AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg kjøpte et kjøleskap som er defekt etter et par måneder. De sendte service for å se på det, og de sa at det var en stor feil med produktet. De må komme tilbake en annen dag for å fikkse det, eller gi meg nytt produkt. Saken er nå at jeg for det første måtte kaste mange matvarer i både kjøl og frys, for det andre måtte jeg ta en dag fri for å ha service, for det tredje må jeg igjen ta enda en dag fri for at de skal komme å fikse det, og for det fjerde har jeg jo vært uten fys, de sa jeg kunne låne et i påvente, men da måtte jeg j ha tatt enda en eller to dager fri for at de skal levere og hente det igjen. Har jeg krav på å få igjen noe av salgssummen? Dette er ved en større kjede. Anonymous poster hash: 9b5d0...c83 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 (endret) Vet du på forhånd at kjøleskapet hadde feil? Uansett tror jeg du må ha dokumentasjon på hva du har tapt. Men tror ikke du kan forvente frukt og grønt bli erstattet. Er vel lettere med fryser. Men normalsett tror jeg du må ha egen garanti for dette. Eller ha ansvar for slike ting ikke skjer. Normalt kan du vel kreve erstattning i tillegg hva du taper på produktet har mangel. Men tror det gjelder særlig ved langt reprasjonstid eller følgeskader. f.eks kjølekapet brenner på grunn av teknisk feil. Endret 25. april 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Tvilsomt at du får noe kompensasjon for tapt arbeidstid i forbindelse med håndtering av reklamasjon. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Det er ikke uvanlig å få kompensasjon for slike ting hvis man tar det opp med butikken. De vil heller gå i 0 enn at jungelekspressen gir dem dårlig rykte. Du bør nok ikke kreve i første omgang, men hvis de nekter så ville jeg tatt saken videre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Tror lite forbrukerrådet eller domstolen kan gjøre i slike saker, muligens butikken\produsenten blir dømt å betale erstattning. Men i praksis kan de vente ganske lenge på det. Og vil koste deg mye tid. Fleste gir vel bedriften dårlig rykte og la saken stå. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Jeg kjøpte et kjøleskap som er defekt etter et par måneder. De sendte service for å se på det, og de sa at det var en stor feil med produktet. De må komme tilbake en annen dag for å fikkse det, eller gi meg nytt produkt. Saken er nå at jeg for det første måtte kaste mange matvarer i både kjøl og frys, for det andre måtte jeg ta en dag fri for å ha service, for det tredje må jeg igjen ta enda en dag fri for at de skal komme å fikse det, og for det fjerde har jeg jo vært uten fys, de sa jeg kunne låne et i påvente, men da måtte jeg j ha tatt enda en eller to dager fri for at de skal levere og hente det igjen. Har jeg krav på å få igjen noe av salgssummen? Dette er ved en større kjede. Anonymous poster hash: 9b5d0...c83 Ikke helt likt din sak, men likhetene gjør det kanskje aktuelt? http://www.dinside.no/bolig/nektet-lanegjenstand--far-erstatning/61505985 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå