Gå til innhold

Skulke heldagsprøve?

fobian

Anbefalte innlegg

Hei, har heldagsprøve på onsdag i R1 fra alle kap. Og jeg føler jeg kan veldig lite. Har jobbet med det siden mandag forrige uke, men har ikke greid å komme gjennom pensumet. Har kanskje komt halveis ut i boken. Jeg vil egt ikke skulke, men jeg er redd får å få 3 eller kanskje verre. Snittet mitt ligger på sterk 4, men jeg føler jeg kan bare ikke stoffet. Derfor vurderer jeg å skulke denne heldagsprøve. Men jeg vet ikke hva kan konsikvensene være? I tillegg så kommer jeg  mest sannsynelig ikke til å ta den opp igjen pga det er så sent på skoleåret. Man vil bare ikke få tid til det. 

Hva synes dere? Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har fått varsel om IV, har du rett på karakter uavhengig om du stiller på prøven din. Alle har lov til å være syk. Konsekvensene vil nok være at du må ta den opp igjen på et annen tidspunkt. Det smarteste vil nok være å stille på prøven. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Still opp på prøven og gjør det beste ut av det. Ta det som en erfaring at man ikke venter til siste uke før en vesentlig prøve/eksamen før man åpner boka og pugger. Får du en toer ja vel, men da har du lært, og går videre. Det som er avgjørende er hva du går ut av 3 klasse med, alt før den tid spiller liten rolle med mindre det er avsluttende fag! Og selv etter den tid så finnes det løsninger, nemlig kalt privatist eksamener :) Lykke til.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien med litt strategisk skulk. Hvis du mest sannsynlig kommer til å senke karakteren din i faget ved å møte opp, så er det smartest å bli hjemme.

Jeg gjorde det selv mange ganger. Hvis det er fire prøver i et halvår, og jeg har fått en 5-er på de tre første, så gidder jeg ikke dra på den fjerde. Selv om jeg skulle få en 6-er, så kommer ikke karakteren i faget til å bevege seg. Om jeg derimot skulle drite meg ut totalt og få en 2-er, så kanskje det hadde falt til en 4-er. Det er en sjanse det ikke er verdt å ta.

Eller et enda bedre eksempel: du har 6-er på alle prøvene hittil i semesteret. Selvfølgelig drar man ikke på den siste prøven. Det er bare idiotisk.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Still opp på prøven og gjør det beste ut av det. Ta det som en erfaring at man ikke venter til siste uke før en vesentlig prøve/eksamen før man åpner boka og pugger. Får du en toer ja vel, men da har du lært, og går videre. Det som er avgjørende er hva du går ut av 3 klasse med, alt før den tid spiller liten rolle med mindre det er avsluttende fag! Og selv etter den tid så finnes det løsninger, nemlig kalt privatist eksamener :) Lykke til.

Det er jo nettop derfor jeg vurderer å skulke R1 i vg2 er avslutende fag 

Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien med litt strategisk skulk. Hvis du mest sannsynlig kommer til å senke karakteren din i faget ved å møte opp, så er det smartest å bli hjemme.

Jeg gjorde det selv mange ganger. Hvis det er fire prøver i et halvår, og jeg har fått en 5-er på de tre første, så gidder jeg ikke dra på den fjerde. Selv om jeg skulle få en 6-er, så kommer ikke karakteren i faget til å bevege seg. Om jeg derimot skulle drite meg ut totalt og få en 2-er, så kanskje det hadde falt til en 4-er. Det er en sjanse det ikke er verdt å ta.

Eller et enda bedre eksempel: du har 6-er på alle prøvene hittil i semesteret. Selvfølgelig drar man ikke på den siste prøven. Det er bare idiotisk.

Jeg hadde sterke femmere og fikk 6 på eksamen, så det kan gå begge veier. Hvis man ikke er interessert i utdanninga bør man ikke ta den i det hele tatt. Livet handler om å gjøre det man vil og gjøre det så bra som mulig, ikke å gjøre ting man ikke vill og være en slacker.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg er redd for. Men siden det er snakk om en heldagsprøve, så er jeg litt i tvil. Hva kan konsikvensane være hvis jeg skulker den? Kan de sette ned karakteren min?

Lenke til kommentar

Har du legeerklæring så går det greit, har du ikke så kan de sette ned karakteren pga. skulk. En 3'er på prøven vil ikke nødvendigvis føre til at karakteren går ned hvis du har vist forståelse for faget og vist at du kan "alt" gjennom hele året.

Gambling er en ting :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...