maxmhz Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hallo! Eg har sett på ulike servertower fra Chieftec og Addtronics...men det var alltid noe som manglet. På shieftec liker eg designet, men det mangler uttrekkbar skuff for hovedkortet... på Addtronics er det uttrekkbar skuff for hovedkortet(etter det eg har forstått),men eg liker ikkje designet, det blir for sjedelig med samme kvite kabinettet heile tiden. Derfor har eg komt fram til at eg vil lage meg et stort, stilig og praktisk kabinett i alminium... Da har eg og et stilig og heilt unikt kabinett som får folk til å sperre øynene opp på LAN. Så da er eg på utskikk på praktiske ting eg kan ha i kabinettet... Eg vil ha det STORT 7-8stk 5 1/4 brønner, 4-6stk 3,1/5 brønner, og så vil eg ha plass til MINST 3 strømforsyninger...og så skal det vere plass til en "Giant"-radiator i toppen....(ja eg meinte stort) Uttrekkbar skuff for hovedkortet skal det vere (seff), og så skal eg ha hurtigkoblinger på alle brønnene. Og god luftgjennomstrømming må det og vere. Er det noen andre gode forslag? Eg skal seff sette plexi og neon lys og neon-wire og annet stæsj i kabinettet...men først må eg ha praktiske løsninger... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Quote: On 2002-02-28 16:17, maxmhz skrev:Da har eg og et stilig og heilt unikt kabinett som får folk til å sperre øynene opp på LAN.Så da er eg på utskikk på praktiske ting eg kan ha i kabinettet... Med 7-8 5.25 brønner og 3 PSUer mm kommer folk garantert til å sperre øynene opp for en som virkelig gidder å drasse med seg en så stor sak på LAN... :wink: Quote: Er det noen andre gode forslag? La CD-ROMer blir plassert litt bak 5.25 dekslene. Så lager du noen hengsler til dekslene slik at når skuffa på CD-ROMen går ut dyttes dekselet ned. Har du i tillegg en fjær som trekker dekselet opp igjen blir det riktig så stilig :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 Det er da inges sak å få den med på lan, så får jo man litt trening før man begynner vettu! Noen flere gode forslag? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Kan jo sjekke ut denne: http://216.74.64.37/casemod/index.htm Ikkje så reint lite feit... Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Det der kabinettet var sjef! Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvis du er villig til å leie en gaffeltruck hver gang du skal på LAN, og må betale to billetter fordi du trenger plass til pc'en så hadde det kanskje vært en idé å sveise sammen to-tre-fire maxitowere, mixe og maxe litt, og få et SSSSSSSVVVVVÆRT kabinett. .. . hehe :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 28. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2002 h0h? Så eg ikkje at designen skulle vere bra eller?? hmm... Det kommer nok ikkjepå tale å sveise sammen 2-3-4 maxitowerkabinett nei!!! Eg hadde tenkt meg nokke fint...aahhh.... Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Quote: On 2002-02-28 20:22, haakon_d skrev:Hvis du er villig til å leie en gaffeltruck hver gang du skal på LAN, og må betale to billetter fordi du trenger plass til pc'en Godt sagt Lenke til kommentar
dessident Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 LOL ? 3 PSU ? Hva i herrans navn skal du med det ? Enermax 550w er nok til å drive det meste.. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 EYY, ikke si LOL til tre PSU'er jeg skal ha 2-3 jeg også, bare at jeg er litt mer praktisk av meg.... :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 HEHE! Ja MINST 3 psu'er var kansje litt i meste laget... Da sier eg MAKS 3! Fornøyd! :smile: Men da spør eg slik: Eg skal lage et server-tower Alminiums-kabinett...hvordan ville dere laget det? :smile: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Sånn som Lars Bjerke i project ox, bare at jeg ville hatt det riktig vei, med cdromer i kabinettet og ellers alt litt mer normalt :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Ja, det var når eg såg OX-kabinettet eg virkelig begynte å tenke på å lage et alminiums-kabinett...eg hadde lenge tenkt på tre, men alminium er tøffere...og så lakker eg det med noen skikkelige knallrå farger, setter plexi i siden og hiver inn Blacklight/neonlys og neonwire, da blir det greier da! Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Må bare si at den aluminiums kassen på linken litt lenger oppe, er noe av det nydeligste jeg har sett på lenge. Dukker du opp med noe slikt så vekker du garantert oppsikt. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Akk, ja! Eg tror nok ik at eg har tilgang til laser-brenner, men er eg så HELDIG at eg får tilgang til det, så skal eg love dere at det blir designfult kabinett dere! Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 f##n det frosne kabinnette var helt perfekt(nesten da), untatt hd rammen som var milt sakt primitiv den skulle ha vøri som den ox greia! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-02 13:23, dessident skrev:LOL ? 3 PSU ? Hva i herrans navn skal du med det ?Enermax 550w er nok til å drive det meste.. Vel dersom du har 2x172W TEC elementer samt det ordinære PC stuffet så svir du den Enermax'en ganske raskt :wink: Når det gjelder alu kabinetter generelt så forundrer det meg at det ikke er kommet noen Rema leverandør enda. Alu er jo tross alt både billig og lett og arbeide med. Kan ikke se hvorfor disse kabinettene skal være så mye dyrere enn de tradisjonelle. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 ehhh...Aluminium er dyrere enn vanlikt stål :smile: Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Hva er forsjellen på Alu og alminum? Er det det samme eller? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-03-03 19:08, ritz00 skrev:ehhh...Aluminium er dyrere enn vanlikt stål :smile: Alliminum er mye lettere da. Det kan trengs til den kassa der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå