marius.f Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hei! Har fått et tips av en på jobben med å bruke Tec7 til å sette opp hyller istedet for å bore hull, og som vanlig er jeg utrolig skeptisk. For noen måneder siden sparklet jeg hele leiligheten, så det ytterste laget på veggen er sparkel. Hyllene har jeg grunnet og malt. De består av en tynn planke og 2 støtter under (som da egentlig skal skrus fast i veggen). Jeg tviler ikke på at Tec7 hadde klart denne jobben, men jeg er litt redd for at Tec7-limet kan knekkes rett av og dra med seg litt av sparkelet i veggen, eller eventuelt at malingen på hylla blir revet av og hyllen detter ned. Noen med slike erfaringer? Litt plagsomt at jeg ikke tenkte på dette før, har allerede tettet igjen skruehullene i hylla Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Man vet jo aldri hvor godt sparkelet sitter, og om hyllene bare flakker av malingen.. Limet holder garantert.. Det er verre med spakelet og malingen på hyllene... Jeg liker skruer Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Ja Tec7 er sterkt nok og hefter godt men ser også faren for at sparkelet slipper. Hadde det dreid seg om malt mur hadde nok limet holdt men som sagt med sparkel mellom blir det en helt annen historie. Det beste her er nok å bore/plugge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Tec7 holder nok hylla fast veggen ja, men sitter sparkel og maling godt nok til å holde hylla? Jeg tviler, jeg ville ikke tatt sjansen. Uansett så gjør antagelig Tec7 mer skade når du fjerner det enn det hullene gjør. Lag nye hull å skru, da er du sikker og det er det som er lettest å fjerne igjen etterpå Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Kommer veldig an på å mangt, men generelt ut fra det du skriver ville jeg vært skeptisk til forslaget, selv om hylla er forholdsvis lett og har lite last. På den andre siden så er det bare å prøve seg frem og eventuelt sparkle på nytt om det ikke fungerer. Prøv å laste hylla ekstra tungt (tett i tett med bøker?) og ha understøtte noen få cm under sånn at det ikke blir noen katastrofe om den løsner. Holder det så vil det sikkert holde permanent med lavere last. Endret 24. april 2017 av Simen1 Lenke til kommentar
marius.f Skrevet 24. april 2017 Forfatter Del Skrevet 24. april 2017 Takk for svar Da blir det nok hull! Lenke til kommentar
War Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Kan jo bruke driva da, så er det lettere å reparere. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Kan jo bruke driva da, så er det lettere å reparere. Ville ikke anbefalt driva for folk som ikke har brukt det ofte, spesielt ikke på enkel lags gips vegg. Hender ofte at folk tar å skrur litt for hardt, og da løsner de, og hvis man må løsne skruen litt igjen for å justere litt, så sløsner de. Det er da bedre å benytte typen som brer seg ut bak gipsplaten når man skrur til, noe ala dette: http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Plateskrue-og-expander/RuspertMagsho/Plateekspander-2000018837/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå