Macbook retina er uten tvil den beste og mest behagelige maskinen jeg noen gang har hatt. Den er nå 4 år gammel, og den er forsatt like rask som den var på dag 1. Å gå tilbake til "windows" sin pekeplate er også helt utenkelig. Du byttet 4 år siden, og hadde den andre PCen gjerne minst 2 år. Så 6 år siden? Der har du problemet ditt. Forskjellen på en god pekeflate i en Windows maskin er minimal til en OSX maskin. Så når du sier utenkelig kan du umulig ha prøvd en ny maskin i samme kategori som en Mac. Og hvis du fortsatt mener det er "utenkelig" så synes du definitivt at et eple til dagen er godt for magen Minimale forskjeller kan gjøre underverk. Det har jeg også selv opplevd når jeg gikk fra Android til iOS. Flere videoer jeg ser fra Surface Book og Dell XPS, som angivelig skal være de med best trackpad på markedet - er at de fortsatt er et hakk under. Blant annet at responsiviteten av og til faller ut. Dette var også min erfaring når jeg prøvde HP Spektre for en stund tilbake, og det gir for meg gedigen utslag i helhetlig opplevelsen. Hvordan touchpad på MAC er integrert fra hardware til software i hele macOS grenser til perfeksjonisme, og det er utrolig hva små "stuttering" opplevelser som i windows ødelegger når man først har blitt vant til MAC. Men ja, Windows PCer har kommet langt - men de er ikke helt der enda. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 Jeg valgte meg Dell Presision 5520 Workstation 15,6" med Xeon E3-1505MV5 , med 4K touch display ( storebroren til XPS15) over Macbook Pro 15 topmodell (vurdert) Venter levering engang sent i Juli. Den benytter samme chassiset og stort sett skjermalternativene som XPS 15 , men med annet brikkesett og grafikkløsning.(nv quadro) Glede seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå