Skurupu Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) En god venn av meg er utdannet økonom, og hadde en jobb med god lønn i flere år. Nå jobber han i barnehage, og har aldri vært lykkeligere. Endret 5. mai 2017 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 akkurat som denne bank dama her ^ https://www.nrk.no/ho/flere-skifter-utdanning-midt-i-livet-1.12064091 Kanskje barnehage er noe for trådstarter hehe, nå som han har fått unge å greier. 2 Lenke til kommentar
Michael Scofield Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Har du prøvd å søke jobb som serviceingeniør? Godt betalt og mye praktisk og variert arbeid, mye feilsøking og testing. Jeg har min andre jobb nå som serviceingeniør, og syns det er helt topp! Mye reising da, men får sett mye og er bedre å sitte å pilse på fly enn å knote i excel Det går fort en arbeidsdag med reising hvis du skal utenlands. Det som avgjør lønna er egentlig reiseavtalen, så fastlønn spiller mindre rolle. Du kan godt ha 450.000 i fastlønn og tjene 900.000 i året, eller 500.000 i fastlønn og tjene 650.000 i året. Jeg hadde heller ikke elektrikerfagbrev og mest erfaring fra butikk o.l. Men kjørte på med erfaringen jeg hadde, installasjon av bilstereo, bygging av PC mekking på bil og generell interesse for teknikk, software og skruing. Søkte sikkert 50 stillinger til sammen, men fikk jobb. (Mange annonser utlyser f.eks. 5 eller 2 ledige stillinger.) Endret 16. mai 2017 av Michael Scofield Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) . Endret 16. mai 2017 av BX3.Moo Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) Jeg på en annen side hater det tekniske, og digger papirarbeid. Kan ikke vi skifte jobb? Jeg vil gjerne knote i excel, hvis det er enkelt. Lære rutinen en gang, også gjøre det samme resten av livet. Endret 17. mai 2017 av Den Perfekte Jobben Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Skurupu, poenget er ikke at jeg hater jobb. Jeg hadde likt å jobbe med det jeg hadde studert som var teknisk kybernetikk/automasjon, men jeg fikk aldri sjansen til å drive med dette. Gikk på en del intervjuer, men fikk aldri den jobben jeg ville ha. Jeg hadde diverse ingeniørstillinger som var sååå lite kreative og så sjeldrepende, at det ødela meg fullstendig. All gnist jeg hadde for faget ble nesten drept. Det alt dreier seg om i rådgivende eller paperpushing ingeniørbransje er kontor PC og lister og sjekking og mere sjekking , møter og og mere møter og pjatt om bullshit. Man skaper ingentign føler jeg..... Hadde jeg hatt mer praktisk arbeid hvor man i en engineering team arbeidet og skapte ting, programmerte testet ut, skrudde litt, monterte osv osv så hadde det vært langt mer morro.Men norske arbeidsgivere er sære. Man er aldri god nok, alltid noe man mangler osv.Er så himla frustrerende. Akkurat det jeg vil ha, men istedet har jeg det tekniske, programmering og alt annet drit i min nåværende jobb. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Det er vell så enkelt som at det er på tide å sjå seg om etter ein anna jobb. Men du må nesten være litt realistisk i forhold til balansen mellom arbeidsoppgåver, lønn og utdanningskrav. Det er ein grunn til at dei fleste arbeidsgivere vil ha arbeidstakarar med praktisk fagutdanning til jobbane med å fikle med elektronikk, dei fleste er ikkje villige til å betale ingeniørlønn for slikt arbeid som ikkje krever ingeniørkompetanse. Ellers så støtter eg forslaget som kom tidligare i tråden at du bør søke deg over til ein mindre arbeidsplass, eller ein arbeidsplass med forholdsvis få ingeniørar. Då auker muligheitene for at du også blir brukt til andre arbeidsoppgåver enn 100% ingeniørarbeid, som igjen betyr at du får opparbeida deg erfaring som du kan bruke for å få deg betre jobbar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå